2023-01-12, 16:28
Medlem
Hela flashback forum har varit svensk sedan urminnes tider då forum startade upp, och det reggas mycket svenskar här varje dag, osv.

Men hur många är invandrare på forumet? Kan man få svar på detta utan att "outa" någon medlem. Och varför reggar inte hela sverige sig på flashback forum? Tror dom att vi är narkomaner eller rasister allihopa så har dom fel.

Flashback var ett tag i USA för HMF-anmälan mot sajten, men nu när den är nedlagd kan hela sverige njuta av sajten som vanligt.

Frågeställning:

Råder det svensk kultur på flashback forum? Och hur många av oss är egentligen invandrare som är reggade på sajten?
Citera
2023-01-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Hela flashback forum har varit svensk sedan urminnes tider då forum startade upp, och det reggas mycket svenskar här varje dag, osv.

Men hur många är invandrare på forumet? Kan man få svar på detta utan att "outa" någon medlem. Och varför reggar inte hela sverige sig på flashback forum? Tror dom att vi är narkomaner eller rasister allihopa så har dom fel.

Flashback var ett tag i USA för HMF-anmälan mot sajten, men nu när den är nedlagd kan hela sverige njuta av sajten som vanligt.

Frågeställning:

Råder det svensk kultur på flashback forum? Och hur många av oss är egentligen invandrare som är reggade på sajten?
Nja det där med urminnes tider är väl att ta i lite, det startade 1996😂
Citera
2023-01-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Nja det där med urminnes tider är väl att ta i lite, det startade 1996😂

Jag har varit medlem sedan 2005 med olika konton, så det var innan jag blev medlem iaf.
Citera
2023-01-12, 16:44
Medlem
Det skulle väl kunna läggas upp en omröstning.

Född i Sverige
Född utomlands

Får vi en uppfattning.
Citera
2023-01-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Det skulle väl kunna läggas upp en omröstning.

Född i Sverige
Född utomlands

Får vi en uppfattning.

Jag håller med dig, men hur länge har du varit medlem om jag får fråga? Alla dessa åren har varit givmilda för mig då jag gillar svensk kultur ändå.
Citera
2023-01-12, 17:11
Medlem
Szalenstwos avatar
Till viss del råder väl svensk kultur på Flashback då vi alla omfamnas av den vare sig vi vill eller inte då en solklar majoritet av användarna lär bor i Sverige.

Huruvida FB representerar svensk kultur i allmänhet är dock en annan fråga, och det vill jag nog inte påstå att det är fallet.
Citera
2023-01-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
Till viss del råder väl svensk kultur på Flashback då vi alla omfamnas av den vare sig vi vill eller inte då en solklar majoritet av användarna lär bor i Sverige.

Huruvida FB representerar svensk kultur i allmänhet är dock en annan fråga, och det vill jag nog inte påstå att det är fallet.

Håller med, många av oss bor i Sverige, men i början av öppnandet av flashback forum så var rubriken:

"Flashback försvarar det fria ordet, och bevakar avvikande åsikter i vårt samhälle."

Med det kan man tolka att det är en sajt för svensk kultur då det står i samhället, eller folk som bryr sig om svenskar mycket, det är inte samma sak på familjeliv där alla kan vara invandrare för allt vi vet.

Mer svenskt är det på flashback, om jag märkt av rätt.
Citera
2023-01-12, 18:03
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:
Håller med, många av oss bor i Sverige, men i början av öppnandet av flashback forum så var rubriken:

"Flashback försvarar det fria ordet, och bevakar avvikande åsikter i vårt samhälle."

Med det kan man tolka att det är en sajt för svensk kultur då det står i samhället, eller folk som bryr sig om svenskar mycket, det är inte samma sak på familjeliv där alla kan vara invandrare för allt vi vet.

Mer svenskt är det på flashback, om jag märkt av rätt.

Nja, Flashback står väl för yttrandefrihet, inte för svensk kultur. Yttrandefrihet innefattar även röster som avviker från normen.

Till exempel att här välkomnas allt ifrån Nalle Phus bästa vän till valfri stolle som besöker konspirationsforumet. Vilket inte direkt är vanligt i traditionella svenska medier.

Så tolkar i alla fall jag det.
Citera
2023-01-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
Nja, Flashback står väl för yttrandefrihet, inte för svensk kultur. Yttrandefrihet innefattar även röster som avviker från normen.

Till exempel att här välkomnas allt ifrån Nalle Phus bästa vän till valfri stolle som besöker konspirationsforumet. Vilket inte direkt är vanligt i traditionella svenska medier.

Så tolkar i alla fall jag det.

Vårt samhälle så tänker jag på Sveriges samhälle, hela sverige som land alltså.
Citera
2023-01-12, 18:12
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:

Vårt samhälle så tänker jag på Sveriges samhälle, hela sverige som land alltså.

Ja det har du rätt i, men jag tycker ändå inte att det har så mycket med just kultur att göra. Möjligtvis om man ser yttrandefrihet som en del av svensk kultur, och i förlängning en del av samhället. I så fall så är ju Flashback rena rama kulturjippot i jämförelse med andra ställen.
Citera
2023-01-12, 21:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Frågeställning:

Du kan nog starta en anonym röstning om såna frågor utan att det bryter mot någon regel.
Citera
2023-01-12, 23:59
Medlem
Citat:

Frågeställning:

Det skiljer mellan olika subforum också. Tror många med invandrarbakgrund av ett eller annat slag är här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in