Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Det är framför allt en stor mystik vad som händer med inlägg vid regelbrott. Det verkar finnas en stor godtycklighet i detta. Följande varianter verkar praktiseras:
- Användaren varnas, inlägg får stå kvar
Här finns det ibland en fara för att de som svarar och fortsätter vara t.ex offtopic också kan bli varnade, men det verkar inte så vanligt
Nej, man får inte någon varning för inlägg som lämnats kvar.
Om du har fått en sådan varning så har någonting blivit fel, och i så fall tycker jag du skall kontakta den moderator som delat ut varningen så att felet kan rättas till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
- Inlägg papperskorgas, ibland med publik motivering, men oftast inte.
Om detta också leder till varningar vet vi inte. Jag gissar att det ibland leder till en varning, men oftast inte.
Här får jag väl erkänna att jag kan bättra mig. Det är inte alltid jag motiverar varför jag korgar en tråd, men i vissa fall är det nog ganska uppenbart ändå...
Däremot låter jag det alltid framgå i korgningsmeddelandet om TS fått en varning för sin trådstart, samt vilket regelbrott som föranlett detta.
(Undantag för brott mot 1.xx-regler som av förklarliga skäl inte kan lämnas kvar för allmän beskådan.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
- Inlägg raderas, de försvinner spårlöst (här kan vi också bara spekulera i om det också ledde till en varning)
Det är riktigt att inlägg som raderas oftast inte leder till att det ockdå delas ut varningar, det är väl bra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Utan någon offentlig redovisning och motivering om vad som gäller kommer ju folk att spekulera i om det är moderatorns humör och dagsform som avgör dessa helt olika straff
Man får läsa reglerna, och om man tycker sig ha fått en obefogad varning så kan man alltid klaga enligt följande instruktioner:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator