2023-01-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tycker det mest är festligt med alla extrema fans, som sväljer allt artisterna gör och säger 100% med hull och hår. Det finns ingen annan sanning. Blir liksom en enda stor religion där man inte får tycka något självständigt.
Du gillar tydligen att hitta på egna sanningar… så fortsätt och lev i din fantasivärld med dina fantasier jag ska inte störa mer… 😘
Citera
2023-01-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Du gillar tydligen att hitta på egna sanningar… så fortsätt och lev i din fantasivärld med dina fantasier jag ska inte störa mer… 😘

Tror att det är snarare ni förblindade Sabtier-fans som lever i en fantasivärld med rysk fortsatt dominans av Krim.
Citera
2023-01-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad menar du med "lynchningsmentalitet" ditt korkade rysstroll?
Krim blev illegalt ockuperat och annekterat av Ryssland efter en farsartad "folkomröstning" 2014.
Vad invånarna där tycker är helt ointressant, det är liksom inte så det fungerar att de kan välja vilken nation som ska härska över dem.

Sabaton får ha vilka åsikter som helst men de kan inte undgå ansvaret för dem, så funkar det i livet.

Detta är exakt den verklighetsflykt som dessa fans håller på med. De stoppar huvudet i sanden och tror blint på sina idoler och vad de säger. Inget som helst eget kritiskt tänkande.
Citera
2023-01-16, 12:42
Medlem
Joeybananass avatar
Sabaton får behålla priset. Bra.

https://omni.se/trots-kritiken-sabat...-pris/a/MoPXzM

https://www.youtube.com/watch?v=ooUX8_jDHxc
Citera
2023-01-16, 12:46
Medlem
Citat:
Detta är exakt den verklighetsflykt som dessa fans håller på med. De stoppar huvudet i sanden och tror blint på sina idoler och vad de säger. Inget som helst eget kritiskt tänkande.
Glömde ett tillägg i mitt tidigare inlägg….Du vet väl om att Sabaton har varit tydliga med att dom tar avstånd från kriget… och att dom varit tydliga med att dom står bakom folkrätten… eller har du glömt att läsa på fakta i din fantasivärld… du kanske inte vet hur man söker fakta…
Citera
2023-01-16, 13:16
Medlem
Citat:
Glömde ett tillägg i mitt tidigare inlägg….Du vet väl om att Sabaton har varit tydliga med att dom tar avstånd från kriget… och att dom varit tydliga med att dom står bakom folkrätten… eller har du glömt att läsa på fakta i din fantasivärld… du kanske inte vet hur man söker fakta…

Läs inlägget jag replikerar på.

Både det inlägget och min replik avser bandets åsikter om att Krim är rättmätigt ockuperat av Ryssland, och att de stödde den militära annekteringen av Krim.
Citera
2023-01-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Ja fast hur du än vänder och vrider på det blir straffet retroaktivt eftersom uttalandet är gammalt och knappast okänt. Tycker synd om dig som är helt hjärntvättad av media.

Det är beundransvärt att Sabaton vågar stå på sig och inte sprider en ensiden och förljugen bild utan att de beskriver verkligheten. När allt kommer omkring har inte Ukraina något på Krim att göra, de är hatade av alla som bor där. Vem som har rätt och fel när de ritade kartan är jävligt ointressant i det långa loppet. Gränser följer folkviljan annars hade vi haft kvar 20000 år gamla gränser och inget kunnat göra när demografin ändras.
Ja alla rysligares ska straffas.
Citera
2023-01-16, 15:53
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Att kalla Sabaton för ett C band och källarband visar bara att ni inte har koll på musik… speciellt inte hårdrock…

Man behöver inte gilla musikstilen men fakta är att Sabaton ÄR ett av Sveriges största hårdrocksband och har lyckas med otroliga framgångar…

Sabaton är ju musikaliskt milsvid ifrån gamla klassiska hårdrockare som Metallica
Led Zeppelin Sepultura ,Iron Maiden
you name it..
Dansband med hårdrocks-sound?
Citera
2023-01-16, 16:09
Medlem
diakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Sabaton är ju musikaliskt milsvid ifrån gamla klassiska hårdrockare som Metallica
Led Zeppelin Sepultura ,Iron Maiden
you name it..
Dansband med hårdrocks-sound?

