2023-01-22, 23:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Det är stor skillnad om ditt kort kommer bort av någon anledning. Har du pengar på ditt kontokort/konto kopplat till kortet och de används av någon annan, så kommer inte banken att kompernsera dig.

Har du däremot kreditkort så ringer du rätt och slätt och säger att det var inte du som använde kortet; varpå de stryker den transaktionen och spärrar kortet.
Vilka har gratis kort menar du?
Citera
2023-01-22, 23:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Nu var det i och för sig inte mitt inlägg du ställde frågan till, men Klarnas Visa-kort fungerar som ett kreditkort. Jag kan i alla fall inte se någon skillnad mer än att man inte har ett bestämt kreditbelopp.
Citera
2023-01-22, 23:56
Medlem
Citat:
Finns många gratisalternativ, remember, norwegian, resurs, komplett osv.
Vill du hålla dig till storbankerna, så är i regel deras kreditkort "gratis" om du betalar för deras produktpaket, enkla vardagen, nyckelkund och allt vad dom kallar det.
Citera
2023-01-22, 23:56
Medlem
Citat:

Du citerade fel person va? Men för att svara på din fråga så får du 1% cashback med ex.vis refunders kort. Kortet har en årskostnad på 395kr/år, så handlar du då för mer än 3292kr/mån så har du tjänat in årskostnaden.
Citera
2023-01-23, 00:29
Medlem
LoResas avatar
Jag tillhör skaran med ett svart metallkort. Har kortet av den enkla anledningen att det medför en rad förmåner. Sen känns det ganska patetiskt att använda det. Känns som att många tror att det är mer exklusivt än det är.
Citera
2023-01-23, 00:30
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Hur jag betalar för saker?

Jag betalar med mitt bankkort med pengar som jag överfört från mitt lönekonto. Varför ska jag betala för ett kreditkort om jag inte behöver använda kredit?

Hur betalar du för saker?

Har aldrig stött på det där resonemanget från en person som inte har betalningsanmärkningar.
Citera
2023-01-23, 00:31
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Jag tillhör skaran med ett svart metallkort. Har kortet av den enkla anledningen att det medför en rad förmåner. Sen känns det ganska patetiskt att använda det. Känns som att många tror att det är mer exklusivt än det är.
Vad innebär det för fördelar när ditt kort är av metall?
Citera
2023-01-23, 00:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Finns många gratisalternativ, remember, norwegian, resurs, komplett osv.
Vill du hålla dig till storbankerna, så är i regel deras kreditkort "gratis" om du betalar för deras produktpaket, enkla vardagen, nyckelkund och allt vad dom kallar det.
Jag adderar några fler som erbjuder gratis kreditkort: Circle K och Shell erbjuder gratis Mastercard. OKQ8 erbjuder gratis VISA-kort. Samtliga ger 1% i bonus, och 2% vid inköp hos dem själva. Därutöver får man rabatt på drivmedel och diverse utskick med tillfälliga erbjudanden, precis som man får när man är medlem i olika butikskedjors kundklubbar och allt vad det heter.
Citera
2023-01-23, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Hur jag betalar för saker?

Jag betalar med mitt bankkort med pengar som jag överfört från mitt lönekonto. Varför ska jag betala för ett kreditkort om jag inte behöver använda kredit?

Hur betalar du för saker?

Jag kostar på mig dom typ 40 kr i månaden (om man tar eurobonus basic kortet) och får all fördelar spm ett kreditkort medför. Det kostar mig inget mer än det sålänge jag betalar månaden efter, jag kan dra på en resa per år bekostnad av kortet och sker något är det inte mina pengar som är bortsvindlade... räknar med att du oavsett betalar för sitt bankkort?
Citera
2023-01-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En del banker erbjuder sina kunder kreditkort i metall. Jag undrar, finns det någon annan anledning än att man vill verka ball, som gör att man skaffar ett sånt kort, och betalar för det varje månad, trots att det finns kort som är gratis att ha?
vilken metall - guld, platina ?
Citera
2023-01-23, 06:50
Medlem
Wegassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad innebär det för fördelar när ditt kort är av metall?

Det kanske är bättre att hacka koks med.
Citera
2023-01-23, 07:57
Medlem
En gång i tiden var det endast Amex Centurion som var metall. troligtvis var syftet att skapa en aura och välstånd och lyx. Få blev inbjudna och ännu färre var villiga att betala årskostnaden.

Sedan dess har det kommit fler kort i metall, Amex har hängt på och skickar nu metall till oss vanliga konsumenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in