2023-01-29, 14:50
Avslutad
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/en-person-dod-efter-frontalkrock-utanfor-farbo-i-kalmar-lan
Citera
2023-01-29, 14:57
Medlem
snooper123s avatar
Lite citat:
Citat:
En frontalkrock inträffade på E22 utanför Fårbo mellan Oskarshamn och Västervik under natten mot söndagen. En man i 30-årsåldern omkom.

Olyckan inträffade vid midnatt. Enligt polisen kom mannens bil, av ännu okänd anledning, över i fel körfält. Frontalkrocken blev allvarlig och samtliga inblandade fördes med ambulans till sjukhus.

Under söndagsmorgonen meddelade polisen att mannen hade omkommit efter olyckan. Hans anhöriga är underrättade. Skadeläget på den eller de som färdades i andra bilen är ännu okänt.

Polisen uppger att man kommer utreda olyckan vidare och har beslagtagit bilarna för teknisk undersökning.
Citera
2023-01-29, 15:27
Avslutad
Fyllekörning är väl spontant det första man tänker på när det gäller olyckor nattetid under helg. Men kan ju spänna brett, väjde för vilt, akut sjukdom, somnade vid ratten samt självmord.

Knapphändig info i media hittills, någon som bor i trakten kanske vet mer ?
Citera
2023-01-29, 16:13
Medlem
Har väldigt svårt att se att denna man skulle köra alkoholpåverkad.
Citera
2023-01-29, 16:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Fyllekörning är väl spontant det första man tänker på när det gäller olyckor nattetid under helg. Men kan ju spänna brett, väjde för vilt, akut sjukdom, somnade vid ratten samt självmord.

Knapphändig info i media hittills, någon som bor i trakten kanske vet mer ?

Lokalmedia har lite mer att berätta.

Föraren som omkom ensam i sin bil och ’barnfamilj’ (två vuxna tre barn) på fem i påkörda bilen. Två barn allvarligt skadade och förda till Kalmar lasarett.

Kollisionen beskrivs som på E22 i höjd med Misterhult. Lång lång flygraka där som ersättning för gamla vägen som gick genom orterna (gissningsvis).

De fem skadade anges som förda till sjukhus. Med ambulans. Har de fört dem till Kalmar direkt så är det möjligen ett fall av förlängt lidande. För det är en bit. Det är tio mil på samma väg.

Möjligen har de allvarligt skadade förts dit i en andra vända.
Senast redigerad av Lonnrot 2023-01-29 kl. 16:34.
Citera
2023-01-29, 16:30
Medlem
Lonnrots avatar
Den avlidne hemmahörande i mellersta Kalmar län.

De övriga skadade, en man på ~35 och tre barn under 15 år är hemmahörande i norra Kalmar län. Den sista är oskadd. Möjligen kvinna och mor.

Polisen beskriver det som att man hoppas kunna höra föraren i påkörd bil. Gissningsvis är det den 35-årige mannen. Men ej utsagt.

https://www.oskarshamns-nytt.se/olycka-utanfor-farbo-i-natt-en-man-i-30-arsaldern-ar-avliden/
Citera
2023-01-29, 16:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklan1
Har väldigt svårt att se att denna man skulle köra alkoholpåverkad.

Du vet vem det är?

Vet du var exakt olyckan ägde rum? Jag har inte sett några bilder.
Citera
2023-01-29, 16:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den avlidne hemmahörande i mellersta Kalmar län.

De övriga skadade, en man på ~35 och tre barn under 15 år är hemmahörande i norra Kalmar län. Den sista är oskadd. Möjligen kvinna och mor.

Polisen beskriver det som att man hoppas kunna höra föraren i påkörd bil. Gissningsvis är det den 35-årige mannen. Men ej utsagt.

https://www.oskarshamns-nytt.se/olycka-utanfor-farbo-i-natt-en-man-i-30-arsaldern-ar-avliden/

Norra länet kan vara Västerviks / Vimmerbys kommun och mellersta kan vara Oskarshamns / Mönsterås / Hultsfred / Högsby, typ. Kalmar stad borde räknas till södra. I en grov spec.
Citera
2023-01-29, 16:53
Medlem
Jag vet vem den omkomna är.. har däremot ingen aning om vart exakt dem krockade eller varför han var där och körde mitt i natten.
Citera
2023-01-29, 16:55
Medlem
Vet att det var jäkligt halt iaf.. det var halt redan runt 23-24 igårkväll.
Citera
2023-01-29, 17:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag vet vem den omkomna är.. har däremot ingen aning om vart exakt dem krockade eller varför han var där och körde mitt i natten.

Okej.

Sådär mellan tummen o pekfingret kunde man gissa att ”familjen” hade varit på ishockey och var på hemväg norrut. Kan vara fråga om två vuxna och tre barn som inte är en enda familj då också.

Och då kan mannen vara på väg hem södergående.

Det sker en del olyckor däromkring vad man hör, vilt, halka, gränslat vajerräcke, och ungdomsförsyndelser…?
Citera
2023-01-29, 17:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vet att det var jäkligt halt iaf.. det var halt redan runt 23-24 igårkväll.

Ja jag tyckte jag såg en vädervarning …

Mer av den varan på ingång :

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/smhi-utfardar-gul-varning-for-plotslig-ishalka
Senast redigerad av Lonnrot 2023-01-29 kl. 17:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in