2023-09-14, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det är ändå anmärkningsvärt att räven nått en sådan position inom internationell gangsterverksamhet att han är lika svårmördad som Putin.
Precis det jag menade i mina tidigare inlägg
Citera
2023-09-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Mamma Räv har varit på banan innan.

Förundersökningen är omfattande, 6000 sidor, och männen åtalas också för synnerligen grovt vapenbrott då en kalajsnikov, två pistoler, fem handgranater, 2,5 kg sprängdeg och en rökgranat finns med i materialet.

– Det handlar om en väldigt omfattande narkotikahandel. Stora mängder heroin, kokain, amfetamin, MDMA, hasch och ectstasytabletter, säger N*klas Röd*n som är kriminalinspektör grova brott KSS.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...stockholms-lan

Stämningsansökan Stockholms TR B 5546-20

Pari Lindblom Saleh, 19640707-3029
Grovt penningtvättsbrott,

Per ANDRÉ Wilhelm Lindeberg, 19921221-2998
Synnerligen grovt narkotikabrott

Rekawt Majid, 19550907-1832
Grovt penningtvättsbrott

Nils THOMAS Nilsson, 19521109-1953
Grovt penningtvättsbrott

Åtalet bygger på indentifierade användare bakom följande encro-konton:

inediblepalm - PLS (f 64)
platiniumbreakz - YMH (f 76)
foxkurdish, foxplanet - RM (f 86)
buckradio - SO (f 94)
roboticstopper - AL (f 92)
darthvvader, regalblazer - HA (f 92)
logicalknife, kurdishviking - DF (f 95)
kurdishshark, narcoplanet - HG (f 99)

.
SEBASTIAN Reidar Ottesen, 19941124-0014
Synnerligen grovt narkotikabrott

LARS Edvin Svedlöf, 19420904-1419
Grovt penningtvättsbrott

Väldigt många svenskar som jobbar för han som nu åkt dit. Väldigt anmärkningsvärt brukar vara invandrare som syns i dessa sammanhäng även om det finns många mixade gäng med svenskar så brukar man sällan läsa om svenskar. Undra vilken roll dom har.
Citera
2023-09-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det är ändå anmärkningsvärt att räven nått en sådan position inom internationell gangsterverksamhet att han är lika svårmördad som Putin.

Han kan stoppas på en sekund om länderna vill. Men frågan är om Sverige faktiskt vill det. För många gånger har det visat sig att stora nätverk behöver sin ledare då det har stabiliserande effekt.

Om räven dödas så försvinner inte de kriminella. Tvärtom kan hans nätver delas upp i 20 nya gäng. Då har vi krig som heter duga.
Citera
2023-09-15, 13:12
Medlem
Lyssnade på krimrummet där Malmberg och Sjöshult pratade om att Dalennätverket är försvagat eftersom de flesta sitter inne eller är utomlands.

https://poddtoppen.se/podcast/160482...ring-i-foxtrot

Det har jag hävdat genomgående i denna tråd om att polisen skyddar Räven och bara jagar hans fiender. Polisen är medskyldig till vartenda mord som Räven ligger bakom.

Nu skyller man på turkisk polis ska ha läckt till Räven någon hemlig information men jag är övertygad om att svensk polis ger honom information.

Även Cantwell på Aftonbladet verkar vara inne på samma spår nu att Svensk polis kan vara korrupt och läckt informationen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...hort-allvarlig

Men det går inte helt att utesluta att överlämnandet av informationen skedde i Sverige. I så fall är det ännu värre.

En korrumperad svensk polis i den organiserade brottslighetens tjänst vore en mardröm.
Senast redigerad av Frejgatan 2023-09-15 kl. 14:09.
Citera
2023-09-15, 14:46
Medlem
karlsoons avatar
Ärligt vem fan har respekt för den här tönten. Som ger sig på folks föräldrar och skickar barn att utföra grovjobbet för att han inte klarar av det själv? Han gömmer sig i ett annat land och är så jävla rädd och feg, en riktig råtta. Endast samhällets absoluta bottenskrap kan respektera en sån här människa. Är folk folk sånna luffare i förorterna att dom lyssnar på sånna här losers? Folk skrattar ju åt dom som lyssnar på sånt här bottenskrap.
Citera
2023-09-15, 16:14
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ärligt vem fan har respekt för den här tönten. Som ger sig på folks föräldrar och skickar barn att utföra grovjobbet för att han inte klarar av det själv? Han gömmer sig i ett annat land och är så jävla rädd och feg, en riktig råtta. Endast samhällets absoluta bottenskrap kan respektera en sån här människa. Är folk folk sånna luffare i förorterna att dom lyssnar på sånna här losers? Folk skrattar ju åt dom som lyssnar på sånt här bottenskrap.
Det låter som att du inte inser vilket stort våldskapital Räven har.

Att man ger sig på anhöriga är en ny form av taktik enbart för att väcka skräck hos sina motståndare.

Det är en otroligt skrämmande utveckling vi ser just nu. När DP krigade mot Shottaz så var det nästan aldrig på tal om att anhöriga drabbades av våldet. Men i och med detta fenomenet med olika nätverk som växt fram så har spelreglerna ändrats avsevärt.
Citera
2023-09-15, 17:08
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Lyssnade på krimrummet där Malmberg och Sjöshult pratade om att Dalennätverket är försvagat eftersom de flesta sitter inne eller är utomlands.

Det har jag hävdat genomgående i denna tråd om att polisen skyddar Räven och bara jagar hans fiender. Polisen är medskyldig till vartenda mord som Räven ligger bakom.

Nu skyller man på turkisk polis ska ha läckt till Räven någon hemlig information men jag är övertygad om att svensk polis ger honom information.

Även Cantwell på Aftonbladet verkar vara inne på samma spår nu att Svensk polis kan vara korrupt och läckt informationen.

Men det går inte helt att utesluta att överlämnandet av informationen skedde i Sverige. I så fall är det ännu värre.

En korrumperad svensk polis i den organiserade brottslighetens tjänst vore en mardröm.

Exakt det jag tänkte när jag läste artikeln, Sverige är jävligt snabba med att anklaga Turkiet men det är nog fan större chans att svenska polis myndigheten läckt skiten, vi vet ju hur korrupta vissa inom polismyndigheten är och det är fan bevisat många gånger.
Citera
2023-09-15, 17:25
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Han kan stoppas på en sekund om länderna vill. Men frågan är om Sverige faktiskt vill det. För många gånger har det visat sig att stora nätverk behöver sin ledare då det har stabiliserande effekt.

Om räven dödas så försvinner inte de kriminella. Tvärtom kan hans nätver delas upp i 20 nya gäng. Då har vi krig som heter duga.

Jag är beredd att hålla med.

Kriminella blattar och negrer försvinner inte bara för att kurden blir inlåst. Precis som du säger så skulle det mycket väl kunna bli ännu värre om han plockas.
Citera
2023-09-15, 17:56
Medlem
ichessys avatar
Citat:

Med tanke på man har hittat spioner som Ki* Peym*n inom SÄPO så finns det nog insider inom Polisen med tyvär...
Citera
2023-09-15, 19:43
Medlem
hipsterkatts avatar
Vet någon vem de syftar på?

https://unt.se/bli-prenumerant/artik...unt-2m2kr_s_22
Citera
2023-09-15, 20:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Det låter som att du inte inser vilket stort våldskapital Räven har.

Att man ger sig på anhöriga är en ny form av taktik enbart för att väcka skräck hos sina motståndare.

Det är en otroligt skrämmande utveckling vi ser just nu. När DP krigade mot Shottaz så var det nästan aldrig på tal om att anhöriga drabbades av våldet. Men i och med detta fenomenet med olika nätverk som växt fram så har spelreglerna ändrats avsevärt.
Men ärligt, vem skulle någonsin ta skit eller lyssna på någon som gömmer sig som en jävla råtta? Skulle aldrig i mitt liv göra något annat än att ignorera en sån här loser. finns inget liksom inget annat.

Folk skrattar ju åt sånna här bottenskrap.
Folk som jobbar hårt däremot med vilket yrke som helst förtjänar min fulla respekt. Men aldrig nån sån här pajas
Citera
2023-09-15, 20:43
Medlem
Citat:

Nä knappast att polisen skyddar Räven han är för högljudd av sig med sina attentat. Snuten "låter" dom som jobbar i det tysta styra och som håller koll på sina områden.
Senast redigerad av got2bfree 2023-09-15 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in