• 1
  • 2
2023-01-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Nu är du väl ute och simmar? Vänligen länka till ett snus som håller 120 mg/påse? Och att någon svalt 4g nikotin och överlevt beror GARANTERAT på att vederbörande omedelbart spydde, magpumpades i rekordfart eller ljuger.

Du vet uppenbarligen inte vad du tänker syssla med, så bäst är nog att låta bli.

Det är ju det jag säger, man kan inte säga direkt att 60mg är en dödlig dos när det är många faktorer som spelar roll.

Supreme är ett märke som ex säljer 120mg snus.
https://londonpods.co.uk/product/sup...icotine-pouch/

Har för mig att även iceberg har några doser i sitt sortiment vid samma styrka man orkar inte googla.
Citera
2023-01-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Jösses... Jag trodde inte att du skulle hälla i ett kilo i en dosa, så klart. Men du måste väl fatta själv att du inte kan ta in ett kilo extremt potent nervgift hur som helst. Jag tror att vår lever klarar av att hantera ett gram cyanid per dygn, eftersom det finns naturligt i många växter. Stoppar du däremot i dig ett gram cyanid i ett svep, så kommer du vara tvärdöd på några minuter.

Varför är det så märkvärdigt?
Jag kan köpa alkohol som är ett väldigt potent nervgift utan problem över disk.
Sen vet jag att I USA att det är lagligt för privatpersoner att köpa hem rent nikotin och så vitt jag vet iallafall och rätt så populärt med tanke på hur billigt det är..
Men jag har då inte hört någon mediauppståndelse iallafall om några förgiftnings olyckor... Nikotin är knappast farligt när det hanteras rätt och det krävs ingen kärnforskare direkt för att kunna hantera det säkert.
Citera
2023-01-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Varför är det så märkvärdigt?
Jag kan köpa alkohol som är ett väldigt potent nervgift utan problem över disk.
Sen vet jag att I USA att det är lagligt för privatpersoner att köpa hem rent nikotin och så vitt jag vet iallafall och rätt så populärt med tanke på hur billigt det är..
Men jag har då inte hört någon mediauppståndelse iallafall om några förgiftnings olyckor... Nikotin är knappast farligt när det hanteras rätt och det krävs ingen kärnforskare direkt för att kunna hantera det säkert.
Nu börjar jag misstänka att du trollar...

Alkohol är inte ett potent nervgift. Du kan hälla i dig någon liter sprit och må skit. I fallet med nikotin, så får du en droppe på huden och ramlar ihop och dör efter en stund. Som sagt, den dödliga dosen nikotin är 30-60mg alltså 0,03-0,06g. En vattendroppe innehåller 0,05g vatten för lite perspektiv och nikotin har ganska precis samma densitet. Den dödliga dosen kaliumcyanid är ca 300mg, eller tio gånger dosen för nikotin.

Anledningen till att man sällan hör om olyckor, är precis därför att en hel dosa snus innehåller två dödliga doser i koncentrerad form, och människor äter allt som oftast inte en halv dosa snus, och om någon gör det, så koppen plingplong-taxin och hämtar dem fort som fan för magpumpning.

Man behöver inte vara kärnforskare, men med tanke på din kognitiva nivå, så rekommenderar jag dig att hålla dig till alkohol och portionssnus.
Citera
2023-01-07, 13:44
Medlem
Citat:

Alkohol är inte ett potent nervgift. Du kan hälla i dig någon liter sprit och må skit. I fallet med nikotin, så får du en droppe på huden och ramlar ihop och dör efter en stund. Som sagt, den dödliga dosen nikotin är 30-60mg alltså 0,03-0,06g. En vattendroppe innehåller 0,05g vatten för lite perspektiv och nikotin har ganska precis samma densitet. Den dödliga dosen kaliumcyanid är ca 300mg, eller tio gånger dosen för nikotin.

Anledningen till att man sällan hör om olyckor, är precis därför att en hel dosa snus innehåller två dödliga doser i koncentrerad form, och människor äter allt som oftast inte en halv dosa snus, och om någon gör det, så koppen plingplong-taxin och hämtar dem fort som fan för magpumpning.

Man behöver inte vara kärnforskare, men med tanke på din kognitiva nivå, så rekommenderar jag dig att hålla dig till alkohol och portionssnus.

Häll i dig såna mängder isopropanol så ska vi se hur länge du överlever.
För övrigt så har jag redan hittat det jag söker efter och det är fullt lagligt att beställa hem rena nikotin salter. Behövs bara ett tillstånd från länsstyrelsen.
Puss.
Citera
2023-01-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Häll i dig såna mängder isopropanol så ska vi se hur länge du överlever.
För övrigt så har jag redan hittat det jag söker efter och det är fullt lagligt att beställa hem rena nikotin salter. Behövs bara ett tillstånd från länsstyrelsen.
Puss.
Vi har över huvud taget inte pratat om IPA, men du kommer kräkas upp det mesta. Det finns gott om giftiga ämnen i vardagen, men ytterst få med en en dödlig dos på några hundradels gram.

