• 2
  • 3
2023-01-19, 10:22
Medlem
PappaTribes avatar
Om du tycker destruktivitet, kapade relationer, svårare att ta sig fram i livet, mindre pengar eller t.om inga alls, värre depression än du redan har, mindre chans att umgås med vettigt folk, illusioner, paranoia, trötthet, sömnlöshet, fysiska men för livet, lathet och omotiverad till livet är värt det så kör på.
Listan kan göras längre, finns inga fördelar med droger enligt mig och då har jag provat det mesta som går att komma över, även varit beroende av vissa substanser.
Citera
2023-01-19, 12:51
Medlem
snooper123s avatar
Alla opiater och opioider.
Citera
2023-01-19, 13:36
Medlem
funktioners avatar
Nej nej nej. Stor risk att besvären du beskriver blir mycket värre samt att nya, oväntade problem dyker upp.

Pappatribe beskrev användandets konsekvenser bra.
Citera
2023-01-19, 13:48
Medlem
Inte värt att ta något sånt. Jobbade på ett boendestöd och vi hade en brukare som också ville börja ”punda” för h*ns äldsta brorsa gjorde det. Sluta med att h*n fick psykos och paranoia.
Absolut att man kan prova något, men då måste man ha ett starkt psyke och förvänta sig att livet kommer gå ännu mer nedåt. Om du har släktingar bakåt med psykiska sjukdomar så blir det en större chans att det kan drabba dig om man pundar. Alla brukare som bor på boendestöd är ju där för att dom mått dåligt sen barndomen eller tonåren och såg droger/alkohol som en utväg. Nu menar jag inte att du kommer bli som dom brukarna. Men dom trodde aldrig att dom skulle hamna på ett sånt ställe.
Senast redigerad av HowIMetYourFather 2023-01-19 kl. 13:51.
Citera
2023-01-19, 13:59
Medlem
Suffleurens avatar
Du behöver mening i ditt liv. En riktning och något att leva för. Droger kommer inte ersätta tomheten du känner, du behöver fylla den med andlighet.
Citera
2023-01-19, 14:31
Medlem
Det finns vara ett sätt att få veta.
Men hade du varit sugen hade du liksom redan varit igång o inte frågat på internet tänker jag.
Citera
2023-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juguy
jag har aldrig tagit droger innan men livet känns tråkigt och meningslöst. är det värt att börja punda och bruka droger varje dag? vilka droger rekomenderas för att få den där eurofin man strävar efter? allt är bara kasst behöver en quick fix

Cannabis och psykedeliska
Citera
2023-01-19, 17:44
Medlem
knarkhitlers avatar
Klart du ska! Börja med ett regelbundet tramadolmissbruk för att utveckla ett grundläggande sug efter opiater. Snorta tjack eftersom du blir trött av tramadolen, och ät benso för att kunna sova efter allt tjack.
En kvarter whisky funkar bra som dryck till denna klassiska pundardiet.
Sedan går det av bara farten och du uppnår nirvana i på en offentlig toalett i framtiden.
Citera
2023-01-19, 22:40
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
jag har aldrig tagit droger innan men livet känns tråkigt och meningslöst. är det värt att börja punda och bruka droger varje dag? vilka droger rekomenderas för att få den där eurofin man strävar efter? allt är bara kasst behöver en quick fix
Bättre och börja med anti Depp.

Knark ska inte användas för att lindra ångest och depression, det kommer bara sluta i total misär.
Citera
2023-01-19, 22:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Inga missbruk är ”värt” det, allra minst olagliga missbruk som är dåliga för hjärnan och kroppen och dessutom kostar pengar och vänder människor emot dig.
Citera
2023-01-25, 21:42
Medlem
erkkfans avatar
Värt att börja "punda" är det väl aldrig, men finns många droger som jag tror många skulle uppskatta att ta en gång för att få en annan bild av världen, dvs droger som svamp, lsd, weed och mdma.

Resterande droger kommer inte direkt göra någonting för dig förutom att du kommer troligtvis ha kul för stunden och sätta käppar i hjulet för dig om du brukar det kontinuerligt.

Vad är det du söker?
Citera
2023-01-27, 09:26
Bannlyst
Värt att dricka alkohol för lite avslappning? Jag tycker det är värt det, det förtjänar man allt tycker jag i dagens hemska värld. Ta det bara lugnt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in