2023-01-22, 16:52
Medlem
Mnga ser kuber nr de rker dmt eller tar lsd/svamp, tar man en hgre dos s sugs man in I en kubvrld som ser ungefr ut shr https://www.researchgate.net/figure/...fig4_333267807

De Gamla shamanerna I sverige brukade rista in en kub I mitten av Sina trummor de anvnde nr de hamnade I Trans och antagligen brukade olika sorters svamp som toppisar och flugsvamp.

I bibeln str det om att himmelriket r format som en jttestor kub, med rum I...

Nn mer som varit dr? Bertta vad ni sett dr! Folk brukar sga att de ser gycklare dr, sjlv har jag sett andar kldda I vita rockar.. lste om en annan hr p flashback som sg dessa vita andar I rockar som Kramade honom och gav visa rd.

Nn som kanske har trippat mycket med djupare frstelse vad det r fr hyperspace?
Citera
2023-01-22, 17:27
Medlem
orrecrists avatar
Vad r det fr gamla shermaner du hrt talas om i Sverige?
Citera
2023-01-22, 18:57
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vad r det fr gamla shermaner du hrt talas om i Sverige?

Samerna har haft schamaner sedan urminnes tider. Kallas Njd p samiska.
Citera
2023-01-22, 19:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Samerna har haft schamaner sedan urminnes tider. Kallas Njd p samiska.

Var nog lite nytt fr mig, finns det ngot att lsa om dessa, texter bevarade eller va?
Citera
2023-01-22, 19:23
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Var nog lite nytt fr mig, finns det ngot att lsa om dessa, texter bevarade eller va?

Sara Ranta-Rnnlund - Njder: berttelser om trollkarlar och trolldom i sameland (1972)

Fr att inte g alldeles off topic: Ett par gnger nr jag tagit diverse psykadeliska droger har jag sett geometriska mnster. Kanske inte just kuber men lite t det hllet. Jag har trffat visa kvinnor dr i den geometriska vrlden. Lnga vackra kvinnor med lngt, rakt mrkt hr. Som berttat mycket fr mig om vad det innebr att leva.
Citera
2023-01-22, 22:19
Medlem
Citat:
Sara Ranta-Rnnlund - Njder: berttelser om trollkarlar och trolldom i sameland (1972)

Fr att inte g alldeles off topic: Ett par gnger nr jag tagit diverse psykadeliska droger har jag sett geometriska mnster. Kanske inte just kuber men lite t det hllet. Jag har trffat visa kvinnor dr i den geometriska vrlden. Lnga vackra kvinnor med lngt, rakt mrkt hr. Som berttat mycket fr mig om vad det innebr att leva.

Vad sa de till dig om vad det innebr att Leva? Kommer du ihg nnting?
Citera
2023-01-22, 22:21
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarna
Vad sa de till dig om vad det innebr att Leva? Kommer du ihg nnting?

Det var mnga r sedan nu och jag minns inte ordagrant men de frklarade mycket fr mig om mnskliga relationer och om knslor och vad vi behver fr att knna oss trygga. Droger har gett mig ett helvete i mitt liv rent ut sagt men ett par av mina psykadeliska trippar har verkligen frndrat mitt liv till det bttre. Tyvrr snedtrippade jag flera gnger s jag vgar inte ta det lngre.
Citera
2023-01-23, 04:53
Medlem
Citat:
Det var mnga r sedan nu och jag minns inte ordagrant men de frklarade mycket fr mig om mnskliga relationer och om knslor och vad vi behver fr att knna oss trygga. Droger har gett mig ett helvete i mitt liv rent ut sagt men ett par av mina psykadeliska trippar har verkligen frndrat mitt liv till det bttre. Tyvrr snedtrippade jag flera gnger s jag vgar inte ta det lngre.
We shall overcome

Du fr befinna dig I bttre sinnero s ska du nog se att det inte gr fel... mindre doser svamp t.ex kan ju ocks end ge mycket! P 1g
Citera
2023-01-23, 20:07
Medlem
Snurrande kuber i fraktalmnster r vl bsta beskrivningen jag kan ge. Det r nn mnniskoliknande figur med, fast inte som den i bilden du lnka. Mnniskan r mer som ett med fraktalerna.
Ju mer du ger efter till upplsningen av jaget och fljer strmmen desto kraftigare hallucinationer, typ.
Senast redigerad av HejFrans 2023-01-23 kl. 20:09.
Citera
2023-01-31, 22:54
Medlem
Senast igr befann jag mig i ett rum. Ett tomt rum. Det var allt som existerade. En kub. Oranga linjer/nt. Inget annat. Bara medvetandet. Tummen mot lngfingret. Kontakt. Resten kvittar.

Nyss kkat stekt entrecot med hallonsylt. Delikat.fuck you <3

😂
Citera
2023-02-12, 02:27
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarna
Mnga ser kuber nr de rker dmt eller tar lsd/svamp, tar man en hgre dos s sugs man in I en kubvrld som ser ungefr ut shr https://www.researchgate.net/figure/...fig4_333267807

De Gamla shamanerna I sverige brukade rista in en kub I mitten av Sina trummor de anvnde nr de hamnade I Trans och antagligen brukade olika sorters svamp som toppisar och flugsvamp.

I bibeln str det om att himmelriket r format som en jttestor kub, med rum I...

Nn mer som varit dr? Bertta vad ni sett dr! Folk brukar sga att de ser gycklare dr, sjlv har jag sett andar kldda I vita rockar.. lste om en annan hr p flashback som sg dessa vita andar I rockar som Kramade honom och gav visa rd.

Nn som kanske har trippat mycket med djupare frstelse vad det r fr hyperspace?

Geometriska mnster har ju iallafall en central koppling till vr hgre existens p ngot stt.
Nr jag var barn sg jag vid flera olika tillfllen geometriska figurer som rullade genom luften. Tydligast var det vid ett tillflle nr jag sov hos min mormor och morfar och jag sg dessa geometriska hologram som kom rullande mot mig i mrkret. Det hll p i flera timmar och var skrmmande p mnga stt, mest fr att det var s obegripligt.

Nr jag provade svamp fr frsta gngen i hstas sg jag liknande strukturer p himlen under min trippd var det inte det minsta skrmmande och jag knde igen mycket av det jag upplevde och sg.
Var aldrig uppslukad av den, men hoppas kunna komma dit ngon gngmen jag tittade in i den utifrnoch det var bland det mktigaste jag upplevt.
Vr existens bortom detta var som ett geometrisk flde med en enorm krlek och intelligensoch de flesta figurer jag mtte dr var inte formade som mnniskokroppar utan sg mer ut som sammansatta bitar i typ Tetrisibland frgglada, ibland mer som skuggor.
Det jag fick se under min frsta tripp var det mktigaste jag upplevt, s storslaget och vackertdet var som att dessa vsen gav mig en guidad tur genom vr existens, och att f uppleva det kndes som en helt otrolig ynnest.
Blir fortfarande rrd nr jag tnker p det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in