2023-01-21, 23:41
Bannlyst
Seyed Jamaluddin Miri is the Director & Co-Founder of ISIP - International Students of Islamic Psychology

https://www.youtube.com/watch?v=69xnzM_d9K0&ab_channel=ISIPInternationalSt udentsofIslamicPsychology

Blev chockad. Någon som följer eller följt honom under senaste åren? När påbörjades denna resan och varför gjorde han detta karriärbyte?
Senast redigerad av AdamLivari 2023-01-21 kl. 23:49.
Citera
2023-01-21, 23:44
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLivari
Seyed Jamaluddin Miri is the Director & Co-Founder of ISIP - International Students of Islamic Psychology

https://www.youtube.com/watch?v=69xnzM_d9K0&ab_channel=ISIPInternationalSt udentsofIslamicPsychology

Blev chockad. Någon som följer eller följt honom under senaste åren? När påbörjades denna resan och varför gjorde han detta karriärbyte?

Förmodligen pga han blev metooad.
Citera
2023-01-21, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Förmodligen pga han blev metooad.

Snacka om att jag blev chockad! Detta är vad jag minns honom som; rappande färgglad figur på Melodifestivalen;

https://www.youtube.com/watch?v=aJPQ_epgUd0&ab_channel=alcagr

Och helt plötsligt någon föreläsare eller frontfigur inom Islam? https://www.youtube.com/watch?v=69xnzM_d9K0&ab_channel=ISIPInternationalSt udentsofIslamicPsychology

Man blir chockad. Ok att folk gör livsresor men det är måste precis som du säger haft med Metoo att göra?

Vad blev han åtalad för egentligen under Me-too? Vet du detta? Hörde ett och annat men stämde det? Visste han att karriären som kändis i TV var över där och då?
Senast redigerad av AdamLivari 2023-01-21 kl. 23:51.
Citera
2023-01-22, 00:02
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Röstade på honom i Melodifestivalen, dansade till den sången 2013. Jalla Dansa Sawa, den gick varmt då, vikarierade på ett lågstadium då, körde dansstopp. Musikvideon hade Che Guevara-posters och röda flaggor så han gjorde ingen hemlighet av politisk tillhörighet även fast det inte går hos SVT egentligen. Sen var han med med en något svagare låt 2015, hamnade i andra chansen i Halmstad, kasst framträdande men han som gjorde refrängen var inte mycket bättre. Sen tror jag inte han var med mer på teve. Känd från Kulturhuset också. Han är bra på rappning men gillar inte när vuxna bär keps för att dölja håravfall, speciellt med tanke på att han har en bra hårväxt.

Vet någon om vilken inriktning församlingen har? Såg på teve att imamer på webben lockat unga, är det en sådan?

Religionsfrihet och sånt men det anses tydligen haram att sälja fotbilder, enligt en imam jag såg på en app i mobilen. En karl med stort skägg och vit klädnad tittade med avsmak på frågan om fotbilder. Hur ställer sig Behrang Miri till att sälja fotbilder?
Citera
2023-01-22, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Röstade på honom i Melodifestivalen, dansade till den sången 2013. Jalla Dansa Sawa, den gick varmt då, vikarierade på ett lågstadium då, körde dansstopp. Musikvideon hade Che Guevara-posters och röda flaggor så han gjorde ingen hemlighet av politisk tillhörighet även fast det inte går hos SVT egentligen. Sen var han med med en något svagare låt 2015, hamnade i andra chansen i Halmstad, kasst framträdande men han som gjorde refrängen var inte mycket bättre. Sen tror jag inte han var med mer på teve. Känd från Kulturhuset också. Han är bra på rappning men gillar inte när vuxna bär keps för att dölja håravfall, speciellt med tanke på att han har en bra hårväxt.

Vet någon om vilken inriktning församlingen har? Såg på teve att imamer på webben lockat unga, är det en sådan?

Religionsfrihet och sånt men det anses tydligen haram att sälja fotbilder, enligt en imam jag såg på en app i mobilen. En karl med stort skägg och vit klädnad tittade med avsmak på frågan om fotbilder. Hur ställer sig Behrang Miri till att sälja fotbilder?

