2023-01-11, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Du måste tyvärr finna dig i att ingen kommer att lägga pengar på att du ska slippa vänta på PM. Det är bara efterblivet att tro det.
Jag är fullständigt medveten om att det inte kommer ske, så det är absolut inga problem. Det hindrar mig inte från att diskutera saken.

Om Flashback hade haft öppen källkod hade jag fixat det gratis.
Citera
2023-01-11, 23:42
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag är fullständigt medveten om att det inte kommer ske, så det är absolut inga problem. Det hindrar mig inte från att diskutera saken.

Om Flashback hade haft öppen källkod hade jag fixat det gratis.
Flashback använder vBulletin så varsågod och presentera ett förslag istället för att bara snacka om det.
Citera
2023-01-11, 23:45
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Nu tror jag visst att herrn har gått över till att lägga ord i mun på mig. Är det hans standardgrepp när argumenten tryter?
Sluta låtsas att du inte tror att jag är ärlig i mina inlägg. Det är ironiskt nog ett dåligt sätt att argumentera.
Du sa detta:
Citat:
Det är utmärkt att de trådarna försvinner ur läsarnas åsyn, men det är i sig ingen anledning att låta informationen till användarna om vad som har hänt med tråden fortsätta vara lika mystisk som den är nu.
Varför är det ett problem att "informationen till användarna om vad som har hänt med tråden fortsätter att vara lika mystisk som den är nu"? Om du nu inte tycker att du av någon anledning har rätt att veta det. Att informationen tas bort beror ju på att vi inte ska se den.
Citera
2023-01-11, 23:46
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Flashback använder vBulletin så varsågod och presentera ett förslag istället för att bara snacka om det.
Det är allmänt känt att Flashbacks version av vBulletin är så kraftigt modifierad att ditt förslag inte är genomförbart. Jag misstänker att även du vet det, och att du lägger förslaget i ond tro.
Citera
2023-01-11, 23:48
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Varför är det ett problem att "informationen till användarna om vad som har hänt med tråden fortsätter att vara lika mystisk som den är nu"? Om du nu inte tycker att du av någon anledning har rätt att veta det. Att informationen tas bort beror ju på att vi inte ska se den.
Men kära lilla vän. Jag tror inte att jag kan härleda några rättigheter alls från min status som användare av detta forum. Hur skulle det gå till? Är det här ett försök från din sida att avleda uppmärksamheten från det faktum att du trampar vatten?
Citera
2023-01-11, 23:48
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det är allmänt känt att Flashbacks version av vBulletin är så kraftigt modifierad att ditt förslag inte är genomförbart. Jag misstänker att även du vet det, och att du lägger förslaget i ond tro.
Du kan ju ändå visa ett förslag i originalversionen. Så modifierad är den inte att man inte kan göra det. Jag säger inte att ni ska visa ett förslag som bokstavligen kan kopieras rakt in i Flashback utan någon modifikation.
Citera
2023-01-11, 23:49
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Men kära lilla vän. Jag tror inte att jag kan härleda några rättigheter alls från min status som användare av detta forum. Hur skulle det gå till? Är det här ett försök från din sida att avleda uppmärksamheten från det faktum att du trampar vatten?
Du svarar ju inte på frågan. Varför tycker du att det är ett problem att informationen tas bort?
Citera
2023-01-11, 23:49
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du kan ju ändå visa ett förslag i originalversionen. Så modifierad är den inte att man inte kan göra det. Jag säger inte att ni ska visa ett förslag som bokstavligen kan kopieras rakt in i Flashback utan någon modifikation.
Jag har ingen susning om hur man kodar. Blandar du ihop mig med någon annan?
Citera
2023-01-11, 23:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Jag har ingen susning om hur man kodar. Blandar du ihop mig med någon annan?
Men ändra det första "Du":et i meningen till "Man" när du läser inlägget då, herregud. Poängen är ju densamma oavsett om det är du eller SvenHelsing som presenterar en lösning på problemet som ni anser finns. Poängen är inte vem som gör det. Varför kommentera onödiga detaljer?
Citera
2023-01-11, 23:54
Citat:
Jag vet att Flashback aldrig någonsin skulle plocka in den i sin kodbas. Dels för att de redan har moddat vBulletin jävligt hårt, och dels för att det här är ett typiskt sådant förslag som de helt enkelt aldrig skulle gå med på.

Om admin skulle säga att de kommer lägga in det om jag fixar det så är det en annan femma.
Citera
2023-01-11, 23:54
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Du svarar ju inte på frågan. Varför tycker du att det är ett problem att informationen tas bort?
Jaha, den har jag ju redan besvarat i ett tidigare skede, men jag kan för all del utveckla: Jag föredrar gränssnitt som inte ständigt signalerar till mig att jag bara får använda dem på nåder. Det har med något som kallas användarvänlighet att göra, ett begrepp jag rekommenderar dig att kolla upp om du inte har hört talas om det förr. Den nuvarande policyn går ut på att användarna ska få så lite info som möjligt om hur de diskussioner de deltar i administreras, och jag tycker det sänder en trist signal till användarbasen. Det är inte så väsentligt att mitt användande av Flashback står och faller med det, men det är en punkt på vilken forumet kan förbättras.

Som jag förstår din argumentation är det inte bra med förbättring eftersom det medför att någon någonstans behöver agera.
Citera
2023-01-11, 23:59
Medlem
Neroxxs avatar
Det jag kan tycka är drygt med detta är inte nödvändigtvis att tråden tas bort . Men däremot ifall man börjat skriva ett inlägg och sedan trycker sänd, då försvinner allt. Om man dock skulle ändra en sådan sak, dvs att dst endast kommer upp en text typ "tråd har raderats för X anledning" och att då ens inlägg står kvar så man kan klippa ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in