Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Behrang var likt många andra vänsteraraber en del av det bidragsindustriella komplexet (i Malmö) där han frontade massa olika projekt som fick pengar från staten där både meningsfullt utfall och vem som gynnades mest ekonomiskt starkt kan ifrågasättas (läs det var Behrang som gynnades mest ekonomiskt). Vad jag minns handlade det inte om metoo per se utan att han betedde sig mycket illa mot andra medarbetare, kanske också att där fanns ekonomiska oegentligheter med i bilden, samtidigt som han utåt påstod sig vara godheten själv där han tickade av alla rätt i PK-formuläret.
Han var troligtvis alltid islamist men kunde inte visa det öppet förrän nu när han lämnade sitt gamla jag bakom sig. Jag är inte förvånad av att en PK-vänsteraraber goes full islamist däremot.
Ok, så han visste att de jippon som ägde rum för 10-15 år sedan skulle ta slut någon gång helt enkelt. Eller som du menar, att det inte är lika lätt och glida på PK-skalet idag längre på samma vis som då.
Jag undrade väl vad det blev av honom. Runt 2010-2011 var han överallt och ingenstans. Sedan har det varit tyst i 10 långa år.