Så kallad Putinrock?
Citera
2023-01-16, 17:07
Medlem
ankademikers avatar
Citat:

Håller med helt. Självklart så är ett okänt litet svenskt källarband ingen relevant part i kriget eller i att avgöra andra länders befolkningars öden. Ren och skär idioti.

Dock; det är ju en stor risk att även dessa små C-band influerar deras fans. Det är ett stort riskmoment, och man har ju inte minst lätt att påverka ungdomar som har svårt att tänka kritiskt och självständigt. Tycker man redan sett flera exempel på det här i tråden då bandets fans är extrema i sin urskillningslösa dyrkan, och till den grad att de påverkats att stödja Putins krig och terrorverksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Håller med, se bara på användare Ankademiker.

Känner inte till Sabaton mer än att jag lyssnat lite på en låt jag glömt, troligen efter att Jimmie sa han hade dem som favoritban (men inte Jimmie-fan heller, då eller senare). (Min favoritmusik är jazz och klassisk musik.)

Dock vet jag så mycket om musik att försöken av tre signaturerna ovan att - detta dock OT - beskriva dem som källarband och annat inte är rättvisande. Men korkade är de ju... (Nästan för korkade för att svaret blir annat än att mata trollen.)

Påminner om att mitt argument är att det Sabatons medlem uttalade 2014 beskrev uttalade åsikter hos Krimbor han mött och att de inte avvek från bilden av dessa som SVT förmedlade i ett reportage efter annektering eller en samtida ukrainsk studie redovisad i Washington Post-artikeln jag länkade.

Om SVT och en (pro-)ukrainsk tankesmedja 2014 uttala sig om Krimbor upplever sig ukrainska eller rysk (svaret från SVT och Ukrainas tankesmedjas poll var "ryska"), orimligt att Sabaton ska straffas för bandmedlems korrekta reflektion.

Även osant trams om Sabatons texter här
från svamlarna tycks det (läst om dessa någon gång).
Senast redigerad av ankademiker 2023-01-16 kl. 17:16.
Citera
2023-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Nu hade Sabatons gruppmedlem rätt om att Krims befolkning ser sig som rysk. Ett par decennier efter att Ukrainas gräns drogs (vissa menar enligt västs önskemål då Ryssland var svagt efter Sovjets kollaps) mätte en ukrainsk think tank åsikter hos befolkningen. 2/3 av Krimborna såg sig geopolitiskt som ryssar (ca 55 % i östra Ukraina). Vidare talar 95 % ryska:

Spelar ingen roll. Det ger dig/Putin/Ryssland ingen rätt att med militära medel gå in och ta en annan stats område.

Är Ryssarna som bor där missnöjda så får de flytta till Ryssland eller någon annanstans.

Krig och våld tycks vara din patentlösning på allt.

Citat:
Apropå framtida hyllningslåt tycks Ryssland överlägsna och ukrainska arméns Azov-nazister lär mörda krigsfångar. Men narrativet viktigare än verkligheten, in med ukrainare i köttkvarnen (sen Nato-pojkar eller rent av kärnvapen?) för att "befria" ryska befolkningen.

Det är Ryssarna som är terrorister. Det har fastslagits att de begår terror mot Ukraina.

Du stöttar terrorister din djävel!
Citera
2023-01-16, 18:29
Medlem
Citat:
Det, jämte aktivt Nato-närmande och avsikt att ansluta sig mot ett med Ryssland ingånget avtal är orsaker. Sen är väl ur ett mänskligt perspektiv Krims annektering inte orimlig om en stor majoritet är etniska ryssar på historisk rysk mark och helst inte önskar tillhöra det land de tillhör (Ukraina). Att attackera denna ryska befolkning med våld för att de ska tillhöra landet endast en minoritet önskar tillhöra känns creepy.

Du som refererar till UN i dina inlägg; Rysslands med våld annektering av Krim anses olaglig enligt UN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in