• 3
  • 4
2023-01-13, 15:02
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Beror på hur sammansvetsade man är och hur stort gänget är 5-6 styck som är ett riktigt bra kompisgäng så tycker jag köper ni mat för pengarna, räcker med 100kr var och kanske alkohol för 100kr (2-3 bag in box) och så kör ni en PS3-kväll. Lagar mat tillsammans och tävlar med varandra i diverse retrospel och snackar skit. Räcker skulle jag säga och blir roligare och intimare än ens utekvällar. Jag var värd för sådana kvällar innan. Har massa roliga dumma spel (start the party t ex). Är vissa i gänget lite musikaliska hade vi testat någon musik t ex eller något annat.

Annars kanske mellanting är bowling eller biljardkväll.

Ska man öka på kostnaderna lite så kanske man hoppar på typ Polenbåten eller Vikingline, fast det har nog blivit några hundringar dyrare. Tidigare gick en kväll på Polenbåten för typ 499, men det är år och dar sedan.

Blir ju snarare roligt än spännande. Spänning har jag ingen aning om gör nästan aldrig något spännande.
Citera
2023-01-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tja.

Om du hade ett gäng polare och alla hade fått en varsin femhundring i julklapp.
Hur hade ni spenderat pengarna för att få maximal njutning?
Tanken är att få så mycket rolighet/spänning för 500 kr var som bara möjligt.

Vad kan man göra? Kom med förslag

I Linköping kan man gå på Box-hotells spa för omkring 200 kr/skalle. Då räcker pengarna till en eller två drinkar dessutom.

Annars är Bowling en favorit som är rimligt prissatt.

Ser jag bara till moig själv så hade jag eventeullt försökt hyra en gymnasik sal och ordnat en Badmington turnering. Går att hyra för runt 300 kr/bana och timme på gymmet där jag tränar. Aktiviteter där man rör på sig är roliga....
Citera
2023-01-13, 15:27
Medlem
Atamons avatar
Lidl's oxpytt, ägg, rödbetor, HP-Sauce!
Och så Pripps Blå för resten!
Citera
2023-01-13, 15:30
Medlem
Leta rätt på en lämplig vandringsled där det finns övernattningsstugor. Snöra på kängorna, ladda ryggsäckarna med lite enklare grillmat och öl. Knata ut i skogen och övernatta efter vägen. Jag gjorde det i höstas och det var mycket lyckat.
Citera
2023-01-13, 15:56
Avstängd
Adelaides avatar
500 kr räcker till åtminstone 4 lappar LSD. Ni kommer flyga till månen! Och därmed får ni extremt mycket för pengarna.
Citera
2023-01-13, 15:58
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Lidl's oxpytt, ägg, rödbetor, HP-Sauce!
Och så Pripps Blå för resten!

Man blir så pissenödig mitt i natten, för en ynka 500 hundring, lite steamad hockey kanske.
Citera
2023-01-13, 16:00
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
500 kr räcker till åtminstone 4 lappar LSD. Ni kommer flyga till månen! Och därmed får ni extremt mycket för pengarna.

Varit ett alternativ om jag inte bodde på högt up... Streaming tv och några öl samt ev chips om det räcker.
Citera
2023-01-13, 16:53
Medlem
zxcvb45s avatar
Köp en jävla massa bärs och sprit på bolaget och häng ut i någons hem bara, alltid trevligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in