2023-01-28, 11:27
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag håller ju med dig om att Lohikoski har rätt i princip, givetvis är yttrandefrihet viktigare än NATO, det förstnämnda är inskrivet i grundlagen och principer vi har sedan 1700-talet, medan NATO inte är så grundläggande viktigt.

Det är dock viktigt att påpeka att Lohikoski kommer från en grupp som är notoriskt känd för sina skjutningar, sprängningar och allehanda våldsdåd. I mina ögon så förtar det en del av relevansen i Lohikoskis argumentation.
Menar du att han är arab eller vad? I så fall kan jag med mina egna ögon se att han inte tillhör den gängen som skjuter eller bombar i Sverige just nu. Och det kanske du, din blekfeta röding inte heller gör. för de som bombar är av brunare karaktär. Och det vet alla utan blekfeta rödingar.
Citera
2023-01-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vi har redan yttrandefrihet.

Men vi behöver gå med i Nato.

Nej vi behöver inte gå med i Nato.
Citera
2023-01-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Tusentals?
Gå tillbaks till skolbänken är du gullig

Det är andra tider nu. Andra tider kräver anpassade metoder för att säkra sin framtid.
Varför tror du det sker så många olösta brott i sverige? För att vi inte anpassat våra lagar, säkerhet och politik mot det nya läget

Men vi behöver inte gå med i Nato, vi behöver allierade och der har vi redan. Men det har tagit lite tid för Palme på sin tid brände ju sina skepp mot USA.
Citera
2023-01-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Som sagt, koranen är viktigare för muslimer än vad en svensk flaggar är för svenskar, så där brister du i ditt resonemang.

Svenskar blir för fan mer kränkta av att man tar bort en negerdocka på julaftons tv program än om man bränner svensk flagga.

Vi borde bli mer förbannade över att man bränner den svenska flaggan, givetvis. Det finns en flathet i landet. Men samtidigt så skall det inte censureras på julafton för att det har kommit hit ett par negerhövdingar och deras bihang till byinvånare.

I grund och botten så handlar det om att toppen gör vad dom vill och botten ska bara hålla igen käften och gilla läget. Det är en ren provokation. Någon storläppad blåneger kanske får en tår i ögat medans vi svenskar ska titta åt andra hållet när våra flickor blir våldtagna, pojkar rånade och misshandlade och pensionärerna som får uppleva både och.
Vi är ett kuvat folk som tror sig vara "fria". Därför kan man se obalanserade reaktioner som exemplet du tog upp, folk blir mer förbannade över en docka i ett tecknat program än den svenska nationalsymbolen. Det är en stark signal på att folket är kuvat, man vågar inte bli fly förbannad över det som man borde bli fly förbannad över.
Citera
2023-01-28, 11:37
Medlem
GoranPongs avatar
Ja Jomshof har naturligtvis rätt. Förlorar vi yttrandefriheten så är vi inne på en mycket farlig väg och Nato medlemskapet är bara onödigt. Bättre att bygga upp ett starkt försvar och samarbete i norden istället för det hade inte retat upp Ryssland. Dom vill bara inte ha USA alldeles vi gränsen och därför ser Nato som ett hot.
Citera
2023-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Jomshof är kung.

Personligen bryr jag mig inte om flaggbränning men om bokbränning har han uppenbart rätt.

Han är klockren! Står rakryggad när andra viker ner sig.
Citera
2023-01-28, 11:38
Medlem
Kristersson kallar till möte med oppositionen nästa vecka för att prata om säkerhetsläget. Lill-Uffe borde börja med sitt egna stödparti SD istället. Vi kan väl för fan inte ha Jomshof stå i TV och uppmana till att bränna hundra koraner i detta läge. Men som jag skrivit förr....har man tagit Fan i båten Kristersson, så får man ro honom i land med.
Citera
2023-01-28, 11:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Om man inte gillar NATO, vilken svensk gör det utom Maggan och L, så har han rätt i sakfrågan. Om man gillar NATO har han fel. Jag spekulerar i att både SD och Jomshof är mot NATO. Det här är helt klart en angreppspunkt som biter, vi svenskar är uppfostrade i nästan kaotisk frihet, och det är därför svårt att argumentera mot Jomshof för t.ex Vänstern. De MÅSTE hålla med honom, hur obehagligt det än är.

Den springande punkten är ju att man inte ska ha med diktator-styrda länder i NATO. Då får man effekter som vi nu ser.
Citera
2023-01-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Han är klockren! Står rakryggad när andra viker ner sig.

Håller med.

Tycker dock flagg-prylen är löjlig.
Citera
2023-01-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vi har redan yttrandefrihet.

Men vi behöver gå med i Nato.
Vi har ju uppenbara problem med vår yttrandefrihet eftersom man inte längre kan bränna en sagobok utan att regeringsföreträdare börjar bli småsvettiga och tar avstånd.
Hela den här cirkusen borde bemötas med en axelryckning från politiken.

"Vi har yttrandefrihet - det är inget vi lägger oss i"

ISTÄLLET har man framställt det som ett problem att vi faktist har yttrandefrihet.
Citera
2023-01-28, 11:48
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja Jomshof har naturligtvis rätt. Förlorar vi yttrandefriheten så är vi inne på en mycket farlig väg och Nato medlemskapet är bara onödigt. Bättre att bygga upp ett starkt försvar och samarbete i norden istället för det hade inte retat upp Ryssland. Dom vill bara inte ha USA alldeles vi gränsen och därför ser Nato som ett hot.
Exakt, med ett starkt nordiskt försvar kan vi stå emot påtryckningar från USA likväl som Ryssland i den mån de existerar. Det skulle skapa bättre säkerhet både för oss och för regionen i stort.
Citera
2023-01-28, 11:49
Medlem
Uffe påstår: Det är det värsta vi varit med om sedan andra världskriget.

Jomshof: Yttrandefrihet är viktigare än Nato.

Om det här är verkligen det värsta vi varit med om sedan andra världskriget så är tydligt att Nato är viktigare. Deras floskler är bara lögn.
Senast redigerad av Kollektion 2023-01-28 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in