Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Kommer inom några veckor gå på begravning och behöver klädtips.
Svart kostym är väl mer eller mindre hugget i sten. Tänkte ha en svart rock också och kollade lite på nätet.
Hittade några rockar på nätet som jag tyckte såg bra ut men problemet är om de sitter bra eller inte.
Samma är det med kostymen, att beställa över nätet är smidigt men att få en perfekt storlek är svårt om man knappt vet måtten på en själv.
Tänkte då eventuellt besöka en butik istället och tänkte då Göteborg då denna stad lär ha ett mycket större utbud än vad småstäderna runt om där man bor har att erbjuda.
Finns det för övrigt några bra tips på butiker i denna stad?
Budgeten är satt till 15 000kr men då ska typ allt ingå, kostym, rock, skjorta, slips och kanske ett par skor.
Om du absolut vill förstöra pengar o ömma för klädeskrämarna som har det svårt nu gör du som du tänkt.
Jag som har fel feel feeel i huvudet anser att man inte sörjer med kläderna - jag har därför gått på begravningar i jeans o vettig skjorta på sommaren. Det är JAG som skall gå på begravning inte nån
jävla anpassad skådespelande teaterapa
Jag har även tvingats ordna en begravning - det blev billigast billigast möjliga o ingen kyrka.
Dom jävlarna skall inte zuuugaaa av mig/dödsboet pengar.
Däremot bjöd jag de nära på en god middag på restaurang några veckor senare när nästan alla kunde komma - 20 pers (först visades visst missnöje men sen) var det väldigt lyckad middag.
Andra dårar lägger 35,000 på begravning o några 100-lappar på kaffe o bulle.
Ni får själv avgöra vilka av oss som är snåljävlar