Citat:

Ursprungligen postat av mtflash

Håller med helt. Självklart så är ett okänt litet svenskt källarband ingen relevant part i kriget eller i att avgöra andra länders befolkningars öden. Ren och skär idioti.
Dock; det är ju en stor risk att även dessa små C-band influerar deras fans. Det är ett stort riskmoment, och man har ju inte minst lätt att påverka ungdomar som har svårt att tänka kritiskt och självständigt. Tycker man redan sett flera exempel på det här i tråden då bandets fans är extrema i sin urskillningslösa dyrkan, och till den grad att de påverkats att stödja Putins krig och terrorverksamhet.

Citat:

Ursprungligen postat av 
RysslandSplittras

Håller med, se bara på användare Ankademiker.

Känner inte till Sabaton mer än att jag lyssnat lite på en låt jag glömt, troligen efter att Jimmie sa han hade dem som favoritban (men inte Jimmie-fan heller, då eller senare). (Min favoritmusik är jazz och klassisk musik.) 
Dock vet jag så mycket om musik att försöken av tre signaturerna ovan att - detta dock OT - beskriva dem som källarband och annat inte är rättvisande. Men korkade är de ju... (Nästan för korkade för att svaret blir annat än att mata trollen.) 
Påminner om att mitt argument är att det Sabatons medlem uttalade 2014 beskrev uttalade åsikter hos Krimbor han mött och att de inte avvek från bilden av dessa som SVT förmedlade i ett reportage efter annektering eller en samtida ukrainsk studie redovisad i Washington Post-artikeln jag länkade.
Om SVT och en (pro-)ukrainsk tankesmedja 2014 uttala sig om Krimbor upplever sig ukrainska eller rysk (svaret från SVT och Ukrainas tankesmedjas poll var "ryska"), orimligt att Sabaton ska straffas för bandmedlems korrekta reflektion. 
Även osant trams om Sabatons texter här
från svamlarna tycks det (läst om dessa någon gång).