2023-12-18, 20:04
Medlem
Jobbat på Instabox i tre år. Vad undrar nu om företaget?
Citera
2023-12-20, 16:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkollapsen
Jobbat på Instabox i tre år. Vad undrar nu om företaget?

hur är arbetspassen en vanlig dag, har man tid att gå på toa ens ? antar det är rätt så slitsamt och väldigt stressigt i längden hinna köra ut alla paket..
Citera
2023-12-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hur är arbetspassen en vanlig dag, har man tid att gå på toa ens ? antar det är rätt så slitsamt och väldigt stressigt i längden hinna köra ut alla paket..

De skiljer sig väldigt mycket åt. Enkelt förklarat så är det stressigare i ju större stad du jobbar i. Jobbar du på en terminal i Umeå är de inte lika stressigt som i Brunna i Sthlm. Jobbar du åt en underleverantör så är de körigare. Så att rekommendera är att bli anställd via Instabox i så fall. Då finns kollektivavtal etc
Citera
2024-01-24, 19:07
Medlem
3Godisars avatar
Har beställt en grej som ska komma till instabox..

Har aldrig använt det förut.
Är det normalt att få ett sms där man ska verifiera sig med bank id??

Det är ju exakt sånt alla varnar för. Men det verkar som att det kan vara legit... eller?
Citera
2024-01-24, 19:09
Medlem
3Godisars avatar
sen fattar jag inte det "smidiga" med detta heller?
I mitt fall ligger boxen i samma lokal som postombudet. Dvs jag fårgå lika långt, så vad är poängen.
Citera
2024-01-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
I mitt fall ligger boxen i samma lokal som postombudet. Dvs jag fårgå lika långt, så vad är poängen.
Smidigare genom att boxen är öppen vardagar 06.00-22.00 medan matbutiken har sin postkassa öppen 09.00-19.00 trots att det är samma lokal med 30 meter emellan.
Även bättre öppettider på helgen. Men det varierar säkert från plats till plats så för vissa är det kanske mindre skillnad
Senast redigerad av Mynicname 2024-01-24 kl. 21:03.
Citera
2024-01-25, 16:23
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Har beställt en grej som ska komma till instabox..

Har aldrig använt det förut.
Är det normalt att få ett sms där man ska verifiera sig med bank id??

Det är ju exakt sånt alla varnar för. Men det verkar som att det kan vara legit... eller?
Ingen som vet detta?
Citera
2024-01-28, 04:24
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ingen som vet detta?
Nej, första gången du använder tjänsten får man göra så för att identifiera sig.
Citera
2024-01-28, 11:40
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Nej, första gången du använder tjänsten får man göra så för att identifiera sig.
Tack... vad dumt/Creepy.
Citera
2024-01-28, 19:02
Medlem
godboys avatar
Citat:
En stor fördel utöver att boxen är mer tillgänglig än postombudet är att du slipper stå i kö till postombudet. Inte helt sällan lång kö av folk som är halvt utvecklingsstörda som tar en miljon år på sig när de ska hämta sina paket. Jag väljer alltid Instabox om jag kan. Lätt och smidigt.
Citera
2024-01-29, 11:49
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Går snabbare att hämta ut oftast, palla stå i kö för att hämta ut ett paket. OM jag beställer nåt så tar jag alltid instabox/budbee då jag ofta kan hämta ut det i närmaste galleria och som sagt det går mycket snabbare. Beställer man så blir det också snabbare leverans till dom boxarna har jag märkt så tycker med tiden lär dom ta över mer och mer bara.

Generellt har folk närmare till dessa boxar då dom ligger lite överallt utspridda i stan. Sen har ju också postnord sina boxar som står utomhus på samma sätt.
Citera
2024-01-30, 15:54
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
En stor fördel utöver att boxen är mer tillgänglig än postombudet är att du slipper stå i kö till postombudet. Inte helt sällan lång kö av folk som är halvt utvecklingsstörda som tar en miljon år på sig när de ska hämta sina paket. Jag väljer alltid Instabox om jag kan. Lätt och smidigt.
ok, må så vara.
'

Jag hade vart mer positiv om boxen faktiskt var NÄRA mig, men det är den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in