2023-04-18, 20:23
Medlem
Har det fallit någon dom i detta ärende?
Citera
2023-04-18, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Har det fallit någon dom i detta ärende?
Domen bör ha meddelats i med att det meddelas 2 veckor efter rättegången men det verkar vara ovanligt tyst i tråden / media om det.
Vilket tyder på att det är frikännande dom / lägre fängelsestraff
Citera
2023-04-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Domen bör ha meddelats i med att det meddelas 2 veckor efter rättegången men det verkar vara ovanligt tyst i tråden / media om det.
Vilket tyder på att det är frikännande dom / lägre fängelsestraff

Jag hade inte hört talas om detta fall förrän jag ramlade över tråden i går kväll och spenderade halva natten med att läsa FUP:en. Har nollkoll på om rättegången ens har varit men efter att ha läst FUP:en så skulle det vara intressant att få höra vad den eventuella påföljden blev.
Citera
2023-04-19, 21:39
Bannlyst
Citat:
Jag hade inte hört talas om detta fall förrän jag ramlade över tråden i går kväll och spenderade halva natten med att läsa FUP:en. Har nollkoll på om rättegången ens har varit men efter att ha läst FUP:en så skulle det vara intressant att få höra vad den eventuella påföljden blev.
Ja det är rätt "okänt" fall kan men väl säga men intressant minst sagt!
Citera
2023-04-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ja det är rätt "okänt" fall kan men väl säga men intressant minst sagt!

Hittar bara låsta artiklar men från 23 mars så finns det en artikel där det framgår i artikeln rubriken att åtal ska veckas men ingenting om att rättegången skulle ha varit än.
Citera
2023-04-20, 23:15
Bannlyst
Citat:
Hittar bara låsta artiklar men från 23 mars så finns det en artikel där det framgår i artikeln rubriken att åtal ska veckas men ingenting om att rättegången skulle ha varit än.
Kan du länka den ? jag kanske kan öppna artikel i alla fall
Citera
2023-04-21, 21:42
Medlem
Citat:
Kan du länka den ? jag kanske kan öppna artikel i alla fall

https://www.skaraborgsnyheter.se/var...forsok-i-vara/
Citera
2023-04-22, 02:27
Bannlyst
Citat:
https://www.skaraborgsnyheter.se/var...forsok-i-vara/
Tack!
Ska testa på datorn
Citera
2023-04-26, 12:14
Medlem
Bankdosas avatar
Hon dömdes precis till 9 års fängelse.
Citera
2023-04-26, 13:44
Medlem
Dom

https://gofile.io/d/B2N5HS

.
Citera
2023-04-26, 14:39
Medlem
Braxarens avatar
Skummat igenom FUP som hastigast, verkar ju inte vara det mest välmotiverade mordförsöket direkt... Felicia och Tobias verkar ju ha haft en ganska strikt vänskaplig arbetsrelation, även om Tobias verkar ha en lite mer öppen inställning till sitt förhållande.

Inte särskillt påläst kring vad för straff som mordförsök brukar landa i, men 9 år? Låter lite väl högt
Citera
2023-04-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Skummat igenom FUP som hastigast, verkar ju inte vara det mest välmotiverade mordförsöket direkt... Felicia och Tobias verkar ju ha haft en ganska strikt vänskaplig arbetsrelation, även om Tobias verkar ha en lite mer öppen inställning till sitt förhållande.

Inte särskillt påläst kring vad för straff som mordförsök brukar landa i, men 9 år? Låter lite väl högt

Kanske en skärpning av påföljd överlag. Iaf när tillhygge använts, kniv eller snara som i detta fall.
Minst 7 år brukar det bli. Grov misshandel mindre antal domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in