2023-01-12, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Flytta till australien, eller gör en egen resa dit i nån månad för att kolla läget, har själv varit där, jävligt coolt ställe

Ja, alla åker eller flyttar dit, förstår inte varför. Är så jävla rädd för spindlar att jag skulle trilla av pinnen om jag såg en där borta.
Citera
2023-01-12, 04:56
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Hahahaha. Men hur lyckas dom? Hur hittar de bra ställen? Jag behöver en liten guide om jag ska våga.
Ett bra tips är att ha en buffert såklart flygbiljett. Lev som backpacker. Försök fixa aksassa så du kan glida runt spara för i asien är det mesta billigt. Under tiden hittar du arbete online skaffar en lya på 1 rum typ 25 kvadrat. Om andra kan så kan du med eller hur. Glida på akassan kanske kan ge dig en livlina på 6 månader innan AF börjar snacka massa. Man måste liksom våga för att vinna med.
Inget kommer gratis från ovan.
Citera
2023-01-12, 04:58
Medlem
En till idé som är helt idiotisk!
Göra något kul olagligt och sen chilla kåk något år? Är väl rena semestern nu för tiden.
Citera
2023-01-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Ett bra tips är att ha en buffert såklart flygbiljett. Lev som backpacker. Försök fixa aksassa så du kan glida runt spara för i asien är det mesta billigt. Under tiden hittar du arbete online skaffar en lya på 1 rum typ 25 kvadrat. Om andra kan så kan du med eller hur. Glida på akassan kanske kan ge dig en livlina på 6 månader innan AF börjar snacka massa. Man måste liksom våga för att vinna med.

Sant sant.. jag suger på den karamellen jag. Spännande idé.
Citera
2023-01-12, 04:59
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Nu så. Nu pratar vi. De här gillar jag.
Ett problem dock. Jag har försökt tagit de förr men de biter inte på mig.
Misstänker att det är pga Abilify som jag äter? Hur länge måste man vara helt ren innan man lappar upp de?

Så din lösning är mer droger? Vad hände med att bryta mönster?

Börja med att ta bort alla droger ur ditt liv. Träna och ät hälsosamt medan du jobbar och sparar lite pengar. Sen gör du nåt kul för pengarna, ta semester och res till ett ställe du alltid velat besöka. Se till att låta bli droger när du är där, och försök vara social med folk du möter. Efter resan sätter du upp ett nytt resmål som du ska besöka, säg 6 månader senare. Du jobbar, låter bli droger, sparar pengar och åker igen. Sen upprepar du detta igen.

Att säga upp sig, flytta eller resa bort länge utan plan kommer inte att fungera, det är bara en flykt som kommer att göra att du i bästa fall hamnar där du började, och i värsta fall i ett ännu sämre läge utan bostad och jobb. Bara du kan skapa den förändring som du vill ha och det gör du genom att ta tag i livet, inte genom att fly från det.
Citera
2023-01-12, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Så din lösning är mer droger? Vad hände med att bryta mönster?

Börja med att ta bort alla droger ur ditt liv. Träna och ät hälsosamt medan du jobbar och sparar lite pengar. Sen gör du nåt kul för pengarna, ta semester och res till ett ställe du alltid velat besöka. Se till att låta bli droger när du är där, och försök vara social med folk du möter. Efter resan sätter du upp ett nytt resmål som du ska besöka, säg 6 månader senare. Du jobbar, låter bli droger, sparar pengar och åker igen. Sen upprepar du detta igen.

Att säga upp sig, flytta eller resa bort länge utan plan kommer inte att fungera, det är bara en flykt som kommer att göra att du i bästa fall hamnar där du började, och i värsta fall i ett ännu sämre läge utan bostad och jobb. Bara du kan skapa den förändring som du vill ha och det gör du genom att ta tag i livet, inte genom att fly från det.

Fitta, jag visste någon helt rimlig person skulle hitta hit till slut och klocka mig rätt upp och ner..

Bara jag läser de där blir jag helt matt. Jag har ingen motivation, inget spelar någon roll. Vad ska jag kämpa för? Kommer aldrig må bra ändå. Måste hitta något som motiverar.
Citera
2023-01-12, 05:12
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Fitta, jag visste någon helt rimlig person skulle hitta hit till slut och klocka mig rätt upp och ner..

Bara jag läser de där blir jag helt matt. Jag har ingen motivation, inget spelar någon roll. Vad ska jag kämpa för? Kommer aldrig må bra ändå. Måste hitta något som motiverar.

Kan du inte försöka nämna ett enda resmål som du någon gång har funderat på att besöka?
Citera
2023-01-12, 05:19
Medlem
Citat:
Kan du inte försöka nämna ett enda resmål som du någon gång har funderat på att besöka?

Jag vill gärna åka till Italien. Mycket intressant kultur och bra mat.
Citera
2023-01-12, 05:31
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag vill gärna åka till Italien. Mycket intressant kultur och bra mat.

Ok. Bra start. Du gillar Italien, du gillar tydligen också kultur och mat. Nu har vi tre saker att jobba med. Kan du svara på några frågor till?

1. Vilka städer, regioner eller sevärdheter i Italien skulle du helst vilja se? Nåt ställe du har tänkt på, eller som du har sett i nån film.
2. Vilken sorts kultur gillar du mest? Musik? Konst? Arkitektur? Historia?
3. Är det nån italiensk mat du gillar mer än annan?
Citera
2023-01-12, 05:53
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Går inte som förr att vara utomlands och stämpla du måste grupprunka med AF för att få akassan behövs inte att klippa alla droger för att komma i fas och ja abilify mm antipsykoticum dämpar Lsd trippar
Senast redigerad av volvo666 2023-01-12 kl. 05:57.
Citera
2023-01-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ok. Bra start. Du gillar Italien, du gillar tydligen också kultur och mat. Nu har vi tre saker att jobba med. Kan du svara på några frågor till?

1. Vilka städer, regioner eller sevärdheter i Italien skulle du helst vilja se? Nåt ställe du har tänkt på, eller som du har sett i nån film.
2. Vilken sorts kultur gillar du mest? Musik? Konst? Arkitektur? Historia?
3. Är det nån italiensk mat du gillar mer än annan?

Hmm.. Nästan alla deras storstäder, typ åka på en genomresa norr till söder.
Är väldigt intresserad av historia.
Sen vill jag åka till Vatikanstaten. Religon fascinerar mig på något sätt. Hur gammalmodiga de är. Och vad de tror och inte tror på. Är inte troende själv. Vill se konsten i Sixtinska kapellet.
Vill gärna, som alla andra, frossa i pasta, pizza och vin. Har inte druckit på något år dock, vet inte om jag fortfarande kan njuta av vin.
Senast redigerad av Hogstedt90 2023-01-12 kl. 07:49.
Citera
2023-01-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
Går inte som förr att vara utomlands och stämpla du måste grupprunka med AF för att få akassan behövs inte att klippa alla droger för att komma i fas och ja abilify mm antipsykoticum dämpar Lsd trippar

Vilka droger är ok då tycker du?
Ja jag märkte det haha. Synd. Hade behövt den där djupa insikten alla säger man får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in