2023-01-29, 02:54
Avslutad
Jag har för mej att väldigt många gamla more som tagits upp i olika trådar här har haft en mycket information om sej på den sidan men går man in på den nu finns det bara några enstaka fall att läsa om där nu? Kommer inte ihåg om de var .nu eller .se. Har den blivit nerlagd och när hände det isf?
Ligger tråden fel kan admin få lägga den till rätta
Citera
2023-01-29, 14:43
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Jag har för mej att väldigt många gamla more som tagits upp i olika trådar här har haft en mycket information om sej på den sidan men går man in på den nu finns det bara några enstaka fall att läsa om där nu? Kommer inte ihåg om de var .nu eller .se. Har den blivit nerlagd och när hände det isf?
De har nog inget att skriva om det är ju brist på mord
Citera
2023-01-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Det gamla, riktiga svenskamord-forumet stängdes ned för minst 10 år sen. Vet inte vilken sida du vart inne på nu, länka gärna.
Citera
2023-01-29, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Det gamla, riktiga svenskamord-forumet stängdes ned för minst 10 år sen. Vet inte vilken sida du vart inne på nu, länka gärna.

Ok. Jäkla synd för den sida verkar ha varit grym. Nån som vet varför den las ner?
svenskamord.se är det som pratar om. Minns inte den riktiga sidans adress
Citera
2023-01-30, 23:49
Medlem
Van Nostrands avatar
Väldigt bra forum var det. Mycket av infon i gamla krimtrådarna här på Flashbacks bygger på det som stod på svenskamord. Vet inte varför den lades ned. Har ett svagt minne av att de som drev den blev osams. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2023-01-31, 01:12
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kostar ju tid,svett och pengar underhålla såna sidor. Hoppas nån tar backup av infon här i kriminalforumet ifall allt försvinner nån dag.
Citera
2023-01-31, 08:46
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det finns en hel del uppgifter i detta inlägg. Sanningshalten kan jag dock inte bedöma. (FB) Dubbelmordet på Ann Örtegren och Daniella Örtegren i Norrköping 25 mars 1999
Citera
2023-01-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det finns en hel del uppgifter i detta inlägg. Sanningshalten kan jag dock inte bedöma. (FB) Dubbelmordet på Ann Örtegren och Daniella Örtegren i Norrköping 25 mars 1999

Jag var medlem på det där forumet för 15 år sen. I det stora hela stämmer inlägget, några få detaljer är lite annorlunda än hur jag själv minns dem.

En sak kan jag dock inte bekräfta och det är att forumet lades på is på grund av dålig ekonomi, visste inte ens att innehavaren tjänade några pengar på den. Kommer inte ihåg att det fanns någon reklam där.
Citera
2023-01-31, 15:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sanningshalten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton

Kan bekräfta sanningshalten i det här inlägget ang. SM.

Var själv medlem där under en kort tid i början av 2009. Detta forum hade verkligen kunnat utvecklas till att bli mycket bra och intressant. Möjligheterna fanns definitivt men tyvärr blev inte forumet det man hade hoppats på. Den gamla damen som hyrdes in har jag för mig var hemmahörande i Umeå.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-01-31 kl. 15:26.
Citera
2023-01-31, 15:31
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Var själv medlem där under en kort tid i början av 2009. Detta forum hade verkligen kunnat utvecklas till att bli mycket bra och intressant. Möjligheterna fanns definitivt men tyvärr blev inte forumet det man hade hoppats på. Den gamla damen som hyrdes in har jag för mig var hemmahörande i Umeå.

Många seriösa skribenter hoppade av när återstoden blev stalking och personangrepp. Helt otroligt hur lågt vissa betedde sig och följden blev så klart att seriösa sökte andra forum. Trist.
Citera
2023-01-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Hur kan du bekräfta det ang. ekonomin? Jag kommer ihåg dig som skribent där men hade du insyn i verksamheten?

Jag tror också att kvinnan du syftar på kom från Umeå och att hennes förnamn började på B.
Citera
2023-01-31, 16:18
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Hur kan du bekräfta det ang. ekonomin? Jag kommer ihåg dig som skribent där men hade du insyn i verksamheten?

Jag tror också att kvinnan du syftar på kom från Umeå och att hennes förnamn började på B.

Bea.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in