Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-29, 17:58
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är sant, men jag tänker att vid ett samhälles kollaps bryr sig ingen om ifall man snarar längre.

Snara är garanterat mindre effektivt än att jaga med bössa.
Lägger du ut 10 rävsnaror har du KANSKE en räv på en av dom.
Det är inte så att norrland är fullt av djur så det bara är at tlägga en snara 100 m från vägen och sen få en räv varje dag.

Det är samma sak med skogsfågel men där är det ännu mindre troligt att du får en ripa då de är betydligt sällsyntare än räv och bara finns i vissa delar av norrland.

Utöver att fiska så skulle jag säga att bästa chansen har man med gevär och då jaga efter skogsfågel samt ren,rådjur, och älg.
Älg är ju ganska vanligt att man ser även på vintern och skjuter du en älg räcker köttet i nån månad beroende på storlek och hur många ni är i familjen.

Fiska med nät eller spö funkar bra även på vintern och en 3 kilos gädda är mat för flera dagar.
Fiska skulle nog va bästa alternativet om man inte hade gevär eller för fysik att jaga.
Citera
2023-01-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Snara är garanterat mindre effektivt än att jaga med bössa.
Lägger du ut 10 rävsnaror har du KANSKE en räv på en av dom.
Det är inte så att norrland är fullt av djur så det bara är at tlägga en snara 100 m från vägen och sen få en räv varje dag.

Det är samma sak med skogsfågel men där är det ännu mindre troligt att du får en ripa då de är betydligt sällsyntare än räv och bara finns i vissa delar av norrland.

Utöver att fiska så skulle jag säga att bästa chansen har man med gevär och då jaga efter skogsfågel samt ren,rådjur, och älg.
Älg är ju ganska vanligt att man ser även på vintern och skjuter du en älg räcker köttet i nån månad beroende på storlek och hur många ni är i familjen.

Fiska med nät eller spö funkar bra även på vintern och en 3 kilos gädda är mat för flera dagar.
Fiska skulle nog va bästa alternativet om man inte hade gevär eller för fysik att jaga.
Vem fan äter räv?! Ripa, hare, kanin tänker jag.
Citera
2023-01-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Runt Kisa, Årjäng eller Stöllet tror jag på, inte så mycket människor och bra natur.

Problemet är när samhällskollapsen kommer, vad tror du alla flyr? just det.

Bättre att stanna kvar mitt i smeten och titta på när alla andra flyr.
Citera
2023-01-29, 18:19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vem fan äter räv?! Ripa, hare, kanin tänker jag.

haha, jadu, tror nog dom flesta äter räv om dom verkligen måste.
Lite salt på den så går det nog.

När jag var liten sköt jag en talgoxe med luftgeväret och sen grilla jag över elden.
Blev ungefär lika lite kött som en köttbulle men minns inte riktigt vad det smakade.
Citera
2023-01-29, 18:20
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Problemet är när samhällskollapsen kommer, vad tror du alla flyr? just det.

Bättre att stanna kvar mitt i smeten och titta på när alla andra flyr.

Som jag skrev tidigare i tråden, så finns allt här där jag bor och fungerar inte det så lämnar jag landet.
Citera
2023-01-29, 18:32
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Norrland!
Mycket skog

Ja alltså Norrland är väl uppenbart.. Fjällen liksom.
Citera
2023-01-29, 18:32
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare i tråden, så finns allt här där jag bor och fungerar inte det så lämnar jag landet.

Tror inte det är särskilt lätt att lämna landet vid en samhällskollaps. För övrigt skulle svenskar anses lika värda som nordafrikanska niggers. Vem skulle vilja ta emot dig? Du skulle ses som en 3e klassens medborgare i varenda land du satte foten i.

Norge, Finland och Danmark kommer stänga gränserna för oss iaf, kommer inte vilja ha något med narcissitsvensken att göra, den där jävla svensken som tror sig vara i centrum av världen och dessutom låtit Ahmeds rövknulla dem till samhällskollaps. Vem i helvete skulle vilja ta emot det totalt misslyckade folkslaget svenskar? Ingen. Kommer samhällskollapsen är nog det bästa att bara stanna, a la Walking Dead. Fast zombies är Ahmed,Abdulla och Mohammed höga på knark.

För övrigt, svensken har inget att stå emot vid en samhällskollaps, räcker med 1000 Mohammeds, sen är det över. Vi är så jävla mesiga att vi inte ens får äga vapen (om man inte varit med i en skytteklubb i 15 år). Mohammeds med sina ak47or mot Sven med cykeltights. Fyfan.

Tro inte att du kan fly detta land vid en samhällskollaps, absolut ingen vill ha avarten svenskar. Det du kan göra är att utge dig för att vara Tysk eventuellt.

Svensk = romer fast värre, vid en samhällskollaps.

Det finns en anledning att vi inte har Euro eller är med i Nato eller att vi hjälpte nazister döda tusentalss norrmän under andra världskriget. Vi är uppblåsa egositiska narcissiter som folkslag, totalt godhetsknarkande utan självinsikt, moral eller riktig etik.
Senast redigerad av carlydeveloper 2023-01-29 kl. 18:39.
Citera
2023-01-29, 18:37
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Tror inte det är särskilt lätt att lämna landet vid en samhällskollaps. För övrigt skulle svenskar anses lika värda som nordafrikanska niggers. Vem skulle vilja ta emot dig? Du skulle ses som en 3e klass medborgare i varenda land du satte foten i.

Norge, Finland och Danmark kommer stänga gränserna för oss iaf, kommer inte vilja ha något med narcissitsvensken att göra, den där jävla svensken som tror sig vara i centrum av världen och dessutom låtit Ahmeds rövknulla dom till samhällskollaps. Vem i helvete skulle vilja ta emot det totalt misslyckade folkslaget svenskar? Ingen. Kommer samhällskollapsen är nog det bästa att bara stanna, a la Walking Dead. Fast zombies är Ahmed,Abdulla och Mohammed höga på knark.

För övrigt, svensken har inget att stå emot vid en samhällskollaps, räcker med 1000 MOhammeds, sen är det över. Vi är så jävla mesiga att vi inte ens får äga vapen (om man inte varit med i en skytteklubb i 15 år). MOhammeds med sina ak47or mot Sven med cykeltights. Fyfan.

Tro inte att du kan fly detta land vid en samhällskollaps, absolut ingen vill ha avarten svenskar. Det du kan göra är att utge dig för att vara Tysk eventuellt.

Svensk = romer fast värre, vid en samhällskollaps.

Tanken på båten räcker rätt långt, är det krig här så kommer jag inte skickas tillbaka.

Många Svenskar som sitter på jaktvapen hemma, det blir en kort strid mot nysvenskarna.
Citera
2023-01-29, 18:40
Medlem
Citat:
Tanken på båten räcker rätt långt, är det krig här så kommer jag inte skickas tillbaka.

Många Svenskar som sitter på jaktvapen hemma, det blir en kort strid mot nysvenskarna.

Varenda svensk kommer ställa sig på knä och suga Ahmeds pung och slicka han långt upp i rövhålet. Det är det enda vi är duktiga på. Skulle vi vara ett folk med integritet, vilja och anda, då skulle alla problem i samhället vara lösta inom 1 år.
Citera
2023-01-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven9779
Var i Sverige överlever man en samhällskollaps som enklast? med samhällskollaps menar jag att elen slås av, det är stopp i transporten, matbutiker är stängda etc.

Norrland? Svealand? Götaland?

Jag gissar på Götaland eftersom klimatet verkar vara bättre där för odling, värme, solceller etc.

Vad sägs? motivera gärna!

På landet, när en gräns, förslagsvis den Norska.

Bygger man ett hus idag utan att ta med att vi kommer ha långa elavbrott, så att du kan slå igång en vedspis/kamin och tex använda kök+ett närliggande rum och vara utan resten av huset, så är du nog korkad.
Det är ingen stor utgift utan enbart en sund planering att ha med vid en nybyggnation/ombyggnation.
Citera
2023-01-29, 18:56
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Runt några av Sveriges större sjöar eller sjöar i allmänhet.
Dricksvatten och fisk.
Citera
2023-01-29, 19:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Ja alltså Norrland är väl uppenbart.. Fjällen liksom.
Ja precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in