Det är ju inte fel någonstans att göra karriärbyte mitt i livet, jag undrar varför han lämnade gamla karriären bakom sig bara. Vet någon bakgrunden?
Citera
2023-01-22, 00:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Snacka om att jag blev chockad! Detta är vad jag minns honom som; rappande färgglad figur på Melodifestivalen;

https://www.youtube.com/watch?v=aJPQ_epgUd0&ab_channel=alcagr

Och helt plötsligt någon föreläsare eller frontfigur inom Islam? https://www.youtube.com/watch?v=69xnzM_d9K0&ab_channel=ISIPInternationalSt udentsofIslamicPsychology

Man blir chockad. Ok att folk gör livsresor men det är måste precis som du säger haft med Metoo att göra?

Vad blev han åtalad för egentligen under Me-too? Vet du detta? Hörde ett och annat men stämde det? Visste han att karriären som kändis i TV var över där och då?
Behrang var likt många andra vänsteraraber en del av det bidragsindustriella komplexet (i Malmö) där han frontade massa olika projekt som fick pengar från staten där både meningsfullt utfall och vem som gynnades mest ekonomiskt starkt kan ifrågasättas (läs det var Behrang som gynnades mest ekonomiskt). Vad jag minns handlade det inte om metoo per se utan att han betedde sig mycket illa mot andra medarbetare, kanske också att där fanns ekonomiska oegentligheter med i bilden, samtidigt som han utåt påstod sig vara godheten själv där han tickade av alla rätt i PK-formuläret.

Han var troligtvis alltid islamist men kunde inte visa det öppet förrän nu när han lämnade sitt gamla jag bakom sig. Jag är inte förvånad av att en PK-vänsteraraber goes full islamist däremot.
Citera
2023-01-22, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Behrang var likt många andra vänsteraraber en del av det bidragsindustriella komplexet (i Malmö) där han frontade massa olika projekt som fick pengar från staten där både meningsfullt utfall och vem som gynnades mest ekonomiskt starkt kan ifrågasättas (läs det var Behrang som gynnades mest ekonomiskt). Vad jag minns handlade det inte om metoo per se utan att han betedde sig mycket illa mot andra medarbetare, kanske också att där fanns ekonomiska oegentligheter med i bilden, samtidigt som han utåt påstod sig vara godheten själv där han tickade av alla rätt i PK-formuläret.

Han var troligtvis alltid islamist men kunde inte visa det öppet förrän nu när han lämnade sitt gamla jag bakom sig. Jag är inte förvånad av att en PK-vänsteraraber goes full islamist däremot.

Ok, så han visste att de jippon som ägde rum för 10-15 år sedan skulle ta slut någon gång helt enkelt. Eller som du menar, att det inte är lika lätt och glida på PK-skalet idag längre på samma vis som då.

Jag undrade väl vad det blev av honom. Runt 2010-2011 var han överallt och ingenstans. Sedan har det varit tyst i 10 långa år.
Citera
2023-01-22, 00:15
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Det är ju inte fel någonstans att göra karriärbyte mitt i livet, jag undrar varför han lämnade gamla karriären bakom sig bara. Vet någon bakgrunden?
Bakgrunden är att han åkte ut i duellen i andra chansen i Halmstad 2015. Efter ett nederlag i den digniteten gör ett liv inom underhållning svårt. Hans fritidsledarenergi fungerade inte i musiken. Kanske kan han ta sina fritidsledaregenskaper in i andligheten. På teve härom veckan så var det en kontroversiell imam som lockat unga från en kriminell livsstil. Men imamen visade sig vara rätt radikal och hitan och ditan med kvinnosyn och dylikt. Det borde finnas fler val än att bli tokreligös eller våldsam, typ bara skön och cool som skrattar och är glad. Behrang Miri har haft med kvinnor i musikvideor så jag tror han gillar qvinnfolket, hoppas det speglar sig i hans predikan, kanske ansluter mig om han ger mig uppenbarelser.
Citera
2023-01-22, 00:23
Bannlyst
En av förra årtiondets många pk-opportunister. Att hela vänstern var i samröre med dessa olika islamister in disguise visste vi alla.

Minns honom först när han febrilt i sann stasi anda rensade ut Tintinböcker ifrån kulturhuset i Stockholm.

Skulle inte förvåna mig om han i framtiden uppdagas i någon form av terrorhärva.
Senast redigerad av InteriorDecorator 2023-01-22 kl. 00:28.
Citera
2023-01-22, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
En av förra årtiondets många pk-opportunister. Att hela vänstern var i samröre med dessa olika islamister in disguise visste vi alla.

