• 2
  • 3
2023-01-06, 21:11
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Om man tror på Wiki:n är pappersvarianten inte gilltig idag.
Säg inte det!

Ett Tre Skilling Banco frimärke är värt en förmögenhet idag. Smeker du upp en rikskupong från 1989 när du ska betala köttbullsmackan i Pressbyrån så är du kung.
Citera
2023-01-06, 21:41
Medlem
Betalat av bilen, 100 000~kr.
Resten hade jag lagt in på sparande för tillfälle, och när jag tycker att tiden känns rätt så hade jag gått in med kanske 50-60% av resterande belopp på fonder.

Resten hade jag haft kvar för oförväntade utgifter. Buffert med andra ord.
Citera
2023-01-06, 23:32
Medlem
Sätt pengarna på ett högräntekonto, BlueStep Bank ger 2,57% ränta och Serafim Finans ger 2,45% ränta. Bara att plocka fram sin Bank-id och starta ett konto på deras hemsida. Du får svara på frågor om du är en "PEP", en person i utsatt ställning, annars inga konstigheter. Insättningsgarantin täcker upp till 1050 000 kr. Sedan kan du bara gå in och ta ut lite när du behöver.

Har du tid och lust att lära dig om aktier, kan du sätta in en summa som du har råd att förlora och börja köpa och sälja, nu har börsen gått ner och kanhända går den ner mer. Men om du börjar med en liten summa hinner du lära dig hur man gör innan börsen bottnar. Gör alla nybörjarmisstag med en liten summa. Senare kan du sätta in mer om du tycker att det går bra. Kanske går börsen ner och det blir köptillfälle.
Citera
2023-01-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Om man fått en miljon.. Bör man då placera pengarna eller kan man ha dom på ett konto och ta tlite då och då
Ja placera dem i Sverige på ett svenskt bankkonto eller nåt liknande så går nog allting skitbra ska du se.
Citera
2023-01-07, 09:24
Medlem
Tack för alla bra råd. Kram på er
Citera
2023-01-07, 12:46
Avstängd
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Du funderar seriöst på att flytta härifrån där du får mer valuta för pengarna. i Asien kan du leva 15 år på dom pengarna i princip som ex.
Han klarar sig max några veckor så har de sluga asiaterna skinnat svensken med den låga pannan på hela summan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in