2023-01-22, 18:54
Medlem
Hej,

Jag är en trebarnspappa, har ett vanligt kontorsjobb, är som folk är mest (dvs lever ett ganska stillsamt och lite tråkigt liv) och nu har jag en ganska starkt galopperande 40-årskris som jag behöver dämpa.

Hade ju varit kul att dämpa den med att träna upp mig så jag kan bänka 100 kg eller så men det har jag verkligen inte tid med. Istället funderar jag på att ta ett hål i örat. Har lite småhippstrig frisyr och stil så jag tänker att det inte skulle se helt bananas ut men ändå. Mina döttrar är starkt emot det men min sambo ändå ganska stöttande. Tänker att jag skulle vilja ha en ring med ett hängande litet kors i.

Är jag totalt tragisk? Någon annan som skaffat sin första piercing/hål i örat vid 40? Om någon frågar på jobbet kan man ju alltid säga att man förlorat ett vad eller liknande.
Citera
2023-01-22, 18:56
Medlem
Tyvärr låter det ganska tragiskt.
Citera
2023-01-22, 18:59
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legokillen
Tyvärr låter det ganska tragiskt.

Inte tragiskt.
Patetiskt.
Citera
2023-01-22, 18:59
Medlem
Mindbreaths avatar
100% tragiskt. Gör det inte för guds skull.
Citera
2023-01-22, 19:00
Medlem
urress avatar
Coolt. Gör som du vill.
Senast redigerad av urres 2023-01-22 kl. 19:00. Anledning: .
Citera
2023-01-22, 19:00
Medlem
movingmads avatar
Ge fan i vad andra tycker. Vill du ha det så kör.
Citera
2023-01-22, 19:01
Medlem
Vitiss avatar
Om det skulle passa in i Din befintliga stil så varför inte.
Men tänk på att det alltid kommer att påminna Dig om Din nuvarande kris.
Citera
2023-01-22, 19:01
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hej,

Jag är en trebarnspappa, har ett vanligt kontorsjobb, är som folk är mest (dvs lever ett ganska stillsamt och lite tråkigt liv) och nu har jag en ganska starkt galopperande 40-årskris som jag behöver dämpa.

Hade ju varit kul att dämpa den med att träna upp mig så jag kan bänka 100 kg eller så men det har jag verkligen inte tid med. Istället funderar jag på att ta ett hål i örat. Har lite småhippstrig frisyr och stil så jag tänker att det inte skulle se helt bananas ut men ändå. Mina döttrar är starkt emot det men min sambo ändå ganska stöttande. Tänker att jag skulle vilja ha en ring med ett hängande litet kors i.

Är jag totalt tragisk? Någon annan som skaffat sin första piercing/hål i örat vid 40? Om någon frågar på jobbet kan man ju alltid säga att man förlorat ett vad eller liknande.

Varför ett kors förresten?
Är du bekännande Kristen och har gett ditt liv till Kristus Jesus?
Om inte så är det hyckleri, vilket kraftigt fördöms av Skriften.
Citera
2023-01-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Varför ett kors förresten?
Är du bekännande Kristen och har gett ditt liv till Kristus Jesus?
Om inte så är det hyckleri, vilket kraftigt fördöms av Skriften.

Tycker det är snyggt och är ju faktiskt konfirmerad en gång i tiden
Citera
2023-01-22, 19:08
Medlem
Kors är väl lite fjantigt kan jag tycka. Såg att det fanns giljotiner som örhängen på Fyndiq. Med såna kommer du skicka en helt annan typ av signaler. Kör du det i kombination med ett TCB-bältesspänne också, så kommer du få respekt i lunchrummet.
Citera
2023-01-22, 19:09
Avslutad
Väldigt många kommer döma dig. Det du måste besluta dig för är om du vill bry dig eller inte.
Citera
2023-01-22, 19:10
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hej,

Tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in