2023-01-12, 09:59
Medlem
fikasugens avatar
Har provat allt och det sista är strömsparläge på telefonen. Jag laddar telefonen bara upp till 80% och aldrig under 20% men ändå drar telefonen ur sig under natten till ca 30% till nästa morgon och då använder jag den endast ca 1 timme under dygnet för att testa. Använder jag den några timmar så måste jag ladda om den igen.
Det här måste ju vara dem mest värdelösaste batteritid på en telefon som är ny. Även min gamla motorola som är mer än ett år har bättre batteritid.
Batterihälsan är ju fortfarande 100% på iPhonen.
Någon som en likadan iPhone? Hur är eran batteritid?
Citera
2023-01-12, 10:10
Medlem
ponykalles avatar
Laddar oftast 1-2ggr i veckan,försöker hålla mellan 20-80% laddning.
Citera
2023-01-12, 10:13
Medlem
ponykalles avatar
Har lyssnat på de här grabbarna i några år,fungerar för mig.https://www.youtube.com/watch?v=nFYEvsn_nTc
Citera
2023-01-12, 10:15
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Laddar oftast 1-2ggr i veckan,försöker hålla mellan 20-80% laddning.

Den tror jag inte på. Isåfall har du en Nokia 5210
Citera
2023-01-12, 10:27
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Den tror jag inte på. Isåfall har du en Nokia 5210
Ha ha,,,,,,,Iphone 14 Max Pro.Men den används mest som TELEFON och lyssna på Spotify.
Bara för det så gick jag in på" Batterianvändning de senaste 10 dagarna".
Spotify 6T 43min
Telefon 1T 1min
Hem-Låsskärm 30min
Mail 1min
Citera
2023-01-12, 10:32
Medlem
ponykalles avatar
Ser att den var "senast laddad till 81%"och det var Måndag 12 09!Nu är den på 44%.
Citera
2023-01-12, 10:34
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
Varför köper du en 16k mp3 spelare? Hahahaha
Jag måste använda pengarna till nått,sen var det nog mest kameran som intresserade.
Citera
2023-01-12, 10:37
Medlem
xposures avatar
Antar att du sett över appar som körs i bakgrunden?
Citera
2023-01-12, 10:38
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Ha ha,,,,,,,Iphone 14 Max Pro.Men den används mest som TELEFON och lyssna på Spotify.
Bara för det så gick jag in på" Batterianvändning de senaste 10 dagarna".
Spotify 6T 43min
Telefon 1T 1min
Hem-Låsskärm 30min
Mail 1min

Jag har ganska mycke mer än du. Jag surfar ju också på den. Jag har Mullvad VPN på mobilen men ska den dra ut telefonen tro?
Citera
2023-01-12, 11:04
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Jag har ganska mycke mer än du. Jag surfar ju också på den. Jag har Mullvad VPN på mobilen men ska den dra ut telefonen tro?
Som jag sa,,,mest som telefon och Spotify.Gissar att min surftid ligger på 1 T om året!
Men kolla grabbarna på länken som jag har längre upp i tråden, de har jag följt i några år,de har en hel del vettiga saker att komma med.
Eftersom jag inte kan nått själv om det här så får jag lita på andra.Gått bra hittills.
Citera
2023-01-13, 16:16
Medlem
Citat:
Har provat allt och det sista är strömsparläge på telefonen. Jag laddar telefonen bara upp till 80% och aldrig under 20% men ändå drar telefonen ur sig under natten till ca 30% till nästa morgon och då använder jag den endast ca 1 timme under dygnet för att testa. Använder jag den några timmar så måste jag ladda om den igen.
Det här måste ju vara dem mest värdelösaste batteritid på en telefon som är ny. Även min gamla motorola som är mer än ett år har bättre batteritid.
Batterihälsan är ju fortfarande 100% på iPhonen.
Någon som en likadan iPhone? Hur är eran batteritid?
Jag lägger min telefon på laddplattan när jag lägger mig och har alltid 100% på morgonen. Om jag använder telefonen mycket på en dag så har jag aldrig sett den under 80%.
Får jag gissa så ser jag tre alternativ.
1. Du fulladdade aldrig telefonen när den var ny vilket alltid rekommenderades förr för att få maximal batterikapacitet.
2. Du har någon skit i bakgrunden som slukar ström.
3. Du fick en telefon med kasst batteri.
Nu har du garanti kvar på telefonen så börja med att fabriksåterställa den och om det inte hjälper så får återförsäljaren fixa ditt problem.
Citera
2023-01-16, 08:40
Medlem
ponykalles avatar
Nå,,,,,har du fått nån ordning på batteritiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in