• 1
  • 2
2023-01-11, 15:05
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nej men om du säger det så köper jag det. Jag hade ingen koll bara. Därför jag startade tråden. Placebo och weed funkar inte på mig den saken är klar. Rökt dagligen nästan i 15 år. Så efter att ha läst era synpunkter så känner jag att det nog inte är en bra idé att lägga en tusing på 200 droppar. När jag har lite bättre ekonomi så ska jag ändå testa bara för att liksom.
För priset är det inte värt det. Köp 10 gram bra hasch istället och gör eget extrakt på det, då får du mer THC per krona.
Citera
2023-01-11, 15:11
Medlem
bobo909s avatar
Utan tolerans är det värt det, med blir det rätt dyrt.

4 droppar första gången jag testade och hade nog inte rökt på 1-1.5 år. Var bäng när jag vaknade.
Citera
2023-01-11, 15:13
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Är du säker på det då?

Tycker det låter lite väl högt. Vet du hur mycket dåligt röka som cirkulerar egentligen?

Kan lätt just nu åka ut till nån ort och få riktigt uselt röka.

Tror inte man ska ta sådana nivåer som standard i Sverige.

Tänker.mer att visst finns det bra grejer, men standarden är långt därifrån. Allt det dåliga som det finns bra mkt mer av eftersom det är "halv-fejk" utlblandat och massa annat skit, samt billigare drar ner snittet skulle jag tro.

Jag tror verkligen inte på att kvalitén höjts så mkt som det påstås då det verkar cirkulera en hel del skit som det gjorde förut också.

Tror kanske 12% är mer rättvis räkning. Sen tror jag inte haschet är så starkt faktiskt eftersom det finns mer dåligt hasch i cirkulation än gräs pga. det verkar enklare att göra fejk'hasch och utblandat än grönt.
Klart det finns massa uselt röka också, men det som är "bra" ligger runt halterna jag sagt.
https://polisen.se/siteassets/dokume...under-2020.pdf
År 2020 låg genomsnittet för beslagtaget hasch på 25% THC och för gräs på 12%.
Citera
2023-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Klart det finns massa uselt röka också, men det som är "bra" ligger runt halterna jag sagt.
Så jag var rätt ut en min gissning på 12% och under 35% på hasch.

Tänka sig vad man träffar rätt med intuition och lite erfarenhet.
Citera
2023-01-11, 16:40
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Så jag var rätt ut en min gissning på 12% och under 35% på hasch.

Tänka sig vad man träffar rätt med intuition och lite erfarenhet.
Ja 12% var spot on. Tänk bara på att det är genomsnittet av alla beslag vilket inkluderar riktigt skräp också.
Citera
2023-01-11, 16:43
Medlem
psykoshippiens avatar
Det är otroligt potent, med betoning på otroligt.
Citera
2023-01-11, 17:31
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
För priset är det inte värt det. Köp 10 gram bra hasch istället och gör eget extrakt på det, då får du mer THC per krona.

Hasch e ok och jag har bra kranar. Men jag föredrar gräs ändå. Har gjort spacecake på hasch men blir bäng på ett annat sätt då. Gör jag det riktigt starkt blir jag nästan psykotisk i känslan. Men då e de om jag typ kör en hel femma. Trots väldigt hög tolerans.

Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Utan tolerans är det värt det, med blir det rätt dyrt.

4 droppar första gången jag testade och hade nog inte rökt på 1-1.5 år. Var bäng när jag vaknade.

Då är det helt enkelt inte värt det för min del.

Citat:
De kranarna jag har kan jag säga gräset måste va starkare än 12% men det varierar ibland. Det känner man direkt. De vet alltid vilken strain det är också.
Citat:
Ja 12% var spot on. Tänk bara på att det är genomsnittet av alla beslag vilket inkluderar riktigt skräp också.

Som sagt jag är ganska övertygad om att det jag röker för det mesta är starkare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in