2023-02-03, 21:30
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Ett 2L paket kostar 30 kr och samtidigt i min butik så kunde man köpa GB Gammaldags Vanilj Med Chokladrippel för 10 kr styck.

Svårt val, gissa vad jag köpte?
Citera
2023-02-07, 01:48
Medlem
R5As avatar
Brukade förfan binga ett paket framför tvn ibland bara för att, nu går de ju inte.
Detta har mer och göra med att man inte kan hålla ner kostnaden då big packs kunder förmodligen är priskänsliga wt människor.
Citera
2023-02-07, 02:05
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Ett 2L paket kostar 30 kr och samtidigt i min butik så kunde man köpa GB Gammaldags Vanilj Med Chokladrippel för 10 kr styck.

Svårt val, gissa vad jag köpte?
GBs gammaldags ligger fortfarande i min topp tre-lista över den godaste vaniljglass som hittills smakats. Sitt billiga pris till trots. Allt som är billigt behöver inte vara dåligt per automatik. Något som Lidl lärt mig mycket om.

Är det nån härinne som har smakat denna vegetabiliska variant av glass ännu? Skulle vilja få ett utlåtande innan man ev. själv köper med sig ett paket till barnsläktingar. Lär dessa känna någon större skillnad när både mjölk och ägg uteslutits från originalreceptet?
Citera
2023-02-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Brukade förfan binga ett paket framför tvn ibland bara för att, nu går de ju inte.
Detta har mer och göra med att man inte kan hålla ner kostnaden då big packs kunder förmodligen är priskänsliga wt människor.

Nu kan du binga utan att gå upp i vikt. Frysta smashade ärtproteiner, hur ska man gå upp i vikt på det!
Citera
2023-02-15, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Nu kan du binga utan att gå upp i vikt. Frysta smashade ärtproteiner, hur ska man gå upp i vikt på det!

Knappast näringsfattigt... https://www.gb.se/vara-marken/big-pack/nytt-recept-big-pack-tresmak.html
Citera
2023-02-21, 15:07
Medlem
AlvedonArsles avatar
Nu blir alla gnällspikar med hockeyfrilla och gonorré glada.
Citera
2023-02-21, 15:23
Medlem
Psykonaut-s avatar
När jag jobbade på Diplom IS så berättade chefen som jobbat tidigare på GB att det i grunden är ett margarinföretag då huvudägaren är Unilever som köpte GB 1985.
https://sv.wikipedia.org/wiki/GB_Glace

Sedan dess så har det inte funnits en enda droppa mejeriprodukter i deras glass.
Från margarin till andra lika icke-glass produkter är fusk till ett annat fusk.

GB är en skitglass som blivit lite mer skit bara.
Citera
2023-06-11, 03:01
Medlem
Elisaberts avatar
Nytt recept på GB-"glace"

Tja! Blev förvånad över att inte hitta något om detta jag ville klaga över här på snacks-avdelningen eller på fb överhuvudtaget (eller har jag bara letat dåligt?)

Fick reda på GB i sån låda man brukar köpa för att ha ett tag har nytt recept! Jag har köpt två sådana och tänkte när jag åt av den första att det smaka lite mer av eldorados (brukar ta GB för att det smakar lite bätte än eldorados). Var tvungen att dubbelkolla men det var GB. Tänkte då att jag tappat smak av corona eller att jag hade tappat smaken bara för att jag blivit äldre och inte har kvar samma intensiva smaker som under barndomen (och blev lite deprimerad)

Nu när jag köpte mitt andra paket fick jag reda på att det var ett nytt recept! Ett veganskt! Det består av kokosolja och ärtor! Och de har knappt annonserat om det heller. De har vara lite i smyg skrivit in en pratbubbla på GB-gubben att det är ett nytt recept som är mera miljövänligt. Fuck that!

När jag smaka på det och visste om det hela kunde jag känna en viss smak av vanilj i förra tuggan. Efter lite gom-gos med glassen kunde jag nog urskilja en smak av ärta (eller var det vara för att jag visste?). Men en sak var säker, när jag åt en kaka(paj/sockerkaka) till det hela (som jag brukar göra, förstod jag varför jag inte tyckt att det smakar som det brukar! Det är fucking veganskt! Har ni ätit den kokosolja med smaken borttagen? Det smakar ingenting! Det är precis vad denna glass gör. Visst funkar det som typ utfyllnad om man har någon annat glass med fruktsmak till kanske men om man vill att glassen ska förgylla smaken av en kaka fungerar den absolut inte.

Om jag vore GB skulle jag addera åtminstone dubbla halten vanillinsocker och eller göra två olika glassar, en veganskt och en med riktiga smakförstärkare i (mjölkfett/smör och mjölkprotein). Jag kommer titta mer nogtant efter mjölk och (efter denna smakbrist) riktig vanlig! (även om det vanillin/äkta vanilj är typ det enda smakämnet människan in känna skillad på).

Fuck GB och deras smyg-veganism-reklam som får mig att mista tron på mina egna smaklökar!

(Ska gå och lägga mig nu då jag ska sova ruset av mig, vänta inte svar fören sent imorgon. Men ni som är vakna får gärna köra ett natta-klag, och ni som inte tror mig får köpa ett paket imorgon och kommentera. Men köp ett riktigt paket vaniljglass så att ni kan jämföra och sen skita i att äta GB-skiten)
Citera
2023-06-11, 06:02
Medlem
R5As avatar
Ja de väldigt synd då jag älskade att köpa gb glace's big pack 3 smaker och smälla i mig en sån en helg och kolla på netflix.
Citera
2023-06-11, 10:31
Medlem
Dessa GB glace i pappförpackningar. Den som heter gammaldags vanilj / Madagaskar vanilj;

Är det bara jag eller smakar den också jävligt konstigt nu ? Har de gjort om receptet även på denna ?
Den är isig och inte ett dugg krämig.. jämför med nougat i samma förpackning, den vanilj är hur trevlig som helst.
Citera
2023-06-11, 12:31
Medlem
Jultrollets avatar
Liknande tråd om det ändrade receptet på GB Glace infogad. /Moderator
Citera
2023-06-11, 13:38
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
GB Glace försvarar sin "förbättrade" glass med näbbar och klor.

Citat:

Jag tycker att deras produkt helt ska förbjudas att få kallas glass. Fryst kemisk ärtröra kan skiten få heta istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in