• 6
  • 7
2023-01-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
OT men jag var med om det s sent som december 2007, nr jag skulle checka ut frn ett bttre hotell i Thailand fungerade inte kortlsaren s de drog fram den gamla varianten. Nostalgi!

Ok, men 99 var i en uraffr i Kalmar och detta var deras ordinarie betalstt.
Citera
2023-01-23, 22:18
Medlem
Loreias avatar
Frmnerna frst och frmst, men ocks kundtjnsten. T.ex. Amex kundtjnst r en frjd att ha att gra med i jmfrelse med t.ex. Nordea eller Swedbank. Kommer fram direkt och fr tala med ngon kille p 20-30 r som pratar tydligt, klart och trevligt. Lter som jag r en gammal tant men jag blir kort och gott s jkla trtt p kundtjnst dr de lter "hhhh... ahhh..ok".

De blir dessutom jvligt fjskiga i butiker nr man betalar med guldkort, fan vad gratisprover och dylikt man fr.
Citera
2023-01-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Har du ngon gng funderat ver varfr det r mycket mer frmnligt med ett kreditkort n ett kontokort?
Du har skert ngot fint att sga om det, s sg det direkt istllet.
Citera
2023-01-23, 23:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Du har skert ngot fint att sga om det, s sg det direkt istllet.
Nej jag njer mig med att s ett fr s kommer du fram till svaret sjlv efter hand. Det frmjar lrande.
Citera
2023-01-23, 23:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
OT men jag var med om det s sent som december 2007, nr jag skulle checka ut frn ett bttre hotell i Thailand fungerade inte kortlsaren s de drog fram den gamla varianten. Nostalgi!
Idag skulle det dock inte fungera d dagens kort inte har prglade siffror.
Citera
2023-01-23, 23:19
Medlem
Ganska uppenbart att det r fr att man ska kunna hacka pulvret lttare?
Citera
2023-01-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
P brjan av 70talet drog man ju kortet i en maskin med papper i . siffrorna prglades av liksom..kommer ihg min far hade det..
Helt rtt! Men det var plastkort. Dtidens tillverkning av kortet hade inte klarat prglingen om det skulle vara metall.
Citera
2023-01-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej jag njer mig med att s ett fr s kommer du fram till svaret sjlv efter hand. Det frmjar lrande.
Jag har ganska bra koll tror jag nog, d fretaget jag jobbar fr ven tillhandahller ett par olika typer av kreditkort till sina kunder. Men tack fr omtanken.

Om det var ngot specifikt du ville lyfta i diskussionen s r det bttre att du sger det direkt, tex "det r omoraliskt med kreditkort d folk med svag ekonomi hamnar efter, och det skor du dig p?! Hur kan du se dig sjlv i spegeln, borgarbracka!?" osv.
Citera
2023-01-24, 22:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Jag har ganska bra koll tror jag nog, d fretaget jag jobbar fr ven tillhandahller ett par olika typer av kreditkort till sina kunder. Men tack fr omtanken.

Om det var ngot specifikt du ville lyfta i diskussionen s r det bttre att du sger det direkt, tex "det r omoraliskt med kreditkort d folk med svag ekonomi hamnar efter, och det skor du dig p?! Hur kan du se dig sjlv i spegeln, borgarbracka!?" osv.
Det lter som att du inte tnkt klart.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in