Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2023-02-03, 14:37
Bannlyst
Men vadå, egentligen…det finns ju inget barn så det är ju för din skull i så fall. Kan tänka mig att sina problem blir värre.

2-åringar är lite naturligt borderline. De blir hysteriska och får raseriutbrott när de inte fick göra som de vill. Hur ska du klara av att vara tillräckligt sansad för att hantera ungen med lågaffektivt bemötande och förklara att de t ex inte får springa ut på bilvägen bara för att de vill. Sådant där har vanliga föräldrar också jobbigt med att behöva hantera.

Förklara detta, att det är för din skull. För barn tär på en fysiskt och mentalt. Eller tror de att du kommer få barn och leva lyckligt efter det lösa dina problem med… haha

Köp en vuxen hund som är tränad på allt och uppfostrad så du slipper för mycket jobb. Det är väl klart du kan rasta, mata och aktivera en hund som lyder?
Citera
2023-03-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nathaliejzh
Jag har borderline.

Varit singel i några år och trott att jag blivit bättre, men icke. Sen jag skaffade pojkvän i kombination med arbete har hela livet brakat sönder o samman. Jag har ett sjukligt kontrollbehov, älskar o hota o skrämma min pojkvän o andra uppenbart destruktiva beteenden varvat med hysteriska utbrott när man minst anar.

Kort och gott har jag gått mååånga år i terapi, varit på institutioner, sjukhus, behandlingshem osv osv.

Så till anledningen till att jag startade tråden: jag vill gärna ha hund, men min omgivning menar att jag inte är redo öht, innebär så stort ansvar osv. Vilket det naturligtvis är, MEN
så fort jag påtalar att jag inte tror att jag kommer bli en bra mamma och därav inte är så säker på att jag kommer skaffa barn så blir SAMMA omgivning helt ifrån sig!
”Nejmen vad säger du, det är väl KLART att DU ska ha barn!!!???”

Menar folk att det är rimligt att bli hysteriska över att jag vill ha hund, men tycker att jag bara yrar när jag säger att jag inte tror att jag hade varit en bra mamma?

Jag har borderline ja, men en del självinsikt också. Varför ska jag sätta barn till världen och utsätta dem för potentiellt väldigt destruktiva situationer och beteenden?

Jag jobbar med mig själv och får bra vård för mina besvär och skulle det mirakulöst nog bli tillräckligt bra så kanske jag visst skaffar barn. Jag fattar bara inte hur folk verkar tycka jag är helt dum i huvudet när jag resonerar kring detta? Vad tror ni?

Har man borderline är man sociopat, precis som du beskriver hur du behandlar din partner, varför du blivit sämre när du fått ett bra liv beror på att det troligen är något nytt. Du blir typ lycklig och samtidigt livrädd att förlora det du har( rädslan att bli övergiven) sociopater mår bäst själva i ett stökigt liv.

Du ska absolut inte skaffa något djur, du ska än mindre skaffa barn. Risken du kommer uppfostra ännu en sociopat är ca 75% så nej. Du bör även hålla dig i från relationer då du bara kommer såra den andra personen.
Citera
2023-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Har man borderline är man sociopat, precis som du beskriver hur du behandlar din partner, varför du blivit sämre när du fått ett bra liv beror på att det troligen är något nytt. Du blir typ lycklig och samtidigt livrädd att förlora det du har( rädslan att bli övergiven) sociopater mår bäst själva i ett stökigt liv.

Du ska absolut inte skaffa något djur, du ska än mindre skaffa barn. Risken du kommer uppfostra ännu en sociopat är ca 75% så nej. Du bör även hålla dig i från relationer då du bara kommer såra den andra personen.

Det där gjorde mig faktiskt lite ledsen.. jag vill bli bättre och går i långvarig terapi. kanske inte ska skaffa barn för det, men jag har en otroligt stark längtan efter fina och nära relationer till människor.
Citera
2023-04-12, 23:38
Medlem
dina vänner är inte ärliga mot dig, det är tydligt, ifall din beskrivning är ärlig.
Citera
2023-04-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nathaliejzh
Det där gjorde mig faktiskt lite ledsen.. jag vill bli bättre och går i långvarig terapi. kanske inte ska skaffa barn för det, men jag har en otroligt stark längtan efter fina och nära relationer till människor.

Ja tråkigt och det är synd om människor blir så skadade att de blir sociopater men när de väl blivit det så är de bara elaka

Har själv en syrra som är sociopat/borderline som jag halt klippt all kontakt med
Citera
2023-07-27, 11:01
Medlem
Smithsonians avatar
Jag har borderline och kan säga att skaffa barn är det dummaste jag gjort. Folk med borderline bör sterilisera sig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in