2023-01-27, 14:32
Medlem
pinnpelle88s avatar
Gör som en annan, hitta lokala bönder som säljer det du vill ha. Jag köper allt mitt kött, mjölk, ägg, frukter och rotfrukter lokalt (givetvis ser jag till att djuren och grödorna är friska).

Sparar både pengar och hjälper våra bönder.
Citera
2023-01-27, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Gör som en annan, hitta lokala bönder som säljer det du vill ha. Jag köper allt mitt kött, mjölk och rotfrukter lokalt (givetvis ser jag till att djuren och grödorna är friska).

Ja exakt det är så flera säger att man ska göra. I vissa affärer ser jag att bönderna har sina produkter där också. Det är ju schysst av matkedjorna att låta dom sälja det där, men jag ser det inte ofta.
Citera
2023-01-27, 14:34
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Det innehåller e-ämnet vatten.

E-ämnen är livsmedelstillsatser. Hur tillsätter du något i hönsägg?
Citera
2023-01-27, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad innehåller en burk krossade tomater förutom just krossade tomater? Vad innehåller en gullök? Vad innehåller ett paket nötfärs förutom just nötfärs? Alltså, du skulle inte köpa din WT-dolmio burk som du köpt de senaste 10 åren. Testa att köpa en burk krossade tomater istället. Jävla wt
Men du missar ju helt vad jag menar. Ja en förpackning nötfärs innehåller nötfärs, det fattar vem som helst
Citera
2023-01-27, 14:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
lol kravmärkt. Sorry, men maten idag är skräp. Läste att ett äpple innehåller hälften så mycket näring som för 50 år sen. I en annan artikel var det mindre än hälften. Försökte googla men hittar bara låsta artiklar men tex denna från 2006 visar att de vet och har vetat länge men allt blir bara sämre. Istället ska de blanda i insekter i maten från och med nu.
https://www.svd.se/a/3dcb6cd9-2048-37e8-821f-4a2f687fe8a9/frukt-och-gront-har-vattnats-ur

"Exempelvis så måste man idag äta fyra morötter för att få i sig lika mycket magnesium som en morot gav 1940." https://www.algomin.se/mindre-mangd-mineraler-och-vitaminer-i-frukt-och-gront-idag-an-for-50-ar-sedan/

Det här är det stora hotet tillsammans med miljöförstöring, inte klimatbluffen som de försöker lura i folk.
Å andra sidan kostar antagligen moroten nu 10% av vad den kostade då, jämfört med lönen. Matpriserna i Sverige har rasat sedan vi gick med i EU.

Den som har möjlighet köper naturligtvis närodlat direkt från en bonde t.ex, de kan mycket väl ha kvar gamla morotssorter som är 50 år, eller äpplen, en riktig bonde-griskotlett smakar fantastiskt. Ett svensk äpple som Ingrid Marie har lätt 10 gånger fler smakämnen än ett perfekt spanskt äpple, så de köper man ju hellre. Synd de är så ömtåliga i skalet.
Citera
2023-01-27, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Se uppdrag granskning om Krav
Jaha vad handlar det om då
Citera
2023-01-27, 14:38
Medlem
CassandraCs avatar
operation depopulation
Citera
2023-01-27, 14:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaesenibotten
Men du missar ju helt vad jag menar. Ja en förpackning nötfärs innehåller nötfärs, det fattar vem som helst
okej men sluta köp din jävla findus matlådor och dolmio burkar, och gör din egen mat istället.
Citera
2023-01-27, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
okej men sluta köp din jävla findus matlådor och dolmio burkar, och gör din egen mat istället.
Ja det gör jag inte ändå. Men du ser ut att ha någon superkraft tydligen så du kan se igenom skärmen och så vipps vet du allt om någon!
Citera
2023-01-27, 14:40
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Gör som en annan, hitta lokala bönder som säljer det du vill ha. Jag köper allt mitt kött, mjölk, ägg, frukter och rotfrukter lokalt (givetvis ser jag till att djuren och grödorna är friska).

Ja det är fint det, detta är väl det bästa man som liten enskild person kan göra i kampen mot att hela vår matproduktion som bekant håller på att tas över av globalister och deras företag som skiter fullständigt i folkhälsa och vars agenda är 100% kontroll genom att styra grundläggande komponenter i civilisationen som t.ex. energi, mat och självklart det finansiella systemet.

Våra bönder är ju under hård attack (globalt) med hjälp av deras inlobbade politiker som gör skitjobbet åt dem vad gäller att instifta galna lagar som kommer leda till misär och katastrof, precis som planerat tyvärr. Control the food and you control people, control the oil and you control nations
Senast redigerad av GenusKhan 2023-01-27 kl. 14:45.
Citera
2023-01-27, 14:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja det gör jag inte ändå. Men du ser ut att ha någon superkraft tydligen så du kan se igenom skärmen och så vipps vet du allt om någon!
Vad brukar du laga då?
Citera
2023-01-27, 14:46
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Jaha vad handlar det om då

Låt oss säga att Krav inte längre kommer betyda samma sak längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in