2023-01-29, 02:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Visar vilka rasister och fascister SD är. Att hata muslimer är viktigare än Sveriges säkerhet.

Att det skulle handla om yttrandefrihet faller ju på att han villa att det ska bli olagligt att bränna svenska flaggan och att SD vill avskaffa 1a maj som helgdag.
Många svenskar är dumma, ju mer yttrandefriheten missbrukas desto viktigare är det att försvara den. En rättighet som missbrukas brukar ju i vanliga fall inskränkas. Man kan uttrycka vad man anser om islam utan att ställa till upplopp. SD står inte för yttrandefrihet för några andra än de som tycker som de själva. Alla som är kritiska och ifrågasätter SD (t.ex. public service) ska förtryckas.

https://www.expressen.se/nyheter/richard-jomshofs-kanga-till-regeringen-viktigare-an-nato/

Exakt så. Sverigevänner?

Knappast.
Senast redigerad av Xedome 2023-01-29 kl. 02:31.
Citera
2023-01-29, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
https://www.altinget.se/rikspolitik/artikel/sd-ledamoter-flaggbranning-ska-ge-boter

Finns en nyare motion om detta:

https://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/starkt-medborgerlig-identitet_H902321
Citera
2023-01-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Vilken jävla clown till minister. Dessa clowner kommer dra ner Sverige i smutsen och skapa ett ännu värre rykte än vi har idag, vi snackar alltså Orban Victor/Trump nivå och lägre. Vilken jäkla clown.

Minister, vem pratar du om nu? Jomshof är inte minister.
Citera
2023-01-29, 02:35
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Efter koranbränningen – nu ställs frågor om kopplingar till både SD och Ryssland

https://www.dn.se/sverige/efter-koranbranningen-nu-stalls-fragor-om-kopplingar-till-ryssland/

Någon som kan citera lite av vad som skrivs bakom betalvägg?

Hade varit bra, ja. Kopplingen är väl känd sedan tidigare, och har yttrat sig i flera fall..
Citera
2023-01-29, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sverige var neutralt Neutralitet innebär att man inte väljer sida mellan två stater som är i krig eller kris.

Tror du tänker på alliansfrihet. Alliansfrihet är att inte binda sig solidariskt till andra stater.

Visst hade vi ett samarbete med Väst, vår försvarsindustri behövde teknologi från bla USA. Men det fanns inga bindande överenskommelser.

Nej jag tänker på vår doktrin som under hela kalla kriget var alliansfrihet i fred, syftande till neutralitet i krig. Denna doktrin har satt sig så djupt så att fortfarande trots att den definitivt ändrades under 00-talet, medan vissa menade att den faktiskt ändrades redan 1992, sitter så djupt i vissa människor att de fortfar tror att den gäller.

Vi förband oss redan under 1950-talet att hjälpa NATO. Alltså var vi inte varken neutrala eller alliansfria.

Ja vi hade samarbeten. Men jodå vi hade visst bindande överenskommelser. Och via EU har vi mer långgående åtaganden än vad ett NATO-medlemskap skulle binda oss till. Efter att WEU inkorporerades i EUs stadga så är den artikeln mer långgående än NATOs artikel 5 - när det gäller våra förpliktelser mot alla EU-länder. Men nu är ju nästan alla NATO-länder just EU länder.
Citera
2023-01-29, 02:52
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Minister, vem pratar du om nu? Jomshof är inte minister.

Sossetrollen i tråden är inte de skarpaste knivarna.
Citera
2023-01-29, 02:54
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Exakt. Om vi blir ockuperade av ett annat land lär yttrandrefriheten begränsas kraftigt. Här verkar Jomshof inte ha tänkt tanken hela vägen fram.

Vilket land skulle ockupera oss? Är du rädd och bor i en källare?
Citera
2023-01-29, 03:02
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det handlar inte om yttrandefrihet.

Det finns internationella lagar som alla länder måste följa, oavsett de vill eller inte.
Det är muslimska länderna som bryter mot dessa genom att ställa sådana krav.

Religionsfrihet innebär inte frihet från kritik, om vi förbjuder att bränna koranen så ställs vi inför internationell domstol, säkert EU-domstolen och alla andra fördrag där detta ingår att följa och därmed kan fällas i respektive domstol.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkr%C3%A4tt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Religionsfrihet
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nskliga_r%C3%A4ttigheter
Citera
2023-01-29, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Vilket land skulle ockupera oss? Är du rädd och bor i en källare?

Nej jag bor inte i en källare. Men med Rysslands expansionspolitik vet vi aldrig vilket land som står i tur för nästa invasion. Som många hävdar, den som styr Gotland styr hela Östersjön. Det ska vi inte glömma.

Det finns en anledning till varför både Sovjetunionen och nu Ryssland övar undervattensverksamhet i Stockholms skärgård.

Vid Rysslands senaste övning vi kunnat läsa om i media var Expressens Niklas Svensson uppe i helikopter och liverapporterade, sic! om varenda marin förflyttning Svenska marinen gjorde. Så jävla naiva är vi i Sverige.

Det lär knappast varit den senaste eller sista övningen.
Citera
2023-01-29, 03:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppppp.
Är dum du eller? Skulle du bli lika ledsen om någon tände på mulle meck bygger bilar? Det är ju precis vad det är.

Jävla tönt.

Fan trött jag blir! Här försöker man debattara och blir kallad dum och fan vet vad. Man får ju se skillnad. Det är väl inte många muslimer som skulle göra skit som det där? En ytters liten del klick.
Citera
2023-01-29, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan trött jag blir! Här försöker man debattara och blir kallad dum och fan vet vad. Man får ju se skillnad. Det är väl inte många muslimer som skulle göra skit som det där? En ytters liten del klick.

Nu har jag inte koll på er debatt. Men utifrån vad du skriver. Det finns ett äldre talesätt om just när argumenten tryter, då brukar personangreppen komma. Sedan tvistar de lärde om exakt hur det argumentet en gång i tiden lät.

Men här på FB är det så tydligt hur många som aldrig läst på ett universitet, för då hade de vetat att man diskuterar i sak, inte person.
Citera
2023-01-29, 03:28
Medlem
Klart som fan att det bör vara fortsatt lagligt att bränna vilken bokjävel du vill. Ang flaggan så bryr jag mig inte så heller, patrotismen i Sverige är körd i botten och idag så vetefan om jag är så jävla stolt över det land jag har växt upp i.

Tänker på Charlie Hebdo när han snacka om South park. När krafter vill inskränka våran frihet så borde alla dra öronen åt sig.

Sjukt jävla land vi lever och en vacker dag så kommer muslimerna ta över helt.

Genomsnittet för en svensk kvinna är 1.67 barn kontra somalisk kvinna som får 4 barn.

Generellt så får utlänskfödda kvinnor fler barn och tidigare i livet. Personligen så tror jag vändpunkten vi kommer se från att det oåterkalligt är när vi har ett muslimskt parti i riksdagen.

Så om flera imamer kan samlas och propagera för ett visst parti så är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in