2023-01-22, 00:50
Medlem
Så här är det!

Efter en långtids besvär med Njurarna gick jag över till en vegan diet, en kort tid för att minska protein intaget. Men där mådde jag inte så bra, det var bara tänkt köra vegan dieten tills njurarna blev bättre. Det blev dem.

Så nu är jag på en Carnivore Diet - Och det är det bästa jag har gjort. SÅ mycket energi och hungern är helt borta samt de andra besvären jag haft.

Nu till problemet.

Jag intog följande kosttillskott. https://se.iherb.com/pr/natural-sources-raw-thyroid-180-capsules/50581

Som då innehåller "Pituitary Tissue".

Jag antar att denna har aktiviterat HGH produktionen i min kropp. Varför jag tror det är för att jag upplever biverkningarna av HGH.

(Jag är överviktig)

Följande biverkning får man av HGH

HGH treatment might cause a number of side effects for healthy adults, including:
Carpal tunnel syndrome.
Increased insulin resistance. <- Svårt gå ner har jag fastän jag borde gå ner.
Type 2 diabetes.
Swelling in the arms and legs (edema)
Joint and muscle pain.
For men, enlargement of breast tissue (gynecomastia) <- Upptäckte att jag har detta.
Increased risk of certain cancers.

Och en sak som jag har märkt kraftigt är vätskeretention

Min mage har liksom blivit större jag vet inte varför.

Kan det va så att det jävla kosttillskottet nu ser till att jag hela tiden producerar mycket HGH?

Hur stoppar jag detta nu, jag vet inte ens om det är det kosttillskottet som orsakade detta eller något annat jag tar.

Ibland känner jag en brinnande känsla på vänster sida av ryggen, tror en till biverkning av HGH.

Jag vill helst inte till läkaren, Japp, läkaren sa att mina 6.4 Testo värden är i normal nivå. Jag orkar inte hålla på med dem.

Vad bör jag göra?

Finns det något forum som är mer lämpligt för detta jag kan vända mig till?

Jag har övergått från en Vegansk diet ( Inget kött) till Carnivore Diet. Carnivore är det bästa jag vet just nu, alla mina symptom jag tidigare haft är borta. Leder, besvär med magen, hud, och trötthet, lever och njurar.

J
Citera
2023-01-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Så här är det!

Efter en långtids besvär med Njurarna gick jag över till en vegan diet, en kort tid för att minska protein intaget. Men där mådde jag inte så bra, det var bara tänkt köra vegan dieten tills njurarna blev bättre. Det blev dem.

Så nu är jag på en Carnivore Diet - Och det är det bästa jag har gjort. SÅ mycket energi och hungern är helt borta samt de andra besvären jag haft.

Nu till problemet.

Jag intog följande kosttillskott. https://se.iherb.com/pr/natural-sources-raw-thyroid-180-capsules/50581

Jag antar att denna har aktiviterat HGH produktionen i min kropp. Varför jag tror det är för att jag upplever biverkningarna av HGH.

(Jag är överviktig)

HGH treatment might cause a number of side effects for healthy adults, including:
Carpal tunnel syndrome.
Type 2 diabetes.
Joint and muscle pain.
For men, enlargement of breast tissue (gynecomastia) <- Upptäckte att jag har detta.

Kan det va så att det jävla kosttillskottet nu ser till att jag hela tiden producerar mycket HGH?

Hur stoppar jag detta nu, jag vet inte ens om det är det kosttillskottet som orsakade detta eller något annat jag tar.

Ibland känner jag en brinnande känsla på vänster sida av ryggen, tror en till biverkning av HGH.

Jag vill helst inte till läkaren, Japp, läkaren sa att mina 6.4 Testo värden är i normal nivå. Jag orkar inte hålla på med dem.

Vad bör jag göra?

Jag har övergått från en Vegansk diet ( Inget kött) till Carnivore Diet. Carnivore är det bästa jag vet just nu, alla mina symptom jag tidigare haft är borta. Leder, besvär med magen, hud, och trötthet, lever och njurar.

