Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-03-06, 08:51
  #49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Lånar tråden lite. Jag har en Arris VIP-4302 inkopplad och det fungerar, men jag stör mig grymt mycket på den gigantiska fjärrkontrollen. Någon som har koll på om det finns någon lite mindre och smidigare fjärr? Kollade med Telia och det finns inget annat enligt dom tyvärr.

En universalfjärr? Själv använder jag en Logitech Harmony, inte för att den är liten utan för att den kan styra tv, telia-box, Kodi mediaspelare och soundbar.
Originalfjärren kommunicerar med telia-boxen med hjälp av radio (typ Bluetooth) medan de flesta universalfjärrkontroller kör IR och alltså kräver fri sikt till boxen.

Tyvärr tillverkar inte Logitech fjärrkontroller längre och någon annan specifik modell har jag inte testat.
Citera
2023-03-06, 10:03
  #50
Medlem
Waterlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
En universalfjärr? Själv använder jag en Logitech Harmony, inte för att den är liten utan för att den kan styra tv, telia-box, Kodi mediaspelare och soundbar.
Originalfjärren kommunicerar med telia-boxen med hjälp av radio (typ Bluetooth) medan de flesta universalfjärrkontroller kör IR och alltså kräver fri sikt till boxen.

Tyvärr tillverkar inte Logitech fjärrkontroller längre och någon annan specifik modell har jag inte testat.

Aha, det var därför jag inte kunde lära upp min universalfjärr från originalfjärren. Jag hade en äldre Teliafjärr som använder IR som jag fick använda som master i stället. I och med att själva Arrisboxen fungerar att ta emot IR-ljus så klarar den både Bluetooth och IR.

Vänligen Näckrosen
Citera
2023-03-06, 10:16
  #51
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterlily
Aha, det var därför jag inte kunde lära upp min universalfjärr från originalfjärren. Jag hade en äldre Teliafjärr som använder IR som jag fick använda som master i stället. I och med att själva Arrisboxen fungerar att ta emot IR-ljus så klarar den både Bluetooth och IR.

Vänligen Näckrosen

Precis.
Kanske ska tillägga att även om jag skrev "typ Bluetooth" så menar jag inte att det ÄR Bluetooth den använder, bara att det är radiovågor precis som Bluetooth. Känner inte till vilket protokoll och vilken frekvens den kör med.
Citera
2024-04-17, 01:59
  #52
Avstängd
Kod:
// Telia Sucks! 

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#include <openssl/aes.h>

int decrypt_aes_ecb(const unsigned char *key, const char *input_filename, const char *output_filename, long offset) {
    AES_KEY aes_key;
    if (AES_set_decrypt_key(key, 256, &aes_key) != 0) {
        fprintf(stderr, "Failed to set decryption key\n");
        return -1;
    }

    FILE *input_file = fopen(input_filename, "rb");
    if (input_file == NULL) {
        fprintf(stderr, "Failed to open input file: %s\n", input_filename);
        return -1;
    }

    FILE *output_file = fopen(output_filename, "wb");
    if (output_file == NULL) {
        fprintf(stderr, "Failed to open output file: %s\n", output_filename);
        fclose(input_file);
        return -1;
    }

    fseek(input_file, offset, SEEK_SET);
    unsigned char in[16], out[16];
    size_t read_bytes;
    while ((read_bytes = fread(in, 1, sizeof(in), input_file)) > 0) {
        AES_decrypt(in, out, &aes_key);
        fwrite(out, 1, read_bytes, output_file);
    }

    fclose(input_file);
    fclose(output_file);
    return 0;
}

int main(int argc, char *argv[]) {
    if (argc < 4) {
        printf("Usage: %s <input file> <output file> <offset>\n", argv[0]);
        return -1;
    }

    const unsigned char key[] = {0x35, 0x24, 0x79, 0xec, 0xce, 0xf2, 0xf1, 0xe8, 
                                 0x58, 0x8e, 0x93, 0x5c, 0x26, 0xc3, 0xa1, 0x15,
                                 0x2b, 0x43, 0x3f, 0x86, 0xbd, 0x1e, 0xd3, 0x15, 
                                 0xcc, 0x1c, 0xed, 0x16, 0xc4, 0x67, 0x5c, 0xa2};

    const char *input_filename = argv[1];
    const char *output_filename = argv[2];
    long offset = strtol(argv[3], NULL, 0);

    if (decrypt_aes_ecb(key, input_filename, output_filename, offset) != 0) {
        fprintf(stderr, "Decryption failed\n");
        return -1;
    }

    printf("Decryption completed successfully.\n");
    return 0;
}

Resepect to: https://full-disclosure.eu/reports/2...-backdoor.html

Decrypting tool updated from some oldie on minhembio, they are breaking the rules and licenses AND doing FRAUDS !! CVES is acting as hell to the support guys, there is one guy who should have all this respect you know who you are from Stockholm Sweden! This kid on the support should get CEO status, kick all the noobs at https://www.teliacygate.se/

Send the CEO's salary to the kid otherwise logs will be exposed how you acted and how long time it toke until a random dude find the fucking facebook chat.

Pretty crazy, the person came to my home lmao from nowhere one night without me knowing who the fuck he was and then he told me he worked at telia sonera support and they selling weed on the DC.

Haha, wtf!

Expect more otherwise, im serious give the cash and release him from jail! He solded some weed bush and just was another stoned monkey.

Im going to move on... Up to the top!

LULZ.. Weed makes your brain damaged! Idiots.

Broken source and this is jsut full of trash. https://sourceforge.net/arris/

Follow the rules and respect the licenses.

FUCK TELIA, IOWRT and just gods know the rest... All teachers and the rest.

Ask the owners who hosting them for freel THE OPEN SOURCE.

By the way, about tv... Viewsonic is hosting their shit on cloudfrount and have some wierd files in the ota files but the most interesting things is how their androdi GUI is kicking ass from some wierd fucking country.. Thanks Chinese and the rest

Anyone intrested to see the source code? Sorry, private only
__________________
Senast redigerad av NeverKnow420 2024-04-17 kl. 02:27.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback