2006-07-19, 03:22
Medlem
Subways Southwest-sås/dressing. var kan man köpa eller hur göra den?, den är ju så jävla god.
Citera
2006-07-19, 03:26
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Subways Southwest-sås/dressing. var kan man köpa eller hur göra den?, den är ju så jävla god.

Tycker den smakar skit. Hade en period då jag käkade Subway som fyllekäk, men det tillfredsställde inte på samma sätt som t.ex. Burger King eller en svettig kebabrulle.
Citera
2006-07-19, 08:56
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi

Kan bara hålla med. Den är underbar, vill med veta hur jag skall göra den, eller något liknande.
Citera
2006-07-19, 13:34
Medlem
Tyvärr vet jag inte var du köper den men här har du ett recept i alla fall:

http://www.recipezaar.com/82591
Citera
2006-07-23, 23:38
Medlem
polyesterpams avatar
kallas ofta southwest chipotle, inte så svårt att göra själv. kan man inte få tag på de rökta chilifrukterna kan man fixa till röksmaken med liquid hickory smoke, finns på flaska i välsorterade mataffärer. gött.
Citera
2006-07-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
kallas ofta southwest chipotle, inte så svårt att göra själv. kan man inte få tag på de rökta chilifrukterna kan man fixa till röksmaken med liquid hickory smoke, finns på flaska i välsorterade mataffärer. gött.

Eller varför inte chipotle-tabascon?
Citera
2006-07-24, 01:37
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakman
Eller varför inte chipotle-tabascon?

nämen se där! inte visste jag att det fanns såna gottigheter. tackar för den infon.
Citera
2006-07-24, 20:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aelrik
Tyvärr vet jag inte var du köper den men här har du ett recept i alla fall:

http://www.recipezaar.com/82591
Förut brukade jag äta på Subway dagligen, då det låg i närheten av mitt tidigare jobb. Testade ovanstående recept (med Tabasco Chipotle istället för inlagd) och nog smakade det Subway om min sub (som för övrigt bestod av: baguette, ost, grön paprika, isbergssallat, tomat, skivade oliver samt dressingen). Hade varit gott med lite kött på också, men nu hade jag ju inget bacon eller skinka hemma ...

För övrigt anser jag att det borde öppnas fler Subways i Sverige, istället för det sunkiga Sandys som dyker upp som ogräs överallt.

Här är mitt enhetsomvandlade recept (något avrundat för att göra tillagandet enkelt):

Citat:
1 dl majonnäs (jag använde Kavlis lättmajonnäs, obs ej fettfri!)
1 tsk dijonsenap
1 tsk färskpressad limejuice
2 tsk Tabasco chipotle (jag hade nog i lite extra, kanske 3 tsk)
1 stor eller 2 små finhackad(e) vitlöksklyftor (ej pressad!)
salt efter smak (gissar att det blev 2-3 krm eller något i den stilen)

Rör ihop och låt stå minst en timme.
Citera
2006-07-25, 00:18
Medlem
grimms avatar
Är det någon som vet vart man hittar fler subwayrecept?? Mackor såsom såser.
Citera
2006-07-25, 00:23
Medlem
Perfekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Är det någon som vet vart man hittar fler subwayrecept?? Mackor såsom såser.

http://www.topsecretrecipes.com/home.asp

2 såser iaf.
Citera
2006-07-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Förut brukade jag äta på Subway dagligen, då det låg i närheten av mitt tidigare jobb. Testade ovanstående recept (med Tabasco Chipotle istället för inlagd) och nog smakade det Subway om min sub (som för övrigt bestod av: baguette, ost, grön paprika, isbergssallat, tomat, skivade oliver samt dressingen). Hade varit gott med lite kött på också, men nu hade jag ju inget bacon eller skinka hemma ...

För övrigt anser jag att det borde öppnas fler Subways i Sverige, istället för det sunkiga Sandys som dyker upp som ogräs överallt.

Här är mitt enhetsomvandlade recept (något avrundat för att göra tillagandet enkelt):

Blir hungrig av att läsa dettta. Vad är tabasco chipotle och vad är den inlagda sorten? Vanlig tabasco då, eller louisiana hot sauce kan det funka?
Citera
2006-07-25, 00:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
Blir hungrig av att läsa dettta. Vad är tabasco chipotle och vad är den inlagda sorten? Vanlig tabasco då, eller louisiana hot sauce kan det funka?
Tabasco chipotle finns i de flesta varuhus bredvid den vanliga Tabascon. Fast flaskan är mycket större. Chipotle är namnet för rökt jalapeño, vilket ger en mycket fin unik rökig smak, jag tror knappt att det går ersätta med en kombination av vanlig Tabasco och t.ex. Liquid smoke.

Den inlagda chipotlen brukar finnas i vissa invandrarbutiker. Den är inlagd i någon slags sås och förpackad i konservburkar. Märket brukar vara La Costeña. Annars finns det torkad chipotle att köpa i vissa välsorterade butiker, dels hela och dels malda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in