Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Dåligt med kommentarer här, så slänger in lite om Halmstad-Öster. Slutade 0-4 och beskrivs som en "överkörning", men det är väl inte riktigt sant när det gäller det spelmässiga. En ganska jämn match som Halmstad delvis förde, men de hängde inte med i Östers omställningar. Halmstad hade tydligen tränat tungt hela veckan och vara nerkörda fysiskt. Så dra inga växlar av Halmstads 0-4. Men att Öster har ett bra lag på gång för Superettan skall man nog konstatera. Obs också att båda lagen bytte ut nästan hela laget i paus eller tidigt i andra.
Publik?: ca 200-300 pers. Ingen eld och rök och bara en (falsk) sång på runt 20 sekunder. Kall försäsong och en stängselinramad konstgräsplan där all publik står på utsidan stängslet är liksom ingen miljö som publiken till dessa båda lag går igång på.
Tack för rapporten! Jag satte mig och började kolla på HBK-ÖIF i efterhand, men orkade inte riktigt så det fick bli att jag bara såg sammandraget. Där var det väldigt mycket Öster, men då var det alltså inte så pass bra för dem som man uppfattat det som. Intressant och glädjande!
Citat:
Ursprungligen postat av
snurresprettis
Tror tyvärr många inte har koll på denna tråden utan flera skriver i Allsvenskan och Superettans trådar.
För övrigt så vill väl inte Öster bli sämre än förra säsongen då man kom trea och fick kvala till Allsvenskan.
Jo, jag tänkte ju mig detta som en matchtråd, som man skriver i under matchernas gång. Men men, ändå intressant med matchrapporter i efterhand.