"Behövs bara tillstånd av länsstyrelsen" är den springande punkten. Har du tillstånd av länsstyrelsen, så får du ha en skarpladdad fälthaubits hemma på tomten också, grejen är att länsstyrelsen inte ger ut de tillstånden hur som helst. Har du ett licensierat laboratorium med licens för att hantera ren nikotin, så kan du säkert få tillstånd att inneha det. Jag tror inte att något Pfizer-labb har problem med att importera litervis med nikotin om de vill, eftersom de har kompetensen, säkerheten, utrustningen och förvaringsmöjligheterna.
Citera
2023-01-07, 15:35
Medlem
retardators avatar
Citat:

Det fetade: tänkte precis skriva det samma, men bet mig i pekfingrarna eftersom jag inte ville undervisa potentiella mördare. Ångrade mig dock, tänker att en "ny" metod inte borde skapa mördare MEN kanske kan intressera dessa skottlossare och portpangare: diskret, odramatiskt och säkert jävligt svårt att avslöja plus att oskyldiga slipper riskera livhanken på pendeltåg och McDonalds.

Dessutom öppnar det för en ny typ av vadslagning: när läggs vantarna (och blisterpacken) på hyllan?
Vem kan bevisa NÄR nikotinet hamnade i den dödes sko? Kan inte varit jag som gjorde det, jag har varit i Ankara sen i tisdags och han dog på torsdagen. Av hjärtstopp, var han vaccinerad?
Citera
2023-01-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Nu är du väl ute och simmar? Vänligen länka till ett snus som håller 120 mg/påse? Och att någon svalt 4g nikotin och överlevt beror GARANTERAT på att vederbörande omedelbart spydde, magpumpades i rekordfart eller ljuger.

Du vet uppenbarligen inte vad du tänker syssla med, så bäst är nog att låta bli.

Starkaste "snuset" jag kommit över var från en rysk sida, det hade 250mg/g, svagaste låg på 80mg/g och det starkaste som var på intågande låg på 520mg/g.

självmord 249 green, var en sort som det blev mycket skriverier om

Dessa ryska sidor togs bort efter det blev någon lagändring
Citera
2023-01-07, 16:09
Medlem
Citat:
Vi har över huvud taget inte pratat om IPA, men du kommer kräkas upp det mesta. Det finns gott om giftiga ämnen i vardagen, men ytterst få med en en dödlig dos på några hundradels gram.

"Behövs bara tillstånd av länsstyrelsen" är den springande punkten. Har du tillstånd av länsstyrelsen, så får du ha en skarpladdad fälthaubits hemma på tomten också, grejen är att länsstyrelsen inte ger ut de tillstånden hur som helst. Har du ett licensierat laboratorium med licens för att hantera ren nikotin, så kan du säkert få tillstånd att inneha det. Jag tror inte att något Pfizer-labb har problem med att importera litervis med nikotin om de vill, eftersom de har kompetensen, säkerheten, utrustningen och förvaringsmöjligheterna.

Haha din fantasi är det inget fel på, drama Queen.
Citera
2023-01-13, 21:22
Citat:
Jag har stött på samma problem när jag har försökt importera nervgas. De hänvisar alltid till genévkonventionen om kemiska vapen... Vad fan tror du? Den dödliga dosen nikotin är 30-60mg. Du vill importera 20000 dödliga doser.
😂😂😂😂
Citera
2024-08-19, 23:10
Medlem
Löste det sig?

Vill ha fatt på starka nikotin piller så man slipper snusa eller röka men fortfarande får behovet dämpat och kanske en liten kick.

Ett extrakt hade också funkat.
Citera
2024-09-22, 18:44
Medlem
FractalDimensions avatar
Sorry att jag bumpar upp ett gammalt inlägg, men jag brukar beställa rent nikotinsalt för att blanda mina egna e-juice till e-ciggen. De flesta butiker (både fysiska och online) har rejäla överpriser på nikotinshot, och högsta styrkan som går att få tag i är 20mg/ml. (18mg/ml är vanligast som högst styrka.)
Däremot får man faktiskt beställa rent nikotin/nikotinsalt - men ju högre koncentration och mängd, ju högre tull. 1 liter rent nikotin brukar kosta mellan 5-10 000 kr (ex: https://nicliquid.com/sv/pure-nicoti...-volume-1000ml ) och sen tillkommer tullavgiften. (Det har varit olika varje gång jag har beställt eftersom 1 liter nikotin räcker väldigt länge och det har gått långa perioder mellan varje beställning.)
Det finns även svenska företag som både tillverkar och säljer rent nikotin.
Billigaste nikotinet hittar du från polska tillverkare och tullen kan inte stoppa importen från en laglig försäljare - men jag kan lova (av egen erfarenhet) att de kommer göra livet surt för dig innan du får hem din beställning.
I slutändan blir dock priset mycket lägre än att köpa färdiga shots. (Som billigast har jag hittat 20mg/ml för 59 kr och det är ungefär dubbelt så dyrt som att blanda egna shots.)

En varning däremot: nikotin tas upp i blodet genom huden och en enda liten droppe 99,9% rent nikotin är tillräckligt för att du ska hälsa hem.
Det finns även myter om att det är ett behagligt sätt att dö på - vilket är rent skitsnack.
Första tecknet på nikotinförgiftning är förmaksflimmer som följs av smärtsamt tarmvred, samtidigt som du skiter ner dig okontrollerat, och det håller på ett tag innan det slutar med hjärtstopp.
...Och, nej, det är inte som i filmer där man "räddar" en person med hjärtstartare och/eller injektion med adrenalin vid flatline, för när du har nikotin i kroppen finns det inget sätt att få igång hjärtat längre. Hjärtstartare är till för att återställa kaotiska elektriska signaler till och i hjärtat. Nikotin leder till fullständig asystoli. (Citat): "Asystole is considered a “non-shockable rhythm”. This means that using an AED (automated external defibrillator) to jump-start the heart will not work."

Var därför försiktigt när du hanterar rent nikotin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in