• 1
  • 2
2023-02-28, 14:54
Medlem
Magkänslan säger att det skulle kunna fungera. Samhället blir mer och mer exklusivt och exkluderande, genom privata elitskolor, svindyra sportakademier (good to great, Brommapojkarna(?), Skidåkning etc etc), vip-kort i matbutiker med mera.

Klassamhället är på väg tillbaka.
Personligen tycker jag det är en ganska äcklig utveckling till viss del, men jag kan förstå att societeten inte pallar med vakter och stöket på de "allmäna" nattklubbarna. Skönare att köpa sig in på ett forum för likasinnade. Lika barn leka bäst.
Citera
2023-03-13, 10:35
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Magkänslan säger att det skulle kunna fungera. Samhället blir mer och mer exklusivt och exkluderande, genom privata elitskolor, svindyra sportakademier (good to great, Brommapojkarna(?), Skidåkning etc etc), vip-kort i matbutiker med mera.

Klassamhället är på väg tillbaka.
Personligen tycker jag det är en ganska äcklig utveckling till viss del, men jag kan förstå att societeten inte pallar med vakter och stöket på de "allmäna" nattklubbarna. Skönare att köpa sig in på ett forum för likasinnade. Lika barn leka bäst.

Vet inte hur mycket "överklass" detta är; mer kreativa människor här.
Citera
2023-03-14, 20:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Självklart ingen överklass som är med i denna wannabe klubb. Skulle inte förvåna mig om det blir en samlingspunkt för kriminella blandat med "låtsas vara överklass folk" från Täby och unga tjejer i kreativa yrken.
Citera
2023-03-27, 08:50
Medlem
Fin liten medlemsklubb ni har där, rika Stockholms-svin. Vore ju jättetråkigt om organiserade kriminella blev medlemmar en masse. Det verkar inte saknas svartskallar i organisationen och kändisarna som tycker det här är märkvärdigt tävlar om att vara mest "vidsynta" och "toleranta" (det är så man visar att man är fin idag), ingen av dem kommer att kunna stoppa en sådan utveckling innan det är för sent.

Ser fram emot detta.
Citera
2023-04-22, 07:31
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Självklart ingen överklass som är med i denna wannabe klubb. Skulle inte förvåna mig om det blir en samlingspunkt för kriminella blandat med "låtsas vara överklass folk" från Täby och unga tjejer i kreativa yrken.

Överklassen har sina egna nätverk. Träffas i en kyrka gör man vid dop, begravningar och giftemål.

Nej, i London kan det fungera, i Stockholm trillar det mellan stolarna. Sälja in en affärside att individer vill träffas klättrandes på den sociala stegen är bara trams.
Senast redigerad av Mullret 2023-04-22 kl. 07:34.
Citera
2023-04-24, 16:16
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Överklassen har sina egna nätverk. Träffas i en kyrka gör man vid dop, begravningar och giftemål.

Nej, i London kan det fungera, i Stockholm trillar det mellan stolarna. Sälja in en affärside att individer vill träffas klättrandes på den sociala stegen är bara trams.

Det finns ju massa urgamla herrklubbar i Sverige och de verkar ju funka?
Citera
2023-04-27, 11:53
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag tror dessa klubbar skapas i all högre utsträckning för att man vill slippa just detta som blir allt mer vanligt på krogen.
Så jag betvivlar att detta öde är hugget i sten.
Citera
2023-12-06, 14:03
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Sett en hel del invandrar patrask som tror dom är något på SOHO house så inte är det något för den riktiga överklassen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in