Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-24, 16:29
Medlem
Har länge haft en klump på blodådran längst ovan på penisen. Läkaren säger att det är tromboflebit och jag rekommenderades att testa Hirudoid som ska ”lösa upp”.

Dum fråga där kanske men innebär inte det att proppen kan färdas vidare och sätta sig någon annanstans eller löser den verkligen upp allt? Låter sketchy
Citera
2023-01-24, 16:33
Medlem
varför frågar du inte läkaren?
Citera
2023-01-24, 16:36
Medlem
Det handlar väl snarare om en inflammation i blodkärlet alltså ingen blodpropp. Låt det vara och smörj som läkaren säger.
Citera
2023-01-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Det handlar väl snarare om en inflammation i blodkärlet alltså ingen blodpropp. Låt det vara och smörj som läkaren säger.

Menar mest att jag inte vill att det ska lösas upp och sedan sprida sig i kroppen. Han sa att salvan endast gäller ifall det är en ytlig propp.

Han kallar det just för en propp.
Citera
2023-01-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Menar mest att jag inte vill att det ska lösas upp och sedan sprida sig i kroppen. Han sa att salvan endast gäller ifall det är en ytlig propp.

Han kallar det just för en propp.

Nej men det brukar väl vara proppar från underbenen man inte ska massera pga risken att de vandrar upp till lungan. Fick du ingen förklaring till tillståndet, är det säkert att det är en propp? Du får nog ringa tillbaka dit.
Låter konstigt med en blodpropp på snoppen.
Citera
2023-01-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Nej men det brukar väl vara proppar från underbenen man inte ska massera pga risken att de vandrar upp till lungan. Fick du ingen förklaring till tillståndet, är det säkert att det är en propp? Du får nog ringa tillbaka dit.
Låter konstigt med en blodpropp på snoppen.

Vi har bara haft kontakt via telefon, har ett möte inom närmsta veckorna. Är mest jag som vill påskynda och testa åtgärda själv.

Tillståndet heter Mondors Disease. Iaf om man vill hitta saker om det på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in