2023-01-16, 20:20
Medlem
Today is a Holiday. Markets are HALTED right now -- since noon ET. You cannot exit/change/modify your position until they re-open at 6:00 PM ET.

There is no trading activity until 6:00 PM...

Yes. Exchange Members can modify their BIDS / OFFERS between now and the resumption at 6:00 PM ET, so the PnL shown is based on those changes.

Visste inte att man hade Holiday idag. Befinner mig i sverige.

Alltså är marknaden Halted och det finns ingen "trading aktivitet" Men samtidigt kan Exchange members ändra sina bids och offers vilket påverkar direkt min P/L.
Och jag kan inte göra något åt det! Visste inte att detta kunde ske, så orättvist.

Nu måste jag vänta på tills marknaden öppnar igen vilket är 6:00 pm ET (antar att det är kl : 00:00 svensk tid?).

Skulle uppskatta om någon kunde komma med tips och råd för hur jag tar mig ut ur min position samt ge mig det exakta klockslaget när marknaden öppnar igen vilket är 6:00 pm ET ( antar att det är kl 00:00 ? men är lite nojig nu).
Dessutom undrar jag om detta är "overnight session"?

Skulle uppskatta all hjälp.

För er som undrar så trejdar jag S&P500 och är ganska novis.
Senast redigerad av swefinans 2023-01-16 kl. 20:24.
Citera
2023-01-16, 20:23
Medlem
Vansterpartiets avatar
Vad spelar det för roll om folk ändrar sina bids/offers när det ändå inte tradas något? Det är ju inte förrän marknaden öppnar som det spelar någon roll vad dessa är.

6PM ET är för övrigt midnatt.
Citera
2023-01-16, 20:23
Medlem
Men hur.....
hur FAN kan du inte veta vilken börs du handlar på !?!?!

15.30 öppnar NYSE svensk tid.

E: Ditt nick säger allt.
Citera
2023-01-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Men hur.....
hur FAN kan du inte veta vilken börs du handlar på !?!?!

15.30 öppnar NYSE svensk tid.

E: Ditt nick säger allt.

e inte NYSE.
Citera
2023-01-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
e inte NYSE.

Hur förväntar du dig hjälp när du inte ens kan nämna vilken börs det gäller ? :whoco:
Citera
2023-01-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Vad spelar det för roll om folk ändrar sina bids/offers när det ändå inte tradas något? Det är ju inte förrän marknaden öppnar som det spelar någon roll vad dessa är.

6PM ET är för övrigt midnatt.

Jo de påverkar din P/L och när marknaden öppnar så kan de öppna högre eller lägre än vart du gick in.
Citera
2023-01-16, 20:29
Medlem
Citat:
Hur förväntar du dig hjälp när du inte ens kan nämna vilken börs det gäller ? :whoco:

står ju nere. Men det är CME.
Handlar futures.
Citera
2023-01-16, 20:30
Medlem
Citat:
står ju nere. Men det är CME.
Handlar futures.

Ett tips i all välvilja.. läs på men framförallt LÄR dig hur saker fungerar innan du börjar leka med plånboken.

Alla dina frågor är en googling bort.
Citera
2023-01-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ett tips i all välvilja till er.. läs på men framförallt LÄR DIG hur saker fungerar innan du kastar in pengar på random HKD stonk promotad av redditarmén........ suck

va yrar du?

du är helt borta och snabb med din kritik lol.

Ja handlar inte aktier utan ett terminskontrakt indexet s&p500 som finns på CME börsen.

Jag förstår rätt hyfsat hur saker och ring fungerar men blev överraskad av "helgen" dem har.
Jag trodde först att det var min Datafeed som är ansluten till börsen. Men det var inte det.
Citera
2023-01-16, 20:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Jo de påverkar din P/L och när marknaden öppnar så kan de öppna högre eller lägre än vart du gick in.
Precis som vilka andra dagar som helst?
Citera
Medlem
Citat:
va yrar du?

du är helt borta och snabb med din kritik lol.

Ja handlar inte aktier utan ett terminskontrakt indexet s&p500 som finns på CME börsen.

Jag förstår rätt hyfsat hur saker och ring fungerar men blev överraskad av "helgen" dem har.
Jag trodde först att det var min Datafeed som är ansluten till börsen. Men det var inte det.

sorry jag är bitter idag. Var lite för snabb på att svara ( se min edit).
Alla dina frågor är fortfarande en googling bort.

LÄS PÅ innan du slänger in pengar! Du motsäger också dig själv med att du förstår "hyfsat" ...

Citat:

Visste inte att man hade Holiday idag. Befinner mig i sverige.

Alltså är marknaden Halted och det finns ingen "trading aktivitet" Men samtidigt kan Exchange members ändra sina bids och offers vilket påverkar direkt min P/L.
Och jag kan inte göra något åt det! Visste inte att detta kunde ske, så orättvist.

Nu måste jag vänta på tills marknaden öppnar igen vilket är 6:00 pm ET (antar att det är kl : 00:00 svensk tid?).

Skulle uppskatta om någon kunde komma med tips och råd för hur jag tar mig ut ur min position samt ge mig det exakta klockslaget när marknaden öppnar igen vilket är 6:00 pm ET ( antar att det är kl 00:00 ? men är lite nojig nu).

E2: jag försöker inte vara otrevlig eller dryg på något sätt men come on man....
Senast redigerad av firmahasten 2023-01-16 kl. 20:38.
Citera
Medlem
Flaskhalsats avatar
Vad handlar du för produkt? Den officiella förhandeln för mini och vissa produkter påbörjas vid midnatt svensk tid, majoriteten av andra produkter börjar 15:30, utan att veta produkten har vi ingen aning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in