Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Jo, visst, men hur ska vi kunna kolla det? Vill du att det ska vara förbjudet att dela med sig av personuppgifter om en själv? Man ska inte få skriva att man bor i Örebro? Eller gillar sjömansbiff? Eller att ens fru heter Britta? Eller är det bara det klart utskrivna namnet som ska förbjudas?
Jag säger inte att du har fel, men jag tror det blir svårt att hindra någon från att skriva det.
Jag tänkte ju kombinationen att skriva ut sitt ”eget” namn och egna personuppgifter i olika sammanhang i trådar på Flashback.
Om jag börjar kalla mig min grannes namn på Flashback och påstå att jag är han, Namn Efternamn, säger jag bor på hans adress , samtidigt som jag hänger i trådar där jag påstår att ”jag” (=grannen) är pedofil.
Det skulle väl vara rätt problematiskt.
Jag tycker det är logiskt att man inte får starta en tråd om en icke-kändis och påstå saker om den ”Bengt Östman i Kastrup är mördare” .
Därför borde det vara otillåtet också att skriva i trådar grejer typ ”Jag heter Bengt Östman i Kastrup, och jag är mördare” . Verkar tandlöst med en regel man kan komma undan som troll genom att sätta Jag framför. Då skulle ju troll kunna regga sig för krimtrådar och slippa ***-prylen ”Jag är Olof Wiberg, som vissa kallar O*** W*****. Jag Olof Wiberg runkar dygnet runt och sniffar på morsans fitta”