Göteborg, bajsattack i fängelset fick fångarna att jubla
När fången kastade en hink med bajs och urin över kriminalvårdaren jublade de andra intagna:
Det var avskyvärt och fruktansvärt äckligt. Jag fick kasta min uniform sa pliten och resten förtäljer icke historien?
Det här är ett bevis på att rehabilitering i svenska fängelser inte fungerar.
När kommer plitarna utrustas med kofösare för att sätta fångarna på plats när dom missköter sig?
Fången borde få städa toaletterna i något år framåt efter detta.
Flugor dras till skit.
Tömma latrinen kan inte vara ett kul jobb?
Pliten som blev nedsölad, åkte han till jobbet kommunalt eller i egen bil?
Kan tänka mig att det fortfarande luktade fan efter duschen och att pliten fick äckelkänslor som varar ända ut i påska?
En man vid namn Pelle Lundqvist dömdes förra året för en hel drös med brott till cirka 3 års fängelse. Han blev dömd bland annat för rån, rånförsök, rattfylleri och flera ringa narkotikabrott. Rånet han blev dömd för var även väldigt våldsamt där han och hans kumpaner trängde sig in och misshandlade brottsoffren i deras hem med tillhyggen och man ströp även en av dom med en elsladd.
Flugor dras till skit.
Tömma latrinen kan inte vara ett kul jobb?
Pliten som blev nedsölad, åkte han till jobbet kommunalt eller i egen bil?
Kan tänka mig att det fortfarande luktade fan efter duschen och att pliten fick äckelkänslor som varar ända ut i påska?
Saltvik ligger lite utanför Härnösand, så jag tror de flesta åker egen bil.
Fången borde få städa toaletterna i något år framåt efter detta.
Att vara städare är ett hedersuppdrag på avdelningen. Hen slipper "sysselsättning " dvs jobb. Så nej, denna klienten lär inte få städa toaletter. Han sitter helt säkert på isol och kommer flyttas till annan anstalt. Som sig bör. Säkerligen också fördröjda permissioner- om det nu finns på kartan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!