Citat:
Ursprungligen postat av
LordCuntworthy
Varberg och Falkenberg.
Motivera gärna. Har inte Falkenberg ganska mycket problem för att vara så pass litet?
Och ligger lite isolerat, var ska man jobba liksom?
Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Det beror på vad du är ute efter. Strömstad som du nämner är ju en sommarstad och troligtvis, svintråkig på vintern då den är för liten Kungälvs stadskärna har ju flyttats mer eller mindre de senaste 5 åren. Jag tycker Kungälv har för låg mysighetsfaktor.
Väljer nog Kungsbacka. Väldigt fint i centrala Kungsbacka, nästan lite dansk stil. Dock kunde stadskärnan vara 5 gånger så stor
Kungsbacka är fint. Men också väldigt dyrt. Känns mer som en förort till Göteborg än en egen stad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kefalonia
Kungsbacka eller Varberg verkar vettigt för en barnfamilj.
Motivera gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Halmstad
Motivera.
Citat:
Ursprungligen postat av
IceEyes
Upplevde Ängelholm som idylliskt vid det senaste besöket. Fridfullt, inte så hiskeligt mycket mångkultur, sympatiska invånare och vill man uppleva storstadspuls emellanåt så ligger Helsingborg relativt nära inpå.
Ängelholm verkar riktigt fint ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Uddevalla, Halmstad och Stenugnsund hade jag strykt från listan. Fula städer med mycket WT.
Varberg, Båstad och Strömstad är dock trevliga städer. Personligen hade jag nog valt Varberg. Vill även slå ett slag för Torekov som är väldigt fint på sommaren (iofs en liten by, men ändå).
Alla dessa städer är dock rätt så döda på vintern.
Uddevalla vet jag är ganska sunkigt. Men Halmstad är väl som Helsingborg eller Göteborg, fast mindre?
Trodde Stenungssund var ganska rikt? Båstad och Strömstad känns mer som sommarorter än Varberg, som känns tillräckligt stort för att stå på egna ben.