• 7
  • 8
2023-01-22, 15:13
Medlem
L3nn4rts avatar
Fick njuta av 5 dagar som frisk.

Nu började skiten om igen. Hoppas inte det blir lika jobbigt den här gången.
Citera
2023-01-22, 22:58
Medlem
Harklar upp slem på morgonen, hänt några gånger att det varit blod i men då har jag mest blött i näsan också... tror det beror på det men har vid 2 tillfällen hostat upp något brunt, superlite men tillräckligt för att göra mig Orolig... vettefan vad det är... tänker det värsta alltid... känner mig inte trött alls men är en hypokondriker av rang så skapar allt i huvudet...

Så fort jag fokuserar på något så försvinner fokus på andra symtom, t.ex om jag tycker min hosta låter konstigt (testade att hosta) så kan jag inte släppa det på ett tag men sen när jag börjar tänka på något annat, t.ex att det känns svårt att andas då tänker jag inte mer på hostan och när jag tänker på slemmet så har jag inte svårt att andas osv, fyfan va jobbigt..

Har ju inte symtom av något farligt men min hjärna gör en katastrof av varenda situation, tillomed handsvett som jag känner har jag kopplat till lymfödem.

Kollar alltid slemmet när jag spottar, varenda gång. Helt sjukligt att jag kan stå o lysa med lampa och analysera.

Jag testar tillomed att gå i backar för att se att min kapacitet är tillräckligt bra. Och om jag funderar på andningen och det börjar kännas tungt så nojjar jag över det...
Citera
2023-01-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Fick njuta av 5 dagar som frisk.

Nu började skiten om igen. Hoppas inte det blir lika jobbigt den här gången.

Ät soppa som är gjord på grönsaker. Ta ett kryddmått askorbinsyra (syntetiskt c-vitamin) i ett glas med lite vatten, morgon, middag och kväll. Kanske en d-vitamin tablett på det eller någon kost som innehåller mycket d-vitamin.

Du kan även testa en hälsokur som jag tänkte göra, har precis gjort iordning den faktiskt.

Det är följande ingredienser i den:
1 dl finmald linfrön
1 dl finmald ingefära
1 dl gurkmeja
1,5 tsk grovmalen svartpeppar
1 msk äppelcidervinäger
1 dl honung

Blanda ihop i en glasburk med lock, låt det stå i rumstemperatur någonstans mörkt, t.ex skafferiet.
Ät 1 tsk till 1 msk om dagen.

Jag vet inte om jag har översatt det rätt. Det är US mått dom använder.
3 tbs finmald linfrön
3 tbs finmald ingefära
3 tbs finmald gurkmeja (om det nu finns annan gurkmeja än finmald)
1/2 tbs grovmalen svartpeppar
1 tbs äppelcidervinäger
1/2 cup honung.
Senast redigerad av Snuskibusken 2023-01-22 kl. 23:25.
Citera
2023-01-23, 11:57
Medlem
L3nn4rts avatar
Jaha, liten uppdatering. I natt var den värsta dagen i mitt liv. Jag har aldrig varit så sjuk som jag är nu. Konstigt nog har jag ingen feber, men jag är rejält dålig ändå. Jag hade istället lägre kroppstemperatur än vad jag normalt ska ha.

Sån fruktansvärd hosta, enormt tryck över bröstet, rosslande lungor och nyser konstant. Kan knappt se för att så fort jag ser ljus så vattnas ögonen igen och nysattackerna blir värre. Värk i hela kroppen och i huvudet.

Ska till vårdcentralen i morron för de ville undersöka mig. Hur fan är det möjligt att bli så här sjuk två gånger efter varann med bara 5 dagars mellanrum?
Citera
2023-01-23, 11:58
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Ät soppa som är gjord på grönsaker. Ta ett kryddmått askorbinsyra (syntetiskt c-vitamin) i ett glas med lite vatten, morgon, middag och kväll. Kanske en d-vitamin tablett på det eller någon kost som innehåller mycket d-vitamin.

Du kan även testa en hälsokur som jag tänkte göra, har precis gjort iordning den faktiskt.

Det är följande ingredienser i den:
1 dl finmald linfrön
1 dl finmald ingefära
1 dl gurkmeja
1,5 tsk grovmalen svartpeppar
1 msk äppelcidervinäger
1 dl honung

Blanda ihop i en glasburk med lock, låt det stå i rumstemperatur någonstans mörkt, t.ex skafferiet.
Ät 1 tsk till 1 msk om dagen.

Jag vet inte om jag har översatt det rätt. Det är US mått dom använder.
3 tbs finmald linfrön
3 tbs finmald ingefära
3 tbs finmald gurkmeja (om det nu finns annan gurkmeja än finmald)
1/2 tbs grovmalen svartpeppar
1 tbs äppelcidervinäger
1/2 cup honung.

Tack för tipset!
Citera
2023-01-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tack för tipset!

Jag har skrivit fel på 1dl måtten dom 3 första, det ska vara 0,5dl. 3TBS = 15ml = en riktig matskedsmått, 3 st blir 45ml vilket är 5ml ifrån 0,5 dl.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in