Citat:
Ursprungligen postat av
Bradpaisley94
Familj i Göteborg, så vill vara relativt nära dem nu när jag fått barn. Egentligen saknar jag snö och tycker att det generellt är väldigt blött på västkusten, men finns ju många fördelar med.
Bland de städer jag tittat på verkar Varberg vara västkustens klart bästa stad. Vacker stadskärna, relativt liten "berikning", ordentligt med simhall, sjukhus, stora matbutiker, fina badmöjligheter och lagom avstånd till större orter, både Göteborg och Halmstad. Tillgång till kristen grundskola, vilket är viktigt för mig. Nackdelen är huspriser. Väldigt dyrt. Förutom om man vill bo i Veddige eller möjligtvis Tvååker, men är ju inte samma sak.
Uddevalla har jag aldrig varit i. Ser mycket fulare ut på bilder och mer "berikat". Men ligger bra geografiskt (Bohuslän) och mycket billigare. Är Uddevalla mycket sämre än Varberg?
Det kryllar av svartingar i uddevalla, och det går knappt att köra på gatorna, för att bussfickorna är utdragna så att bussfickor inte existerar längre, nu stannar bussen, och alla andra måste stanna och vänta. Helt sjukt, dock är det SD som tagit över makten, och de har lovat att åtminstone inte godkänna fler.
Är du ute efter att hänga i stadskärnan och fika är Varberg helt klart bäst, men är familjen aktiv och vill göra mycket olika saker är uddevalla helt klart bättre val.
De finns ingen som tänker på Varberg när man säger västkusten.
edit, Inte uddevalla heller kanske. Men det är mer än en lång strand. Bra öring fiske, makrill fiske. Egen SSRS station