Minns honom först när han febrilt i sann stasi anda rensade ut Tintinböcker ifrån kulturhuset i Stockholm.

Skulle inte förvåna mig om han i framtiden uppdagas i någon form av terrorhärva.

Du satte fingret på det. Det var ju Tin-Tin grejen som blev så förstorad och som gjorde att han nog kände att luften gick ur. Den kan ha gett honom en rejäl törn.

https://www.svt.se/kultur/musik/behrang-miri-tar-time-out-efter-tintin

https://www.svt.se/kultur/bok/rasismdebatten-saljer-tintinbocker

"Behrang Miri tar ledigt efter Tintin-debatten

UPPDATERAD 5 OKTOBER 2012 PUBLICERAD 26 SEPTEMBER 2012
Efter turerna kring utrensningen av Tintin-böckerna på Kulturhusets ungdomsverksamhet Tiotretton tar Behrang Miri ledigt från jobbet som konstnärlig ledare.

Däremot handlar det inte om en timeout, vilket Aftonbladet skriver. Det berättar Kulturhusets kommunikationschef Charlotte Gateau.

-Timeout är inget ord som jag har valt att använda. Behrang pustar ut i Malmö några dagar. Det var ett stort mediauppbåd i går och han har valt att vara ledig. Han var helt slut i går kväll, säger hon.

Har hans beslut att ta bort Tintin-böckerna från Tiotretton skadat Kulturhuset?

-När det blir ett felaktigt beslut som det här, då är det klart att det påverkar bilden av Kulturhuset negativt. Det är självklart, säger Charlotte Gateau.

Enligt hennes har Kulturhusets ledning fortfarande förtroende för Behrang Miri. Det var i går som nyheten kom om att Tintin-böckerna hade rensats bort från hyllorna på Tiotretton på Miris initiativ, eftersom de enligt honom spred stereotypa bilder av afrikaner och araber."
Senast redigerad av AdamLivari 2023-01-22 kl. 00:44.
Citera
2023-01-22, 00:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator

Just det, det hade jag glömt! Behrang var 2012 konstnärlig ledare på Kulturhuset. Såhär skrev Aftonbladet 26/9 2012:
Citat:
Miri sa åt personalen att *leta efter fler böcker att kasta. Homofobiska! Kvinno*fientliga! Utlänningsfientliga! Antidemokratiska! ”All barnbokslitteratur bör ses över. Även vuxenlitteratur”, sa Miri i tisdagens DN.
Behrang måste kört någon form av projektion för alla dessa värden han ville utrota är essenser i att vara islamist och fullt ut hänge sig till Mohammeds lära.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VRjqLV/resonemanget-om-tintin-ar-harresande.
Citera
2023-01-22, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Just det, det hade jag glömt! Behrang var 2012 konstnärlig ledare på Kulturhuset. Såhär skrev Aftonbladet 26/9 2012: Behrang måste kört någon form av projektion för alla dessa värden han ville utrota är essenser i att vara islamist och fullt ut hänge sig till Mohammeds lära.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VRjqLV/resonemanget-om-tintin-ar-harresande.

"Miri ifrågasatte om det var rätt att studera pudlar nu när debatten gällde Tintin. *Milou är väl ingen pudel? Han ålades då att gå vidare till bokstaven A och slå upp ”avsked”.

En stund senare skickade Behrang Miri ut ett pressmeddelande:

Jag inser nu att det är fel att plocka bort litteratur.

Själv ber jag om ursäkt ifall mitt resonemang haltar. Oj, jag ber om ursäkt igen. *Hela denna artikel tycks präglas av svartsyn. Aj, förlåt. Men ibland känns det som om man pratar för döva öron, och då menar jag *inte att förolämpa alla hörsel*skadade.

För att uttrycka mig klart och tydligt anser jag att Behrang Miris resonemang* är hårresande och vi som saknar hår känner oss *väldigt illa berörda."

"I Sverige är den kränkte kung och den välmenande idioten hans rådgivare."

Väl rutet!

Miri var helt enkelt tvungen att gå vidare. Det han ställde till med tror jag var inte alls han hade räknat med till en början.
Senast redigerad av AdamLivari 2023-01-22 kl. 01:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in