2023-01-28, 10:52
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Skitsnack och hyckleri att SD skulle stå för yttrandefrihet och åsiktsfrihet som t.ex. vill förbjuda bränning av svenska flaggan, avskaffa 1a majs status som helgdag och lägga ner SR och SVT. I SDs Sverige råder bara yttrandefrihet och åsiktsfrihet för de med rätt åsikter och alla som kritiserar eller ifrågasätter ska tystas ned.
Ni befinner er på en "resa" ut i tomma i tomma intet,Kristensson vid ratten,övriga i baksätet.Tyvärr var ett regeringsskifte nödvändigt då Löfven styrde på vägen till helvetet.
Senast redigerad av buddy99 2023-01-28 kl. 11:03.
Citera
2023-01-28, 10:53
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Sammanfattande information:

– Yttrandefriheten är viktigare än Sveriges Nato-ansökan, säger Jomshof i SVT:s Aktuellt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-toppen-yttrandefriheten-ar-viktigare-an-nato-ansokan

Om koranbränningarna säger han: ”Blir de upprörda, elda hundra till” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-topp-2

Uppmaningen att bojkotta svenska varor och företag provocerar Richard Jomshof, som tillbakavisar att partiet har något att göra med aktionen.

”Jag blir provocerad av reaktionen. Att man ska bojkotta oss för att vi har åsikts- och yttrandefrihet”, säger han.
”Så elda hundra till då” https://www.di.se/nyheter/sd-toppen-provocerad-av-bojkottuppmaning-sa-elda-hundra-till-da/

Jomshof är även kritisk mot att statsminister Ulf Kristersson (M) tog avstånd från koranbränningen på sitt Twitterkonto.

– Jag tycker inte han ska be om ursäkt. Där tycker jag att han går för långt, säger han.

Han framhåller också att Sverigedemokraterna inte har något med koranbränningen att göra.

"– Det finns ingen SD-koppling. Det finns en eller två personer som uppenbarligen på något sätt har varit inblandade i det, men jag förstår inte vad det har med partiet att göra," säger Jomshof till DI.
Jag gillar han.
Citera
2023-01-28, 10:53
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
och om man bränner en svensk kyrka?

Det beror ju lite på vem som gör det och varför.
Citera
2023-01-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Åh, jösses. Ta bort honom. Jag skäms ihjäl. Han skämmer ut hela Sverige - och då har de flesta ändå inte röstat på honom.
Verklgien inte, han skämmer inte ut någon.
De som skämmer ut sig är de som kaosar och lipar för en jävla bok.

Vi lever i Sverige inte i Irak.
Om detta förbjuds kommer jag i alla fall börja bränna koraner och börja smeta in dom i hundbajs och hänga upp över stan. Den religonen som lever kvar i 1500-talet ska fan inte styra vårat land och vad vi får göra.
Citera
2023-01-28, 11:00
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jag gillar han.

Lohikoskis grupp är dock eländig, de bara bränner, spränger och kaosar. Så hur kan du "gilla han"? (honom).

Men Lohikoski har en poäng i att yttrandefriheten rent principiellt är viktigare än NATO.
Citera
2023-01-28, 11:03
Medlem
Hamprs avatar
Helvete vad tråden kryllar med landsförädare. Är ni sossesvin hela högen?
Citera
2023-01-28, 11:04
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Jomshof är en utav anledningarna till att jag inte röstar på SD. Killen är en karikatyr på en medlem i Hitlerjugend.
Citera
2023-01-28, 11:04
Medlem
Det såg så bra ut i intervjun på svt. Sen vek han ner sig gällande flaggan. Suck.
Kunde inte bry mig mindre om folk brände flaggan, så länge jag inte gör det så räcker det.
Citera
2023-01-28, 11:05
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
haha, ok.
Så han tycker det är okej vi bränner koranen men vill samtidigt göra det olagligt att bränna svenska flaggan.
Går inte ta han serriöst när han resonerar så.

Sverige, liksom alla andra länder, är en nationalstat.
Nationalstaten bygger på gemensamma värderingar.
Flaggan är den yttersta symbolen för nationalstaten.

Yttrandefrihet är en grundläggande värdering i den svenska nationalstaten.
Islam, och dess bok, är inte ett fundament i den svenska nationalstaten.
Delar i den går dessutom emot värderingar i den svenska nationalstaten.
För att kunna tolereras i nationalstaten måste detta kunna kritiseras.
Ett (tydligen effektivt) sätt att lyfta sådan kritik och få uppmärksamhet är att bränna boken.

Det är inte särskilt svårt att se skillnaderna i detta.
Citera
2023-01-28, 11:06
Bannlyst
Idioten kan köra upp HBTQ-festivalen och den bristfälliga ”yttrandefriheten” djupt i hans rektum.
Citera
2023-01-28, 11:06
Medlem
RonnyKålmans avatar
Haha vilket stolpskott

Han vill provocera, kränka, sprida hat och rasism

Men när folk klagar och vill bojkotta honom som svar blir han upprörd.
Denna man mår inte bra, saknar konsekvenstänk
Citera
2023-01-28, 11:08
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Nu handlar det om yttrandefrihet och inte koran bränningar.
NATO är inte viktigt, yttrandefrihet är.

Säg det till en balistisk missil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in