2023-01-07, 15:12
Medlem
Yungvidzibois avatar
Som rubriken lyder verkar Gula västarna vara påväg tillbaks med nya aktioner de närmsta veckorna, redan Idag rapporterade BFMTV att en manifestation var planerad för idag. Tror ni de kommer tillbaka?

Källla:
https://www.bfmtv.com/amp/societe/manifestation-des-gilets-jaunes-a-quoi-s-attendre-pour-cette-nouvelle-journee-de-mobilisation_AV-202 301070027.html
Citera
2023-01-07, 15:17
Medlem
Hoppas! De är ett föredöme för övriga länder i västvärlden som låter politiker och miljardärer diktera villkoren utan någon som helst kritik eller granskning.
Citera
2023-01-07, 15:24
Medlem
Börjar de äntligen få nog av att behöva betala för ukraina må tro.

Hoppas fler följer och galenskaperna får ett stopp!
Citera
2023-01-07, 15:26
Medlem
nedboys avatar
Det lite tråkiga nu är ju att RT inte är tillåtet längre för om ärligheten ska fram så var det de som var bäst på att livesända gula västarna från Frankrike. Kommer någon annan att ta den pinnen nu när RT är bannade?
Citera
2023-01-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Som rubriken lyder verkar Gula västarna vara påväg tillbaks med nya aktioner de närmsta veckorna, redan Idag rapporterade BFMTV att en manifestation var planerad för idag. Tror ni de kommer tillbaka?

Källla:
https://www.bfmtv.com/amp/societe/manifestation-des-gilets-jaunes-a-quoi-s-attendre-pour-cette-nouvelle-journee-de-mobilisation_AV-202 301070027.html

Gula västerna har varit igång sedan Corona, Väst median pratar inte om det bara, istället fokuseras det på Iran..
Citera
2023-01-07, 17:17
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Vart var de när kurderna rev upp deras gator och torg?
Vad ska de demonstrera emot?
Citera
2023-01-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Vart var de när kurderna rev upp deras gator och torg?
Vad ska de demonstrera emot?

Vart var polisen någonstans, som annars inte lägger fingrarna emellan när man bankar på demonstranter från gula västarna, när detta skedde. Ansågs väl vara rasism att banka på dessa rövhål.

Förresten, är du själv ute och patrullerar när kurder eller annat löst folk kravallar i Sverige?
Jag tror inte det va...
Citera
2023-01-07, 18:37
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Vart var polisen någonstans, som annars inte lägger fingrarna emellan när man bankar på demonstranter från gula västarna, när detta skedde. Ansågs väl vara rasism att banka på dessa rövhål.

Förresten, är du själv ute och patrullerar när kurder eller annat löst folk kravallar i Sverige?
Jag tror inte det va...

Det kanske ingår i mitt yrke din jävla dräng
Citera
2023-01-07, 18:41
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Att det inte blev större rubriker när Macrons hejdukar kastade tårgasgranater från helikoptrar på obeväpnade demonstranter ändå. Finns på video men ändå är det som att det aldrig hänt. Minns att IG tog bort min video när jag postade den.

Gula västarna är bra men Macron är "god", därför kommer de bara fortsätta få stryk om de kommer tillbaka
Citera
2023-03-21, 13:44
Medlem
Yungvidzibois avatar
Jag uppdaterar den här tråden igen med tanke på den senate utvecklingen i Frankrike. Etablerade Franska medier talar numera om en proteströrelse som börjar likna de gula västarna. Spontana demonstrationer sker i hela frankrike!

Spännande stt se hur det blir de närmsta veckorna, men nästa stora protest kommer äga rum på Torsdag, väntas bli den största sedan maj 68….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in