Citat:
Ursprungligen postat av
Cykelstall
Jo även kallad Nanny dog.
https://www.hemmanytt.se/djurliv/staffordshire-bullterrier-guide/
Trots sin kärleksfulla och lekfulla natur så gör det dessa hundar bäst att vara tillsammans med erfarna husdjursföräldrar, som gärna tidigare har skött och uppfostrat hundar. Hundägare och som kan umgås med dem tidigt och förse dem med träning kan säkerställa att man med en nanny dog får en trogen, snäll och älskande familjemedlem.
Förvänta dig att denna atletiska och energiska hund behöver minst två rediga promenader varje dag. Nanny dogs tycker inte om att lämnas utan uppmärksamhet under långa perioder, och därför är det en ras som inte bör lämnas hemma eller ute ensam under långa perioder utan mänskligt kamratskap.
Sammanfattningsvis är det önskvärt att en ägare har möjlighet till långa promenader, samt gärna får nära hem, och dessutom har hunderfarenhet och tid till massa träning under hundens tidiga steg i livet.
Ja precis, jag har träffat flera Nanny dog's och de är min favorit hundras utifrån hur dessa hundar har varit.
Men utifrån allt som krävs för att ha en hund så känner jag att de inte är min grej, men om jag skulle skaffa en hund så hade jag inte valt en enklare sort att ha att göra med bara för sakens skull utan då blir de gå all-in i vilket fall.
Alla hundar är krävande , de är inte direkt självständiga som katter är.