2025-06-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissefisen
Svar på din fråga.

Åklagarens skyldigheter enligt NJA 1981 s. 561 ("Läkarvittnet")
Högsta domstolen har i rättsfallet NJA 1981 s. 561 ("läkarvittnet") fastställt att åklagaren har en skyldighet att lägga fram all relevant information, även sådan som kan gynna den tilltalade. I detta fall undanhöll åklagaren detaljerade uppgifter om filernas överföringstidpunkter, trots att dessa är avgörande för skuldfrågan. Detta är ett allvarligt brott mot principen om "equality of arms" enligt artikel 6 i Europakonventionen och har begränsat MGMs möjlighet att försvara sig effektivt.

Så att någon annan skulle ha tagit bilderna på barnen kunde han inte säga under pågående utredning?
Citera
2025-06-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Länka gärna till det, ingen av dessa har väl åtalats för något i sammanhanget?

Har för mig att Mammans kommentar om bilden på dottern är med i slasken, inte fup alltså. Så kika i slasken. Du hade ju läst allt så då har du säkert tillgång till slasken tänker jag.
Citera
2025-06-03, 14:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Har för mig att Mammans kommentar om bilden på dottern är med i slasken, inte fup alltså. Så kika i slasken. Du hade ju läst allt så då har du säkert tillgång till slasken tänker jag.

Det var du som påstod att ”underlag” fanns och att du kunde länka.
Citera
2025-06-03, 14:46
Medlem
Citat:
Men är det detta du hänvisar till som bevis?
Citera
Igår, 09:26
Medlem
Han har aldrig blivit dömd för att fota eller något sexuellt med några barn. Inte ens sina egna.

Citat:
Ursprungligen postat av Offtrropic
Så att någon annan skulle ha tagit bilderna på barnen kunde han inte säga under pågående utredning?
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperdawg
Han har aldrig blivit dömd för att fota eller något sexuellt med några barn. Inte ens sina egna.

”Inte ens”? Oj, så bra då.
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperdawg

Han ÄR däremot dömd för innehav av GROVT övergreppsmaterial av barn. DET vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in