2023-01-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Bränn skiren och skit i dom. Ingen ska påverka vårt betende. Dom ända som ska göra det är vi själva. Spola ner toapapper med koranen på, patetiska jävla patrask!

Jag håller med, ville bara peka på Jomshofs argumentationsfel. Man får väl bränna flaggan om man vill; speciellt om man har betalat för den.
Citera
2023-01-29, 17:57
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jag håller med, ville bara peka på Jomshofs argumentationsfel. Man får väl bränna flaggan om man vill; speciellt om man har betalat för den.
Eller hur, fan va alla blivit störda på sistone. Ord finner jag ej.
Citera
2023-01-29, 17:57
Medlem
Han har rätt. Staten borde elda upp hundratals koraner istället för att be om ursäkt.

Paludan tillsammans med Lars Vilks borde ha varsin staty i varje svensk stad.

Som övervakas dygnet runt och alla som förstör dessa så skickar man ut dessa från Sverige plus deras familj.

Så står man upp för yttrandefrihet.

Man kan dra det ett steg längre och förbjuda resor till alla muslimska länder som har problem med detta.
Man kan förbjuda svenska företag att verka i dessa länder.

Deras jävla ursäkt till muslimerna är ett skämt och sen samtidigt säger att man ha yttrandefrihet.

Antingen har vi yttrandefrihet eller så har vi inte det, det finns inget mitt i mellan.
Citera
2023-01-29, 17:59
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför inte?

Varför ska man gråta över att andra inte har samma religiösa tro som man själv?
Vi får se om Jomshof tycker likadant.
Citera
2023-01-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vi får se om Jomshof tycker likadant.

Ja tills dess du har belägg för motsatsen finns ingen grund för att anta annat.
Citera
2023-01-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Men ge dig nu!

Här har du motionen från Sveriges riksdag:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/grundlag_H9023292&ved=2ahUKEwiPpK2siO38AhXBSPEDHaV wCMMQFnoECA0QAQ&usg=AOvVaw1aruM_XDIA39ccf5p5fbWU
Det hör inte hemma i en grundlag att detaljreglera på det här sättet. Grundlagar ska vara enkla och kunna hålla över lång tid. USA:s konstitution är ett bra exempel.

Jag kan hålla med om en del, t.ex. att EU-medlemskapet inte ska vara grundlagsfäst. Att vi ska ha en egen nationell suverän valuta, vad den kallas kvittar. Tyvärr är det nu så att Sveriges Riksdag med överväldigande majoritet röstat för Lissabon fördraget, där Euron är obligatorisk och Sverige förbundit sig att göra allt man kan för att uppfylla kraven för Euron.

Om motionen skulle gå igenom, mot förmodan, måste Sverige omförhandla vårt avtal med EU och få undantag för Euron. Samtidigt som medlemskapet är grundlagsfäst. F.o.m. Lissabon fördraget är EU obevekliga med att Euron är obligatorisk. Inga undantag som Danmark har och UK hade kommer att ges.
Citera
2023-01-29, 18:03
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ja tills dess du har belägg för motsatsen finns ingen grund för att anta annat.
Jo det finns definitivt grund iom att SD tidigare cuckat för sinister och är ett i högsta grad israelvänligt parti.
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du verkar ju mer än lovligt korkad. Att skända flaggan är ett brott i många länder, att skända Bibeln är det mig veterligen inte i något.

En nations identitet är något att samlas kring, en sagobok är en sagobok. Punkt slut.
Det finns massor av länder i världen; däribland i Europa; som har blasfemiska lagar, dvs att man inte tillåter att människor beter sig missaktande mot religioner och religiösa symboler. Så var det även i Sverige fram till 1970.

Vad är det med denna tråd? Folk verkar inte ens ha den mest grundläggande kunskap om Sverige, omvärlden och deras historia. Det hindrar dem dock inte att tjejsvamla och skrika ut sin okunskap...

Och nej, vi ska inte ha några heliga snuttefiltar i Sverige, oavsett om de är gjorda av papper eller om de är gjorda av tyg. Vi borde däremot bränna en svensk flagga i veckan utanför riksdagen, tills du har lärt dig om vad yttrandefrihet är!
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-01-29 kl. 18:31.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Ska vi kapitulera hela vårt lands kärnverksamhet och vad som byggt oss upp för att komma in i den stora kollektiva tryggheten som självt äter upp oss än mer?

Det är fan helt rätt, stå upp istället för yttrandefriheten och allt som vi har här! Varför ska vi tillåta lättkränkta araber och muslimer eller Turkiet få bestämma över oss och förhandla över våra huvuden?
Citera
2023-01-29, 18:04
Medlem
Citat:
Jo det finns definitivt grund iom att SD tidigare cuckat för sinister och är ett i högsta grad israelvänligt parti.

Låter som halmgubbar från dig när han inte sagt det du antar.
Citera
2023-01-29, 18:10
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Låter som halmgubbar från dig när han inte sagt det du antar.
Förnekar du SD:s hundraprocentiga stöd till Israel?
Citera
2023-01-29, 18:13
Medlem
Citat:
Förnekar du SD:s hundraprocentiga stöd till Israel?

Kan du läsa någonstans att jag ens har yttrat en åsikt om det?
Styrk dina egna påståenden istället för att avkräva sådana åsikter från mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in