J

Jag är ledsen men doktorn borde du åka till om du är såhär orolig. Jag hade aldrig rekommenderat att ta tillskott som du inte ska laborera med. Du verkar ha läst på i massor, men det saknas en hel del information i din sjukdomshistoria också övervikt...ja, njursjuk? Hur pass?

Du kör veganskt bra men måste du verkligen ta massa random tillskott som nån idiot påstår att du behöver?
Citera
2023-01-22, 01:44
Medlem
veganer måste ta tillskott av b12 tror jag det var men du bör gå till läkare med det där. känner 3 veganer och det är rätt tufft att få till det "rätt". lätt att bli sjuk om man kör på fel sätt.
Citera
2023-01-22, 08:51
Medlem
grosemans avatar
Ytterligare en i raden som vänder sig till Flashback med åkommor istället för att gå till läkaren. Varför? Fråga din doktor så får du svar.
Citera
2023-01-22, 09:29
Medlem
Låter som du har mentala problem.
Släng kosttillskott åt helvete och låt allt vara ett tag. Sen börjar du lyfta vikter på gymmet.
6 i testo är grov brist och förklarar dina besvär.
Citera
2023-01-22, 09:34
Medlem
Citat:
Så här är det!

Nu till problemet.

(Jag är överviktig)

Carpal tunnel syndrome.
Type 2 diabetes.
Joint and muscle pain.

Vad bör jag göra?

J

Vad exakt äter du på en normal dag? Skriv gärna ut detta och vikt på maten osv.
Citera
2023-01-22, 10:06
Medlem
Inget av dina problem består av att något jävla kosttillskott ökat din hgh-produktion så mycket att det orsakar dig fysiologiska biverkningar. Så börja tänka åt annat håll
Citera
2023-01-22, 10:12
Medlem
Du verkar hoppa mellan det extrema i dina matvanor och sedan vill du skylla allt på ett kostpiller?? Kanske bättre att mer få en balanserad nyttig diet som LCHF??
Citera
2023-01-22, 10:23
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Har du njurbesvär bör du ta ett snack med in läkare redan innan du ger dig på något kosttillskott eller andra mirakelkurer.

<Edit>
Att kontakta läkare är alla gånger bättre än Flashbacks Krösa maja-panel.
Senast redigerad av borriz 2023-01-22 kl. 11:20.
Citera
2023-01-22, 10:53
Medlem
Sappigs avatar
Berätta gärna lite mer om din anamnes, tidigare åkommor som du dragits med.
Sedan är det en fördel om du berättar hur lång tid du har ätit enligt karnivordieten från att ha övergått från 100 % växtbaserat (såsom jag tolkar det). Det sker rätt så stora förändringar i din fysiologi när man ändrar kosten så drastiskt.
Ta det lugnt med sköldkörteltillskottet tills vidare.
Citera
2023-01-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jag är ledsen men doktorn borde du åka till om du är såhär orolig. Jag hade aldrig rekommenderat att ta tillskott som du inte ska laborera med. Du verkar ha läst på i massor, men det saknas en hel del information i din sjukdomshistoria också övervikt...ja, njursjuk? Hur pass?

Du kör veganskt bra men måste du verkligen ta massa random tillskott som nån idiot påstår att du behöver?

Jag hade njursten och svaga njurar, det var anledningen att jag gick en Vegansk diet i 2-3 månader. Nu är problemet borta, olika svamp tillskott räddade mig, samt Lever & kidney cleanse.

Men nu tror jag att för mycket HGH kan ha orsakat detta problemet eller att denna vattenansamlingen är ett problem från Carnivore diet.

Min läkare är värdelös, han påstod att 6.4 Testo värde är normalt.

Om jag bara kunde hitta en som förstår mitt problem och som är bra.
Citera
2023-01-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
veganer måste ta tillskott av b12 tror jag det var men du bör gå till läkare med det där. känner 3 veganer och det är rätt tufft att få till det "rätt". lätt att bli sjuk om man kör på fel sätt.

Jag vet det, har tagit vitamin B12 + B-Complex under den tiden och innan dess också. Nu är jag på en Carnivore diet och aldrig mått bättre, men vattenansamlingen är vad som skrämmer mig nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in