2023-01-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det sa du iofs inget om, men exempelvis sparbankerna, skandia, svea, handelsbanken etc. Däremot brukar storbankerna ta betalt för sina betalkort, vilket gör att man inte har några betaltkort hos dem.

Inte jag, men den som du svarade att 0kr var "normalpris".

Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vilken bank? Byt bank, avgiften brukar ligga på 300-400kr/år för ett personkonto med internetbetalning.

Svea har något de kallar "grundpaketet" för 19kr/mån, kan man verkligen betala utan det?
Handelsbanken har "bastjänsten" för 25kr/mån (om man instället betalar för ett Mastercard så ingår Bastjänsten utan kostnad).
Citera
2023-01-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
Du betalar för bankens förmedlingstjänster. De som gör att du kan skicka betalningar, fakturor osv. Jag har Nordea och betalar ungefär lika mycket men jag har "personlig service" som tillägg. Om du inte har några extratjänster tycker jag det låter dyrt.

Är intresserad av vad som ingår i Nordea personliga service.

Att de inte ignorerar en fullständig eller att man bara behöver sitta i telefonkö en timme istället för tre?

Tycker Nordea har gått från att vara väldigt bra till totalt värdelöst på ca tre år.
Citera
2023-01-14, 20:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ska man verkligen betala 70 kr i mån för ett konto hos en bank som använder ens pengar för att investera för sig själva och har miljarder i vinst? Finns det några alternativ?

Bara ett konto? Inget mer? Till exempel:

*Betalkort
*Internetbank med möjliighet att betala räkningar
*Möjlighet att registrera autigirobetalningar
*Möjlighet att föra över pengar till konton i andra banker
*Swish

Har du verkligen "bara ett konto" hos banken?
Byt bank i så fall.
Citera
2023-01-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Svea har något de kallar "grundpaketet" för 19kr/mån, kan man verkligen betala utan det?
Handelsbanken har "bastjänsten" för 25kr/mån (om man instället betalar för ett Mastercard så ingår Bastjänsten utan kostnad).
Har du dessutom handelsbankens kreditkort istället för debitkort, kostar 360 kr/år tror jag, får du 0,004 kr i kickback per krona. Så handlar du för snitt 7500 kr per månad går du plus/minus noll.
Citera
2023-01-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Jag har både svea och handelsbanken och betalar 0kr, och kan betala räkningar med båda om jag vill och på svea har jag även ett kort som inte kostar något. Sedan kan det givetvis ändras, men fram tills idag så har jag inte betalt en krona. Var är alla banker som tar betalt för internetbank? Så man vet vilka man ska hålla sig undan.

https://www.handelsbanken.se/sv/priv...internetbanken
Citera
2023-01-14, 22:25
Medlem
Citat:
Jag har både svea och handelsbanken och betalar 0kr, och kan betala räkningar med båda om jag vill och på svea har jag även ett kort som inte kostar något. Sedan kan det givetvis ändras, men fram tills idag så har jag inte betalt en krona. Var är alla banker som tar betalt för internetbank? Så man vet vilka man ska hålla sig undan.

https://www.handelsbanken.se/sv/priv...internetbanken

Antingen har du inget allkonto eller så har du någon annan produkt hos SHB som gör att du slipper undan de 25kr/mån för baspaketet.
Citera
2023-01-14, 22:43
Medlem
zombie-nations avatar
Måste vara Swedbank. De tar månadskostnad och lägger på för att man måste betala per månad. Att man tvingas till det brukar bero på att man inte haft ett svenskt bankkonto innan. De tror man kommer skita i att betala en mindre avgift mer sällan. Icke betrodd kund.
Citera
2023-01-14, 22:47
Medlem
PerniWhas avatar
Det låter ju en smula fish.
Jag betalar en avgift för att ha mitt kort kopplat till mitt konto/bank men inget utöver och det kan jag tycka är ok.
Citera
2023-01-15, 00:31
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det låter ju en smula fish.
Jag betalar en avgift för att ha mitt kort kopplat till mitt konto/bank men inget utöver och det kan jag tycka är ok.
Fish?
Vad referar du till?
Citera
2023-01-15, 00:31
Medlem
Citat:
Finns det några alternativ?

Byt bank?
Citera
2023-01-15, 03:22
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ska man verkligen betala 70 kr i mån för ett konto hos en bank som använder ens pengar för att investera för sig själva och har miljarder i vinst? Finns det några alternativ?

Skaffa konto på Skandia, det är gratis. Sen skaffar du ett VISA kort hos Klarna som du binder till skandiakontot, också gratis.
Citera
2023-01-17, 00:03
Medlem
Citat:
Det brukar ligga på 0kr.
nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto