• 1
  • 2
2023-01-31, 17:44
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Pratar folk engelska dr?

Vad de pratar beror nog lite p vem du trffar p. Det har varit franskt en gng i tiden s det kan hnda att ngon kan frst franska. Nu fr tiden har kina en stor influens p utvecklingen genom att driva stora projekt. Turism r en viktig nring och mnga kan kommunicera p ngon niv av engelska. Men annars gr det bra att lra sig det lokala sprket ocks.

Men ven Australien har intressen dr. Det r ett fattigt land med stora utmaningar men samtidigt r det belget mellan stora asiatiska metropoler och det satsas riktigt mycket p framtiden hr med mycket kapital utifrn.
Senast redigerad av Nico77 2023-01-31 kl. 17:50.
Citera
2023-01-31, 19:38
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Gjort detta i ver 10 r. Man lever som en kung men man ska inte tro att man r "rik" i landet.

I U-lnder finns alltid en liten grupp rika lokalbor, och dessa har utnyttjat de icke-fungerande systemen fr att bli riktigt rika.

Dock med svensk inkomst kan du leva riktigt bra, ofta bttre n i Sverige.

Sen gller det ju att hitta ett fretag som vill skicka dig till ett kul land och ge dig en svensk ln - det r inte alltid s enkelt.

Man kan anska direkt fr expatpositioner i olika lnder, men det krver att man har en speciell kunskap de de har svrt att hitta bland locals.
Citera
2023-01-31, 19:40
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlean
Kr p. Men kanske r det bsta att flytta till ett civiliserat medelinkomstland s att du fr en god standard p samhllet ocks. Typ bo i Polen, men med ln frn Sverige. Inte bo i Bolivia, men med ln frn Sverige. Men det beror p vad du sker och vrdestter sklart.

Personligen s skulle jag mycket hellre bo i Bolivia n i Polen.
Citera
2023-01-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Personligen s skulle jag mycket hellre bo i Bolivia n i Polen.

Motivering?
Citera
2023-01-31, 19:51
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlean
Motivering?

Jag tycker att det r ett spnnande land, bra klimat och schyst mat, om man bor i lglandet vill sga. Polen r jag inte alls lika frtjust i. Det finns fantastiskt mycket spnnande att gra i Bolivia.
Citera
2023-01-31, 20:14
Medlem
godboys avatar
Visst kan man leva som rik i ett U-land, men det kommer kosta. Olika lnder har olika frdelar och nackdelar, olika problem i p olika platser sledes. Det kan ju faktiskt variera vldigt mycket inom ett land ocks.

Att leva som ljushyad vlbestlld vit person i ett U-land kan innebra en skerhetsrisk och det kan ju kosta en del med ett ordentligt skydd. Jobbar man fr ett fretag s har ju ofta de en framtagen struktur som inte sllan inkluderar ett boende, som i vissa fall kan vara i ett gated community.

Det r en viss skillnad att bostta sig sjlv eller att ett fretag man jobbar fr hjlper en.

Jag och frugan funderar p att bostta oss utomlands, men inte s lngt bort. Det lutar t Polen eller Tjeckien. Vi trivs gott i dessa lnder och har alltid knt oss vlkomna och jag knner mig mycket trygg i dessa lnder. Sjlvklart ska man ha gonen med sig, precis som man mste ha hr hemma.
Citera
2023-01-31, 23:43
Medlem
Lyssna inte p alla tomtar som skriver att u- lnder r farligt, Sverige r just nu bland Europas farligaste lnder. 16 ringar som gr runt med ak-47 och skjuter hej vilt och sprnger snder halva landet.

Strsta problemet r dock inte skerhet utan visum, jag rekommenderar Georgien du kan vistas dr ett r utan visum, billigt och bland vrldens bsta skerhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in