2023-01-09, 15:49
Medlem
elgecys avatar
En coop-butik på en specifik plats har debiterat mitt konto en större summa. Jag känner mig sjukt förvirrad då jag inte ens besökt den butiken den dagen. Det är knappt så jag öht besöker den butiken, den ligger långt från mitt hem.. Jag har jämfört debiteringsdag med bokföringsdag så jag har inte tittat fel datum heller. Kan det bli så här fel? Har någon annan erfarenhet?
Citera
2023-01-09, 15:51
Medlem
Du kan ju vara skimmad eller liknande är ju min första tanke.
Citera
2023-01-09, 15:53
Medlem
ronus avatar
Du får bestrida debiteringen, annars lär du inte få pengarna tillbaka. Men sannolikhet är det nog ändå du eller någon vid din sida som har shoppat. Inte så ofta det blir fel i systemen trots allt, eller?
Citera
2023-01-09, 15:53
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
En coop-butik på en specifik plats har debiterat mitt konto en större summa. Jag känner mig sjukt förvirrad då jag inte ens besökt den butiken den dagen. Det är knappt så jag öht besöker den butiken, den ligger långt från mitt hem.. Jag har jämfört debiteringsdag med bokföringsdag så jag har inte tittat fel datum heller. Kan det bli så här fel? Har någon annan erfarenhet?

Står det vad för något som debiterats?
Citera
2023-01-09, 15:54
Medlem
frdks avatar
Citat:

de har 12mån på sig att göra en dragning.
är du säkert det är fel? kolla med kundservice i butiken först om de kan spåra.
annars gör polisanmälan och kontakta banken för att spärra kortet
Citera
2023-01-09, 16:18
Medlem
franges avatar
Vad är "en större summa" i det här sammanhanget? 500kr? 5000kr? 500.000kr?
Citera
2023-01-09, 16:23
Medlem
-Tesla-s avatar
Hämtat paket?
Citera
2023-01-09, 17:24
Medlem
6stringlevins avatar
De brukar dyka upp i bankkontot senare. Det brukar ta ett par dagar. Inte svårare än så.
Citera
2023-01-09, 17:26
Medlem
Citat:

De behöver inte dra pengar samma dag, kan du ha handlat för den summan vid ett tidigare tillfälle?
Citera
2023-01-09, 23:32
Medlem
Bästa är att du kontaktar butiken för ingen här lär kunna veta vad som skett med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in