2023-01-21, 12:29
Medlem
Dorniers avatar
Kan en avstängd medlem på flashback logga in, ta emot och läsa pm, söka på andra medlemmars poster, osv?

Tack på förhand.
Citera
2023-01-21, 12:33
Medlem
SMART4SSs avatar
Det tror jag inte men man kan ju utan att vara medlem läsa vilka poster man vill.
Citera
2023-01-21, 12:36
Medlem
Dorniers avatar
Självklart kan man läsa, men du har inte sökfunktionen att hitta fler poster av samma medlem om du inte själv är inloggad.
Citera
2023-01-21, 12:42
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Kan en avstängd medlem på flashback logga in, ta emot och läsa pm, söka på andra medlemmars poster, osv?

Tack på förhand.

Nej, det är ju själva definitionen av att vara avstängd - man kan inte logga in och därmed inte heller göra något av det som en inloggad kan göra.
Citera
2023-01-21, 12:45
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nej, det är ju själva definitionen av att vara avstängd - man kan inte logga in och därmed inte heller göra något av det som en inloggad kan göra.

Jag tänkte det kanske bara var möjligheten att posta inlägg som var avstängd.

En medlem som nyligen var avstängd syns dock som grön plupp i kompislistan, vilket ju betyder att denne är inloggad.

Hur hänger det ihop?
Citera
2023-01-21, 12:55
Medlem
Citat:

En medlem som nyligen var avstängd syns dock som grön plupp i kompislistan, vilket ju betyder att denne är inloggad.

Hur hänger det ihop?

Det tar flera minuter innan medlemmen blir offline automatiskt, om denne inte aktivt loggat ut.

Mvh.
Citera
2023-01-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Du kan inte läsa och därmed beivra beslutet förrän din bannlysning har gått ut. Vilket är lite kontraproduktivt.
Citera
2023-01-21, 12:57
Medlem
Sillsvins avatar
De gånger jag varit avstängd har jag inte kunnat logga in vilket jag tycker är en brist. Har nämnt det tidigare då man kanske anser att avstängningen är felaktig. Går visserligen att lösa med alternativa konton men det är väl knappast meningen att medlemmar ska göra? Ger visserligen ”fler medlemmar” och det kanske är bra för annonsintäkter även om jag tvivlar på det.
Citera
2023-01-21, 12:59
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Det tar flera minuter innan medlemmen blir offline automatiskt, om denne inte aktivt loggat ut.

Mvh.

Nej jag menar inte nyligen som att det var alldeles nyss, jag menar att det var några dagar sedan medlemmen blev avstängd. Men denne har synts som grön plupp efter detta.
Citera
2023-01-21, 13:03
Medlem
Citat:
Nej jag menar inte nyligen som att det var alldeles nyss, jag menar att det var några dagar sedan medlemmen blev avstängd. Men denne har synts som grön plupp efter detta.

OK! Då är jag med, har dock själv aldrig sett det... :-/
Citera
2023-01-21, 13:09
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:

Hur hänger det ihop?

Om han VAR avstängd, men inte är det längre så kan han ju logga in.
Om han ÄR avstängd, så kan det vara din browsers cache som måste uppdateras, prova tryck CTRL-F5.
Citera
2023-01-21, 13:17
Medlem
Dorniers avatar
Det har inget med min dator att göra. Man kan även se i "senast aktivitet" när personen var inloggad och detta var alltså efter denne blev avstängd. Medlemmen står som avstängd, men medlemmen syns som grön plupp när den är inloggad samt på senast aktivitet står det tid och datum.

Skumt, om det nu är som ni säger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in