Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-18, 04:28
  #49
Avstängd
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Det känns som att du gör "copy and paste", med tanke på att du för fram mina idéer som dina egna.
Är du en bot?

Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Jag är inte bekant med dina idéer, men att mina idéer inte är nya är nog nästan garanterat. Vad gäller idéer rent allmänt så är jag inte speciellt intresserad av upphovsmannen, vare sig det är jag eller nån annan.
Så du menar att det bara är en tillfällighet att du för fram mina idéer som dina egna?
Det ligger i sakens natur att dina idéer inte är nya.
Varför är inte idéernas ursprung intressant för dig då?

Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Beror väl på vad du menar med bot, men mest troligt, jo.
Hur kan du svara "jo", om det beror på vad jag menar, vilket du tydligen inte vet?
Menar i allafall inte p-bot eller bot, såsom i lindring.
Borde jag ha lagt till ett "t" och hade ditt svar ännu varit detsamma?
Citera
2023-01-18, 09:57
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Så du menar att det bara är en tillfällighet att du för fram mina idéer som dina egna?
Om det finns tillfälligheter så är det här mest troligt en sån, men jag tvivlar.

Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Varför är inte idéernas ursprung intressant för dig då?
Det gör ingen skillnad för mig var en idé kommer ifrån, eller om den är ny eller gammal. Bara om den är användbar eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Hur kan du svara "jo", om det beror på vad jag menar, vilket du tydligen inte vet?
Menar i allafall inte p-bot eller bot, såsom i lindring.
Borde jag ha lagt till ett "t" och hade ditt svar ännu varit detsamma?
Jag gissade att du menade robot, och rent funktionellt så är det väl precis det vi är, om än vi råkar vara gjorda av biologiska delar. Om du däremot har en väldigt strikt syn på vad en robot är så är det nog en dålig beskrivning av mig.

I övrigt så känner väl alla till att man kan svara precis vad som helst, trots att man aldrig vet vad nån menar? Eller, det är så det ligger till iallafall, och alla agerar som att det är så, vare sig folk känner till det eller inte.
Citera
2023-01-18, 10:17
  #51
Medlem
No_lifers avatar
Det som menas med red pill och blue pill är det som skiljer vallhundarna från fåren.


Ex på blue pill: du låter dig hjärntvättas och är därför 25 år trippelvaccinerad, gay, spelar paddel och har ångest när melodifestivalen och Wahlgrens värd har samma sändningstid. Du är ett får.

Red pill säger man om folk som vaknat och genomskådat korrumptionen i världen. Tänker själva och går emot den hjärndöda massans ologiska värderingar. Du är en vallhund.
Citera
2023-01-21, 18:11
  #52
Medlem
Raderat
__________________
Senast redigerad av Alva-zin 2023-01-21 kl. 18:13.
Citera
2023-01-21, 18:12
  #53
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du kanske ska hoppa över i filosofiforumet och t ex läsa om simuleringsteorin av Nick Boström.

Jag tror det ts syftar på matrix, som i samhällets maskin och inte i hur världen är skapad.
Citera
2023-01-25, 10:54
  #54
Avstängd
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Hur kan du svara "jo", om det beror på vad jag menar, vilket du tydligen inte vet?
Menar i allafall inte p-bot eller bot, såsom i lindring.
Borde jag ha lagt till ett "t" och hade ditt svar ännu varit detsamma?

Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Om det finns tillfälligheter så är det här mest troligt en sån, men jag tvivlar.


Det gör ingen skillnad för mig var en idé kommer ifrån, eller om den är ny eller gammal. Bara om den är användbar eller inte.


Jag gissade att du menade robot, och rent funktionellt så är det väl precis det vi är, om än vi råkar vara gjorda av biologiska delar. Om du däremot har en väldigt strikt syn på vad en robot är så är det nog en dålig beskrivning av mig.

I övrigt så känner väl alla till att man kan svara precis vad som helst, trots att man aldrig vet vad nån menar? Eller, det är så det ligger till iallafall, och alla agerar som att det är så, vare sig folk känner till det eller inte.

Okej. Är du en människa, av kött och blod?
Citera
2023-01-25, 10:58
  #55
Avstängd
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Okej. Är du en människa, av kött och blod?

I övrigt svarade du inte på min fråga om bot.
Citera
2023-01-29, 11:23
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Okej. Är du en människa, av kött och blod?
Fortfarande så ser jag inte riktigt relevansen av vad jag är eller identifierar som? Men visst, i alla praktiska bemärkelser så är jag det.
Citera
2023-01-29, 11:24
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
I övrigt svarade du inte på min fråga om bot.
Okej, vad synd...
Citera
2023-01-29, 11:24
  #58
Avstängd
Liberationfronts avatar
Jagär gennguzaz
Citera
2023-01-29, 11:29
  #59
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Du kan börja läsa på om Platons Grottliknelse:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Platons_grottliknelse

Det som hände 1999 var att man började snacka om det tankeexperimentet igen fast man målade det med "moderna" populärkulturella termer.

För att förklara:
Att vara inpluggad i The Matrix är att följa världen via media(dvs skuggorna i grottorna), väldigt många människor har väldigt bestämda uppfattningar om hur världen ser ut baserad på den media som de konsumerar(detta är likvärdigt med att ta det blå pillret), lämnar man istället grottan och ser världen "live"(dvs tar det röda pillret) så börjar man snabbt inse att nästan allt som anses vara konsensus egentligen bara är en fasad som folk kommit överens om att upprätthålla.

Så för att svara på din fråga:
Finns The Matrix?
Både ja och nej, om det finns som det uppvisas i filmen dvs att människor är batterier i en stor maskin styd av AI är möjligt men enligt mig inte troligt.
Finns The Matrix som en liknelse för ekorrhjulet som många människor är fast i?
Absolut troligt.
Kan instämma med detta fullständigt, för dom som inte vet så är The Matrix baserad på en bok av den Fransk författare vid namn av Jean Baudrillard. Bokens namn är Simulacra and Simulation.

Would you like to know more?😎
__________________
Senast redigerad av Vitman-33 2023-01-29 kl. 11:46.
Citera
2023-02-13, 00:30
  #60
Avstängd
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Fortfarande så ser jag inte riktigt relevansen av vad jag är eller identifierar som? Men visst, i alla praktiska bemärkelser så är jag det.

Vad du är är relevantare än vad du identifierar dig som. Människa vore att föredra, även om en sådan kan vara svårare att hantera än en bott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback